hoe vinden jullie dat er met elkaar word omgegaan....

Discussion in 'De lounge' started by tweeling, Oct 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

@ Dientje, ik snap de beslissing wel, maar sowieso is er mijns inziens een verschil in godsdienst en religie; het tweede valt bij mij toch meer onder een levensstijl dan onder gods'dienst'. Als je dat wilt verbieden, verbied dan ook topics over kerst, Allerheiligen, Pasen e.d. want dat zijn allemaal afgeleiden van heidense feesten ;)

Maar ja het moslimmama's topic leeft nog wel, daarom vind ik het apart dat het wicca topic zo snel werd gesloten. Er is in de wicca een bekende uitspraak: do what thou wilt, but thou shalt harm none....

Maar het lijkt me heel lastig voor het forum beheer, met zo veel leden. Iedereen heeft een andere mening. En het trekken van een lijn is echt niet makkelijk, moet je dan die moslimonderschriften toestaan of niet? Dan moet ik ook de mijne veranderen omdat veel mensen hem wellicht niet begrijpen..

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ocean soul, het is jammer dat je dit zo voelt, want dit is absoluut niet zo. Achter de schermen hebben we het vaak over dit onderwerp, en ik kan je zeggen dat een rechte lijn trekken, niet altijd zo makkelijk is.

Verder vind ik het erg jammer, dat je zwangerschapspagina verantwoordelijk houdt, voor iets wat bij jou (volgens mij) door iets anders aangewakkerd wordt. Dit is het laatste wat ik erover zeg, omdat dit topic, volgens mij niet bedoeld is om te praten over het beleid van zwangerschapspagina. Bij overige opmerkingen, dit graag melden via pb, dan kunnen we er wat mee doen.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    We gaan idd wel erg off-topic zo... ik vind het ook jammer dat sommige topics snel worden gesloten maar ik denk dat het voor de moderators al moeilijk genoeg is om dit kippenhok in het gareel te houden en zij vast niet zonder nadenken overal een slotje opgooien of doelbewust bepaalde topics openhouden.

Ontopic: Ik denk dat Angel Eyes wel gelijk heeft wat betreft de hardheid van de mensen, we zien zoveel leed en geweld dat het maar 'normaal' wordt... mensen zijn veel meer op zichzelf en lopen alleen maar te zeiken over anderen en wat andere verkeerd doen, leef en laat leven, wees positief en doe een ander niet aan wat je zelf ook niet wil!

4. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ik denk dat een geloof zoals cristen zijn of moslim of joods of jahova
    iets heel anders is als een manier van leven
    heb respeckt voor anderen dan krijg je respeckt terug heb ik altijd van me moeder geleert.. ik ben trouwens helemaal niet gelovig. ja galoof in mezelf
    maar opzich snap ik het wel.. hoe moeilijk het voor somige mensen ook is.. maar een moslim zijn is iets anders als een wicca overtuiging hebben
    en daar word idd een grens tussen getrokken..dat word in real live ook
    wel vind ik islam teksten als onderschift niet goed praat gewoon nederlands dat is hier de voertaal en als je dat niet kan dan engels
    en om op het topic zelf te reacheeren.. ik ben een boerin die in een klein gelovig dorpje woont en groet dus iedereen
    maar werk ook bij de mobilie eenheid dus kan ook het andere deel van leven.. en ik zie maar al te vaak in me werk.. heb toch eens respeckt voor elkaar mensen

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Als het ramadan topic wel mag. mag er dan voor de christenen ook een topic geopend worden, niet om duscussie op te wekken of de vraag waar geloof jij in, maar om ervaringen te delen.
    Mijn man gaat bijv over een weekje 10 dagen bidden en vasten, mogen wij dat dan ook in zo'n topic bespreken? Of wordt dat dan meteen gesloten?

6. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Wij zien ook niet alles. ;)

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Dit soort vragen graag per pb stellen. Nu graag weer ontopic:
    Hoe vinden jullie dat er met elkaar wordt omgegaan?

8. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    mag ik vragen wat je hiermee wil berijken? jou oordeel even door drukken.. de moderators zijn ook maar mensen denk dat somige topicks ook erg veel onrust oproen.. niet om lelijk te doen.. maar dat is nou eenmaal zo

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is toch pas voor pasen?

10. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Het was een oprechte vraag :confused: excuse me!

Ik vraag het juist om discussie te voorkomen, niet dat ik straks dat topic open en en het meteen weer gesloten gaat worden.

Tjeempie mag niks zeggen...

Dientje, pasen? nee voor zover ik weet kan en mag je het hele jaar door vasten.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zal ik doen.

12. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ja je mag het zeker wel zeggen.. iedereen heb recht op zijn of haar mening.. ook jij..maar omdat juist nu en hier te vragen is meschien niet zo verstandig.. vraag het idd aan een modje
    ik bedoelde deze opmerking trouwens niet lelijk..maar om onrust te voorkomen kun je zulke dingen denk ik juist eerst bespreken voordat er geruzie omkomt

13. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik vind dat sommige elkaar niet in hun waarde laten. ben je te dik ben je slecht ben je te dun is het fout. Iedereen verwacht vaak een ideaal beeld van iemand maar niemand heeft die.

En soms dnek ik ook zeg maar niks want sommige zijn erg hard hier tegen overelkaar..

En die geloof topics ik heb er geen problemen mee maar begrijp wel dat ze niet mogen omdat er BIJNA altijd discussies ontstaan en is erg jammer. Ieder zijn eigen geloof en ding vind ik...

maar ben hier toch nog omdat het ook super gezellig is en verder onwijs handig

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Nouja het ging over wicca, ramadan en geloof, dus daar ging ik in mee.
    de opmerking over oordeel doordrukken kwam anders wel lelijk over, aangezien dit niet het geval was. En ook geen aanval op de mods.
    En in het ramadan topic is er ook geen onrust, dus om daar nou meteen van uit te gaan...

15. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ik heb ook respeckt voor alles en iedereen zeker als ze dat ook voor mij hebben.. al ben ik dik heb rood haar en ben een dochter van 2 potten haha
    en zoals je net zag kan een opmerking op een forum heel anders overkomen als waneer je het normaal tegen iemand zegt dan zie je iemand zijn gezicht en emotie erbij...dus nogmaals pientje probeer tussen de regels door te lezen wat ik bedoelde met mijn berichje

16. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    en toen bleef het stil.. iedereen nou zo onder de indruk.. is er dan niemand die snapt wat ik bedoel?
    tja er mag hier idd niks gezegt worden geloof ik..

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Waar ik me het meeste aan stoor is de hele maatschappij op zich.
    Er word je zo'n beetje verteld hoe je je leven moet leiden, voldoe je niet aan die eisen, dan lig je eruit.

Verder stoor ik me eraan dat mensen altijd meteen een oordeel klaar hebben liggen over mensen. Weinig mensen kijken verder dan hun neus lang is.

Kortom, het is zwart of wit, niks is grijs of rood of groen of blauw ;)

Mensen zeggen vaak wel: 'ja kan mij het schelen wat anderen doen' maar er zijn er maar weinig die dit echt naleven.

Als veel meer mensen dit zouden naleven, dan zou er al een hoop minder gezeik zijn :)

Leef en laat leven.

18. Niet meer actief

sja, ik wordt nu afgeschilderd als iemand die in mijn eigen omgeving problemen heeft en daardoor op het forum zo reageer, terwijl dit echt niet zo is.
    Daarnaast ben ik helemaal geen wicca. Ja, ik ben paganist, maar geen wicca.... Ik heb gewoon niets meer te zeggen op deze manier. Van mij mag mijn account bij deze dan ook verwijderd worden, want op deze manier heb ik geen zin meer om op het forum te komen als het beheer zo omgaat met hun leden. Als je regels toepast, moet je dit ook op iedereen toepassen, en niet op een klein deel. En dat is wat er nu gebeurt.

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Even offtopic over al het geloof ed;

Wicca is een levenswijze, geen geloof..

20. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    dat heb ik ook gezegt ik denk dat er een groot verschil is tussen een levenswijze en geloof.. en daar zal een lijn tussen getrokken moetten worden...sorry amar ik zie een heel groot verschil tussen een moslima of een Wicca

Share This Page