hier gewoon met dikke bleek in de wc en schrobben maar.... de bril enzo met glorix hygienische wegwerp doekjes. ik die het 1 keer in de 2 dagen
Hoi, wat een reacties geweldig!!!ik denk even kijken of er reacties zijn, ja dus allemaal bedankt! Die doekjes blijf ik dus mooi gebruiken, en 1 x per maand wat extra's is ook een goed idee, dat deed ik nog niet!bedankt!
Hetzelfde als de rest hier. Met chloor en wegwerpdoekjes van C1000. Wist je dat je met die doekjes ook heel goed lakverf van je handen af kan halen?! Als ik de pot in de chloor zet dan zet ik de wc-borstel er ook altijd even in. Dan wordt die ook weer schoon.
Dikke bleek, in de pot.. goed schrobben met een harde toilet borstel.. De pot zelf, de bril en de bovenkant met een sopje alles reiniger.. Idem de vloer en tegels.. Dit doe ik zo'n 3 x per week.. Elke dag even met een doekje over de bril etc.. Het toilet in de badkamer 1x per week goed.. Als ik iets vies vind dan is het wel een vieze toilet..
ik heb twee wc's en de meeste die gebruikt wordt is boven en die 2 a 3 maal per week.. 1 keer heel goed en 2 maal globaal. beneden 1 a 2 keer die wordt zo weinig gebruikt. Maar als je kids hebt zal het wel vaker zijn wij zijn met zijn tweeen. ik gebruik gewoon een sopje van groene zeep met een beetje chloor erin en . spuit eerst wat wc reiniger erin en laat het even 20 minuutjes zo staan ( wel even goed schrobben )en daarna begin ik met nog een keertje schrobben en met het sopje de rest. Heel simpel en snel klaar en toch goed schoon
oo als je niet tegen chloor kan zoals ik ,daarom spuit ik het niet in de pot maar beetje in het sopje , dan kan je bij de natuur zaak hele goede wc reiniger kopen en ruikt heerlijk en goed voor het milieu. xx
Eens per week maak ik de w.c. goed schoon. Ik gooi er dan Harpic of Chloor in borstel hem schoon, neem de randen af, de bril, het kraantje, de lichtknop, de doortrekknop, de deurklink etc. Daarna dweil ik de vloer. Meestal doe ik dit met een sopje van Dettol ofzo. De rest van de week houd ik het bij met die hygiënische wegwerpdoekjes van W5.
ik maak hem altijd met die hygiënische doekjes schoon. (bril, pot deksel). De rest: bleek erin, in laten werken en borstel erdoor
Emmer met heet water en ajax waarmee ik dan de deksel, bril, stortbak, potrand en buitenkant van de pot mee doe. Binnenkant gooi ik eerst een flinke scheut wc-eend in en ga dan flink schrobben en dan spoel ik door. En daarna gooi ik een bruiszakje van wc-eend in t water (wat dan heel erg gaat schuimen) en zet daarin ook meteen de wcborstel (wordt ie ook mooi schoon weer) en dat laat ik dan een uur ofzo intrekken! Dan nog even de plank boven de wc incl spulletjes die erop staan, de tegels, wasbakje en de vloer. (met een ander doekje uiteraard ) Dit doe ik elke week En tussendoor regelmatig even wat wc-eend erin en een doekje over de bril. Ik gooi trouwens na het schoonmaken van de pot altijd het vaatdoekje gewoon weg..
Met dikbleek van Glorix onder de rand, even laten 'trekken' dan met borstel erdoor. Wc deksel, bril en rand met Glorixdoekjes. (voor elk onderdeel 1doekje) Dan de lichtknop, deurklink en doortrekknop ook een doekje. Vloer spray ik in met allesreiniger, dan met keukendoek, dat 2x. Doe ik ongeveer 3x per week. 1xper week doe ik de hele badkamer ook mee. Badkuip, wasbak en kranen insprayen met Antikal, spons erover, afspoelen en droogmaken. Ik hou niet van sopjes met een vaatdoek... Naar mijn idee spreid je de bacteriën omdat die toch in een vaatdoek blijven. Ik doe zo goed als alles met spray en papieren wegwerpdoeken die niet scheuren.
