Raar verloop miskraam/buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door Romy1234, 31 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Mijn miskraam/ buitenbaarmoederlijke zwangerschap verloopt raar en ik ben opzoek naar ervaringsverhalen van andere.

    3 weken geleden begon het bloedverlies op vrijdag. Ik was toen 3 weken en 4 dagen "zwanger". Zondag en maandag heel veel bloedverlies. Ik dacht dit is een hele vroege miskraam, maar die maandag was mijn test donkerder. Mijn testen liepen een week lang mooi op tot vorige week dinsdag. Vanaf toen liepen ze af. Ik heb woensdag een echo gehad omwille van het bloedverlies en de testen. Ze zagen niets in mijn baarmoeder dus gaan er vanuit dat het bloedverlies van 3 weken geleden mijn miskraam is geweest. Mij zit dit niet lekker omdat de testen tot ruim een week later nog opliepen.

    Tot de dag van vandaag verlies ik nog bruin en af en toe een klein beetje bloed, maar bij mijn weten niet genoeg voor een miskraam.

    Ze hebben als andere optie aangegeven dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn die zichzelf oplost nu. Maar heb je dan niet meer bloedverlies dan dit?

    Ik heb verschillende keren hcg moeten laten prikken en deze is sinds vandaag 0. Maar nog steeds niet veel bloedverlies gehad nadat de testen zijn afgelopen en baarmoeder is toch schoon

    Wie heeft er iets vergelijkbaars meegemaakt.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Wat verdrietig!

    Toch hoef je niet altijd veel bloed te verliezen, zeker met jouw termijn niet.
    Mijn miskraam met 6 weken verloor ik best wat bloed, een jaar later een miskraam met 5 weken en heb ik maar 3 dagen wat gevloeid en daarna was het over. 4 weken later weer een positieve zwangerschapstest en dat is mijn zoontje.

    Sterkte!
     
  3. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb niets vergelijkbaars meegemaakt maar er wel regelmatig over gelezen.

    Ik denk dat de twee meest voor de hand liggende scenario’s zijn dat je OF een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had die vanzelf is opgelost, of een vruchtje wat moeite had met innestelen (eerste bloeding), die toch in staat was hcg aan te gaan maken, maar wat toch mis ging.
    Ik snap je verwarring maar het feit dar je hcg nu nul is, is écht een goed teken en ik zou ervan uitgaan dat je lijf, wat er ook aan de was, het zelf heeft opgelost. Als mijn theorie klopt dan komt je cyclus nu weer op gang.

    Ik heb een miskraam gehad waar wat restweefsel achterbleef en heb tot bijna acht weken na de start van de miskraam (dat was ook de dag dat het vruchtje naar buiten kwam) een positieve zwangerschapstest gehad.

    Dus mij punt is, geen hcg is goed nieuws in dit geval.

    Sterkte met verwerken en hopelijk word je vlot weer zwanger.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Bij zo'n termijn is het het normaal om weinig bloed te verliezen en als je hcg nu nul is zit je op de goede weg! En als je baarmoeder er schoon uit ziet is okk een goed teken.
    Hopelijk krijg je gauw je menstruatie weer. Sterkte nog!
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  5. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Dank je voor je reactie. Ben je bij die miskraam van 5 weken stolsels verloren of enkel ligt bloedverlies?

    Ik ben echt niets verloren wat op een stolsel zou kunnen kijken nadat de testen af zijn gaan lopen. Voornamelijk bruine afscheiding, wat ik nu nog steeds heb.
     
  6. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik heb bizar weinig bloed verloren, laat staan stolsels oid. Dacht na 2x pillen dat er echt nog niets gebeurd was, maar het was toch echt weg.
     
  7. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Dankjewel!! Ik heb je verhaal destijds gevolgd en je blog gelezen. Wat heb jij veel meegemaakt zeg..

    Ik denk inderdaad ook dat ik blij moet zijn dat mijn HCG weer 0 is. Ik hoop dat mijn cyclus nu opstart. Dat was nu nog niet t geval volgens de gynaecoloog. Mijn baarmoederslijmvlies was nog maar heel dun. We willen heel graag snel verder, maar durf het niet omdat ik t nog niet vertrouw (niets verloren en dus baarmoederslijmvlies) dus ik denk dat we mijn menstruatie maar afwachten.
     
  8. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Dank je voor je reactie. Dat stelt me wel meer gerust. En ook dat je daarna zo snel zwanger bent geworden. Bij mijn eerste miskraam heb ik ook mijn ongesteldheid niet afgewacht en was ik ook meteen zwanger. Maar destijds was het een normaal verloop. 5 dagen bloedverlies met stolsels en daarna negatieve test dus toen had ik er wel vertrouwen dat het weg was.
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Nee echt alleen bloedverlies!
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ja het was een zware tijd. Gelukkig had het een happy ending. Ik geniet elke dag zo intens van mijn dochtertje!

    Na mijn miskramen had ik altijd óf een latere eisprong dan normaal óf een cyclus zonder eisprong. Wanneer je hcg 0 is gaat je lijf vanzelf weer wat doen. Heb je een regelmatige cyclus?

