hoe voelt ''bandenpijn''?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door giebel, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Hoi, zoals jullie onderaan mijn banner kunnen zien, ben ik nog maar pril zwanger. Tevens is dit de eerste keer en dus heel spannend.
    Hoewel ik er niet teveel aan probeer te denken, ben ik onbewust natuurlijk best een beetje bang voor een miskraam in de eerste 12 weken. Ik hoor vaker mensen praten over bandenpijn. Begrijp ik het goed daar door de baby en alles eromheen de banden van de baarmoeder worden opgerekt en dat je dit kunt voelen in het begin van je zwangerschap? Wat is het precies en hoe voelt het. Ik voelde net wel lichte steken in m'n buik rechts onder, kan dit het zijn?

En kun je een miskraam altijd vernemen? Gaat dit altijd gepaard met (hevige) pijn en bloedverlies? Is het zo dat zolang ik geen bloed verlies en niet echt pijn heb, ik me in principe geen zorgen hoef te maken?

Ik weet wel dat het beter is er niet zo mee bezig zijn, maar dit zijn de eerste ''steken'' die ik voel sinds ik weet dat ik zwanger ben vandaar... Ik probeer de weken tot de 12 weken voorbij zijn maar af te tellen en zal blij zijn als het zover is...

2. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad en dat bleken toen mijn darmen te zijn. Dacht zelf ook aan bandenpijn. Maar een miskraam hoeft zeker niet altijd gepaard te gaan met krampen en bloedingen. Ik begrijp je goed hoor, ik piepte ook bij ieder kwaaltje. Onzeker blijf je toch en dat is ook na 12 weken niet meteen weg. Het kan vanalles zijn, je lichaam maakt nu gewoon een grote verandering. Zou me er niet te druk om maken!

3. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Bandenpijn kan door de hele zwangerschap, het is dat de baarmoeder oprekt en dat proces gebeurd niet alleen bij 20 weken of alleen bij 12 weken, maar de hele zwangerschap door. Er zijn verschillende pijnen wat je kan voelen bij bandenpijn. In elk geval is het vaak onder in je buik en straalt uit naar je rug. Maar het kan ook in je liezen pijn doen. Het is een breed begrip.

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb al vanaf het begin van m'n zwangerschap bandenpijn. Ik krijg een felle steek ik m'n onderbuik/lies als ik te snel opsta.

Deel Deze Pagina