ik maak de wc 2 keer in de week heel goed schoon met chloor, laten inweken, alles afnemen met een sopje... verder gebruik ik toiletreinigingsdoekjes die je nagebruik kunt doorspoelen, dagelijks!
om de dag-->> de deurklink, kraantje, doortrekknop bril enz. met kant en klaar schoonmaakdoekjes, ff met wc-eend erdoor.. klaar. 1x in de week-->> goed boenen met natte doek+spons, met schoonmaak middel, en daarna met bleek, ff laten in staan, en na een uur ofzo doorspoelen.. Laat meestal dan de wc borstel ook in de wc staan, zodat die ook ff met bleek gereinigd word..
hier 1x per week "echt goed"! en dan zo: eerst wc eend en goed met afwasborsteltje erdoor (dan kom je ook onder de rand en in die bochten vanonder) daarna bleek erin en hele nacht laten weken. sochtends voor het spoelen nog een x met het borsteltje en schoon. de bovenkant doe ik met dettol vochtdoekje (gewoon van pampers) dettol erop en wc mee boenen. anders gewoon 2x per week beetje wc eend en x met de toiletborstel goed schrobben en klaar! ps Dettol vind ik Heerlijk ruiken!! doe er ook 1x per week mee dweilen en afstoffen (zeem in water met dettol en goed uitvringen) en alles ruikt heeeerlijk fris
Ik ben wel een viespeuk vergeleken bij de meeste hoor Hier doe ik het 1 keer per week (maar wij wonen dan ook wel met zijn tweetjes zonder kids). Maar vind toch écht niet dat mijn wc vies is ofzo.. zijn beide ook wel overdag altijd weg eigenlijk. Ik doe even goed bleek onder de rand en in de pot en laat dit een tijdje inwerken. Ondertussen doe ik met zo'n hygiënisch wegwerpdoekje de deurknoppen, doortrekding enzo even af. Dan met de borstel ff flink door de pot en doortrekken. En dan met zo'n hygiënisch doekje het deksel, de bril en de pot zelf (rand, en buitenkant). Daarna de vloer even met dat doekje waar ik de deurknoppen enzo mee gedaan heb (doortrekken spettert bij ons helaas omdat we zo'n oude doortrek wc met touwtje hebben ). Het is wel slecht voor het milieu die doekjes denk ik, maar ik vind het vies om een doekje te hergebruiken, ook al is het gewassen Vloer doe ik ook mee met stofzuigen van het hele huis 1x per week.
Ik doe altijd een scheut chloor in de wc, en laat dit een half uurtje intrekken.. tussendoor poets ik de wc et allesreiniger... Als je de chloor laat intrekken heb je zo'n vieze wcborsten helemaal niet nodig
Hier ook Dettol, maar wel in combi met Ajax Eucalyptus en dikke bleek. Oh ja en ik pak ook nog Jif met een schuurspons erbij om onder de randen goed te poetsen. Ben ik nou overdreven?
ik maak de wc zelf minstens 1 keer per dag schoon maar als ik thuis ben doe ik het 2 keer mijn kindjes gaan ook naar de wc met de handen aan de bril enzo dan vind ik het toch wel zo fijn als er wat vaker een doek door heen gaat ik maak de wc schoon met dettol omdat wij geen chloor mogen gebruiken(heb een vacuum wc) gewoon met een doek en een wc borstel en 2 a 3 keer in de week ga ik met een schuursponsje de wc pot in maarik heb bijna geen kalk omdat het wat weg gezogen word de muurtjes en zo doe ik om de dag
Nu mijn kleintjes nog niet naar de wc gaan minimaal één keer per week met een emmer water en bleekmiddel de hele wc. Ik begin bij de betegelde muren, dan het wasbakje en het waterreservoir. Dan de pot en als laatst de vloer. Ohja en de deurklinkt doe ik meerdere keren per week.
haal iedere dag even een doekje over de wcpot, bril en bovenkant en gooi er een scheutje chloor in. en ik doe 1x per week echt goed mijn wc'tje.