    Wat bedoel je met niets verloren en dus baarmoederslijmvlies?
    Als je baarmoederslijmvlies dun is, dan is het sowieso afgebroken, je hebt daar dan alleen weinig van gemerkt. Misschien heb je ook, net als ik, weinig opgebouwd. Mijn baarmoederslijmvlies was altijd rond eisprong ook maar 6-7 mm, heel karig, maar toch werd ik zwanger.
     
  11. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Ik heb de laatste tijd een redelijk regelmatige cyclus. Wel met een redelijk korte lf (9 a 10 dagen). Ik ben met 3 weken en 5 dagen veel bloed verloren. Maar daarna zijn de testen pas opgelopen. Bij de echo met 5 weken (toen de testen nog steeds opliepen) was helemaal niets te zien en dun baarmoederslijmvlies. Dus dachten ze aan een bbz. Daarna daalde het hcg dus hebben ze er niet meer verder naar gekeken. Maar nooit iets verloren nadat het hcg daalt en baarmoederslijmvlies was al die tijd heel dun. Dat vind ik t rare er aan. Waar is t vruchtje dan? Neem aan dat t stijgt doordat er nog een vruchtje inzit. Mocht het in de eileiders zitten moet je dan niet alsnog wat verliezen. Dat was mijn gedachte. Maar nu ik hoor dat meer mensen met die termijn vrij weinig verliezen heb ik er wel iets meer vertrouwen in.

    Maar ik geloof helemaal dat t een hele zware tijd geweest is en dat je nu intens geniet van je dochter! T is je ook echt gegund!!
     
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Ja het is wel een bijzonder beeld war er gebeurde! Al blijf ik erbij dat het mij een positief teken lijkt dat je hcg weg is. Eerder schreef je dat na je positievere testen nog wel bloed had toch? Ik had nog hcg in mn lijf omdat er nog wat restweefsel zat terwijl het vruchtje er al niet meer zat, dus het kan eigenlijk alle kanten op. Ik weet wel dat met jouw termijn het vruchtje nog zo klein is dat die niet te onderscheiden is. Bij mijn miskraam van 5,5e week heb ik ook niets anders verloren dan bloed volgens mij en zeker geen vruchtje gezien.

    Sterkte!
     
  13. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Ik verlies idd al sinds die 2 dagen heftig bloedverlies nog steeds een beetje bruin en soms wat helderrood bloed. Maar het is echt minimaal. Ik hoop gewoon dat alles er goed uit is en we door kunnen voor dit keer een goede zwangerschap.
     
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Met zo'n termijn kan t vruchtje makkelijk vanzelf oplossen in t lichaam of er ongemerkt uitkomen, het is nog niet eens een sesamzaadje zo groot.
     
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik hoop met je mee!
     
    Romy1234 vindt dit leuk.
  16. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ik zit in hetzelfde schuitje :(
    Een vmk met 4wk. Eergisteren begonnen de hevige krampen en vlak daarna extreem veel bloedverlies (zonder stolsels)
    In de avond werd het al minder.
    Gisterochtend plots weer veel bloedverlies met ook stolsels en weefsels en ook in de avond weer veel minder bloedverlies. Vanmorgen ook weinig bloedverlies en de stolsels en weefsels zitten er ook al niet meer bij. Ben zelf bang dat dit niet voldoende is, maar ik las al in enkele reacties dat met deze termijn het dus ook niet erg lang veel bloed hoeft te zijn.
    Met een normale menstruatie verlies ik ook alleen de eerste 2 dagen meer bloed dan de rest van de dagen, dus ik neem aan dat dit nu dan ook het geval is?
    Ik wil alle dames in elk geval een dikke digi knuffel sturen
     
  17. Romy1234

    Romy1234 Actief lid

    16 sep 2017
    484
    335
    63
    Vrouw
    Heej meid, dat is echt heel erg balen. Klinkt iig wel oké dat je wat stolsels en flink wat bloed verloren bent. Ik ben na r aflopen van de testen met 5.5 week enkel wat bruin en donkerrood bloed verloren bij t afvegen. Heel weinig dus. Inmiddels is het helemaal gestopt. Nu is t wachten op de volgende menstruatie.

    Jij ook een hele dikke knuffel en hopelijk snel een goede zwangerschap
     
  18. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Dus jij hebt ook niet veel verloren... hier is het op dag 4 gestopt en toen in de avond overgegaan naar geligverlies. 5e dag niks verloren en gister weer bloed en bruin. Vandaag nog niks. Beetje gek verloop dus.
    Ik ben wel gestart met monnikspeper omdat ik van mezelf geen cyclus heb en ik nog niet met ovulatie inductie mag starten. Ik hoop dat hierdoor en de vmk mijn lichaam nu toch een seintje krijgt dat er een eisprong moet gaan komen...
    anders toch weer provera en daarna door met o.i.
    Hoop dat jouw lichaam het ook snel weer oppakt en jullie ook snel weer zwanger mogen zijn.
     

Deel Deze Pagina