Hoe werken ovutesten exact?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Majkuh, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    en als je test posi is, wanneer springt dan je ei en moetje klussen,
    sorry maar ik ben in de war.....

dus testen vanaf dag 10, op posi dag klussen en pas stoppen als je test weer negatief is ofzo?

en stel dat je op dag tien een nega test hebt, moet je dan al om de 2 dagen klussen?

En ja, ik zou het het liefste doen als we zin hebben,wat erop neer komt dat ik elke dag wel wil en vriendjelief eens in de 2 weken ofzo, is dus niet ect een optie als je bewust een baby wil maken :rolleyes: ;)

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Gewoon 3 dagen achter elkaar klussen vanaf het moment dat je een positieve test in handen hebt.
    Je ei springt meestal binnen 24-48 uur nadat je een posi ovu test in handen hebt.

Als jij klust op de eerste dag dat je een posi ovu test in handen hebt, dan zit je al goed.
    Maar wil je helemaal goed zitten, dan gewoon de 2 dagen erna ook nog.
    Dan weet je zeker dat je je ei niet mist.

3. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Ik had op dag 16 een positieve ovutest, op dag 15 s'avonds geklust en daarna niet meer en zie mijn banner. Dus ook met weinig klussen kun je zwanger raken hoor!

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    thanx amanda, lief van je!

ik maak me er gewoon echt een beetje druk om gezien hij zijn ex met 1x sex heeft zwanger genaakt en u denkt dat dat altijd wel zo gaat....zou natuurlijk fantastisch zijn, maar wel erg naief om vanuit te gaan. ;)

5. Zinah

Zinah Actief lid

28 jul 2008
    195
    0
    0
    Hoeveel van die ovutesten heb je eigenlijk nodig in een maand?
    En begin je te testen op de dag dat je denkt vruchtbaar te kunnen zijn?

Ik heb een starterskit besteld, zitten ook 2 zwangerschapstesten bij. Haha wie weet hoef ik daarna heeeeeel lang geen ovutesten meer aan te schaffen ;)

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zinah, je begint gemiddeld 17 dagen vóór het einde van je cylus. Dus als je een cyclus van 28 dagen bent begin je over t algemene op dag 11 met testen, en dan test je door totdat je testen weer negatief zijn nadat ze positief geweest zijn.
    Gemiddeld heb je er 6 tot 10 nodig per maand, ligt er maar net aan wanneer je begint en wanneer je eisprong dus is :)

7. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ik had dit keer maar 1 ovulatie stripje nodig en gelijk raak :)
    Ik merkte het aan m'n slijm (sorry) en toen dacht ik hey even een ovulatie testje doen
    en ja hoor, knal positief.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    De eerste keer heb ik er iets van 12-14 gebruikt.
    Maar dat was omdat het de eerste cyclus na de pil was.
    Wilde dus zeker weten dat ik mn eventuele ei niet zou missen.
    Nu gebruik ik er iets van 6 per keer.
    En kan het net zo goed af met 3 ofso ;)
    Want mn ei is alle 3 de keren zo goed als gelijk geweest.
    Maar ik begin toch gewoon op dag 12 en dan zie ik wel wanneer ik stop.

Het ligt er dus aan wanneer je begint en wanneer je ei is geweest.

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    heb ze gisteren onvangen en er eentje gedaan om te zien wat ik er nu op zou zien (dag 4) een heel licht streepje, dus ik maak wel LH aan, ik ga beginnen op dag 8 met elke dag testen, wil mijn ei niet missen, en als hij vorige maand idd op dag 13 is geweest is dat een dag eerder dan de maand ervoor en 3 dagen eerder dan de maand daarvoor, dus als hij steeds vroeger komt........vroeg testen dus haha!

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    waar haal je die testen en hoe duur zijn ze?

11. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    hallo dames,
    ik sluit me hier ook even aan als het mag
    ik zit nu in ronde 6 en dit word mijn eerste met ovulatietesten.
    hopen dat het snel raak is voor iedereen hier :D
    misschien dat we een lijstje kunnen bijhouden ofzo

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    meiden ik gebruik ze ook, staan in m,n album, super handig hoor! als het streepje donkerder word beginnen met klussen tot 2 dagen na de donkerste streep

succes xxx jose

13. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik ben deze maand ook voor de eerste keer met ovutests begonnen vanaf dag 13. Dit is wel mijn eerste officiele cyclus na de pil, dus wist niet goed hoelang die ging duren. Heb 9 dagen lang niks gezien (!), en gisteren bij de laatste test die ik in huis had, was het opeens echt positief! Ik blij natuurlijk, alleen vervelend dat mijn tests op zijn en ik dus vandaag niet kan controleren of ik nog steeds positief test.
    Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik de vorige dagen wel goed getest heb (mss teveel gedronken of zo en hierdoor geen LH gezien) of dat gisteren dus wel de eerste dag was van mijn "vruchtbare" periode. Zucht!
    Heb al maar nieuwe tests besteld voor volgende keer, 24 deze keer, zo zal ik niet zonder zitten!
    Wij zijn ook geen fanatieke "klussers" trouwens, dus die ovutesten zijn dan wel handig, als ze natuurlijk niet op zijn,hihi!
    Groetjes

14. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik heb dan wel twee streepjes en dan weer 1 ik wordt er gek van.. Ga er vanuit dat ik dit weekend twee dikke strepen zie anders klus ik er weer dik naast.

15. Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb deze ronde bij de eerste posi ovutest geklust.
    Ongeveer 24 uur later is mijn ei gesprongen. (was zeer pijnlijk dit keer)
    Toen ook nog een posi ovutest.

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @pandabeertje86

Nu hopen dat je over een weekje positief test :)

17. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik wil hier ook graag meepraten.
    de eerste ronde had ik al 10 ovutesten, bijna allemaal opgebruikt maar geen ei gevonden. op dag 36 vruchtbaarslijm, toen de laatste ovutest gebruikt maar negatief(?!) op dag 55 pas ongi..
    maar dat maakte me niet zoveel uit voor een eerste ronde.

nu de tweede ronde heb ik al 10 testen gedaan (voor de zekerheid maar vroeg begonnen met testen) en nog niet positief.
    we proberen wel om de dag, om de twee dagen te klussen ;)
    ik hoop zo dat ik een ei vind.. zaterdag ga ik op vakantie, als ik dan nog moet testen wordt erg lastig :(

18. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @ madelon84

bij de babyboomshop kun je heel goedkoop testen kopen.

Aangezien je gewoon niet weet hoe lang je cyclus is heb je er dan wel aardig wat nodig.. dacht misschien tip ik heb er deze maand ook 30 van besteld dus ik moet em een keer vinden lijkt mij ;)

19. sandra13

sandra13 Lid

14 jun 2008
    14
    0
    0
    Ik heb ook even een vraagje?

Ik heb ook de testen besteld. Heb eerst een keer een andere test gedaan. Die waren steeds negatief. Van de week had ik last van slijm en toen had ik geen test meer. Gisteren kreeg ik ze van Babyboom binnen, maar dacht nee laat maar wachten tot volgende maand.

Nu had ik vanochtend ineens steken in mijn buik/zij. Dus toch maar een testje gedaan. Een streep, nog niet zo donker als de test streep. Maar er was een streep. Ik helemaal blij. Vanmiddag laat nog een test gedaan. Nu was de streep er nog steeds, maar wel lichter. Betekend het nu dat mijn ei al is geweest en dat als ik morgen bijvoorbeeld weer test er misschien geen streep meer is?

Het maakt voor ons nog niet zo heel veel uit. Mijn mannetje wil nog even wachten tot oktober, maar dan weet ik wel al een beetje hoe mijn cyclus verloopt.

Nog een vraagje kent iemand het als ontpillen misschien pijnlijke tepels?
    Gek wordt ik ervan..

groetjes Sandra

succes met testen

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik ben ook deze maand gestart met ovutesten. Ben door werk en afspraken pas afgelopen vrijdag begonnen (op dag 13) en testte een streep. Die streep was wel minder dik dan de teststreep, de dag erna nog steeds, zondag was ie al een stukje lichter en gister nog lichter... ben benieuwd hoe die vanavond is. Ben nu in de war of die streep van vrijdag misschien positief was? Want in de bijsluiter staat wel duidelijk (van matcare) dat als de streep lichter is als de teststreep het geen positieve test is) Nou ja, we klussen wel regelmatig dus t verandert mijn 'kansen' niet maar hoop eigenlijk wel dat ik deze maand iets meer duidelijkheid krijg over mijn cyclus.. En zo weer een testje doen...

Deel Deze Pagina