Hallo allemaal, ik wil graag even mijn verhaal met jullie delen. Ik was 8 weken gelukkig zwanger maar vorige week vrijdag kreeg ik last van bloed verlies en buikkrampen. Die krampen zette zich om in verschikkelijke pijn en ik moest naar het ziekenhuis. Daar aangekomen ging het niet zo goed met me. Ze konden mijn bloeddruk niet meten dus maar snel twee infusen in mijn arm en een inwendige echo. Daar zagen ze niets in mijn baarmoeder maar in mijn linker eilijder. Ik moest met spoed geopereerd worden. Ik had al inwendige bloeding. Dus eilijder is verwijderd en tijdens de kijkoperatie zagen ze dat mijn rechter eilijder verkleefd en opgezwollen was. Ik had veel bloed verloren. Ik mocht de volgende dag naar huis. Na 4 dagen bleef ik koorts houden. Ik kon niets, lopen deed pijn en koste me erg veel moeite. Toen ik 39.1 koorts had belde ik de huisartsen post en die wilde dat ik voor controle naar het ziekenhuis kwam. Bloed geprikt. En daar bleek uit dat ik een ontsteking ergens had. Dus ik moest blijven en met een infuus in mijn arm waar drie verschillende antibioticum in gingen. De antibioticum sloegen goed aan. Dus na 3 dagen mocht ik weer naar huis. Ik weet nog steeds niet waar de ontsteking vandaan komt. De doketers zeggen dat het vaker voorkomt. 2 weken lang aan de antibiotica. Ik voel me erg leeg van binnen en ontzettend droevig. Ook heb ik nog steeds last van mijn buik. Ik vind het zo erg allemaal en maak me zorgen om mn lichaam. Zijn er mensen die ook lang moesten herstellen na een EUG? Hoe is dit bij jullie verlopen, ook qua duur enzo.. Ik hoor heel graag van jullie. Liefs Millau
ik heb ook een bbz gehad helaas, ik was 6 wk zwanger en zat ook in de linker eileider deze is verwijderd. De volgende dag mocht ik gelijk naar huis, verder rustig hersteld, maar je mag echt niks tillen of te veel doen( je lichaam geeft dit ook zeker aan) Ben je getest op soa's ? misschien heb je daardoor wel een ontsteking en buikpijn etc. beterschap!! en blijf hoop houden, ik ben na een half jaar begonnen met vrijen (zonder condoom,en lichaam weer herstelt was) en het was meteen raak!ondanks 1 eileider.
Hier in november 2012 een bbz gehad met 7 weken helaas. Ook vreselijke spoed uiteindelijk want was heftig aan het bloeden binnenin. Rechter eileider dus moeten verwijderen en natuurlijk het vruchtje. Lichamelijk heel langzaam hersteld. Tenminste het ging mij allemaal te langzaam. Ik wilde me zo graag weer "normaal" voelen en het een plek geven, maar je lichaam spreekt je geest zo tegen op dat moment...... Geef je zelf echt de kans om het te verwerken meis zowel lichamelijk als geestelijk. Het is echt niet niks. Het vervelende misschien ervan is ook nog dat niemand het aan je ziet om het zo maar te zeggen dus het wordt redelijk snel "vergeten" door de buitenwereld. Goed je grenzen aangeven en voor jezelf opkomen. Ik ben echt te snel weer van start gegaan qua werk etc en ben mezelf echt kei en kei hard tegen gekomen en kon lichamelijk weer opnieuw beginnen. Helaas is het nog niet gelukt om opnieuw zwanger te worden, maar ik ben dan ook nog eens sowieso verminderd vruchtbaar. Dus dat heeft daar dan weer mee te maken. Ik hoop dat je je snel beter mag voelen en dat je heel snel een mooi gezond klein mensje op de wereld mag brengen, je verdient het!! xxx
Ik heb afgelopen augustus een BBZ gehad waarbij mijn rechter eileider is weggehaald. Ik heb de eerste dagen thuis heel veel hulp gehad zodat ik rustig aan kon doen, ook wel handig met 2 kleine kinderen. In oktober kregen we groen licht van de gyn en zijn we er weer voor gegaan, wel met de mededeling dat als ik weer zwanger zou zijn ik gelijk een echo zou krijgen om te kijken of het vruchtje dat op de goede plek zou zitten Januari bleek ik weer zwanger te zijn
Sterkte meid, ik heb het ook gehad.. maar niet zo heftig als jou! Hier een lichaam die het zelf heeft opgelost, dus geen operatie e.d... heeeel veel sterkte!
ik heb ook een bbz gehad alleen dan op onbekende locatie, lichaam had het grootste gedeeelte zelf opgelost alleen ergens was er toch nog weefsel want ineens ging me hcg toch weer omhoog en heb uiteindelijk een mtx-injectie gehad (chemo) en 4 weken daarna stond alles op 0 en heb ik nu net me eerste echte menstruatie weer gehad en is alles achter de rug. ben in totaal 12 weken bezig geweest met continu prikken, echo's, gesprekken, mega bloedverlies en noem maar op. vond het 1 grote ellende en ik voelde verdriet, boosheid en angst door elkaar. pak je rust en geef het tijd om het te verwerken want het is niet niks allemaal hoor.. sterkte!
ik heb 10 december ook een bbz gehad waarbij rechter eileider verwijderd is. 4 dagen later was ik alweer aan het werk (ben zelfstandig). het herstel is redelijk vlot gegaan, en zie nu mijn banner, morgen 15 weken zwanger. verlies de moed niet, ook ik had niet verwacht dat we zo snel het geluk zouden vinden! veel sterkte jolien
Ik heb eind maart 2012 ook een bbz gehad, na een week of 6. Ook in m'n linker eileider. Helaas was de eileider zodanig verkleefd met m'n darm, dat ik een volledige buikoperatie heb gehad ipv de geplande kijkoperatie. Ik lag 4 dagen in het ziekenhuis (herstelde snel), daarna 6 weken thuis. En inmiddels ben ik (door de pil heen) 16 weken zwanger. Ik heb wel wat meer last van m'n buik en de littekens gehad het afgelopen jaar, maar al met al is alles op lichamelijk gebied dus goed gekomen. Ik begrijp je zorgen, had ze zelf ook!
he meid, wat een verhaal zeg. vreeselijk dat je dit heb moeten mee maken. zelf heb ik dit ook mee gemaakt in dec 12 en jan 13. in december geopereerd aan een bbm in rechter eierstok weg gehaald met behoud van mijn eierstok. in januari voelde ik me niet lekker en storte inelkaar, weer een inwendige bloeding, de zwangerschap cellen die achter gebleven waren, waren weer gegroeit. dus hebben ze mij binnen 1 maand weer geopereerd en de eileider verwijderd. ik kan je alleen mee geven volg je gevoel. en laat je niks opleggen wat je niet wilt. zo als ik ik ben aan de pil begonnen omdat iedereen zij dat dat het beste voor mij was. houd je sterk en ik wens je heel veel s6 met het zwanger worden in de toekomst. volg je hart. groetjes jacky
Wat een verhaal zeg! Ik ben 19 maart geopereerd aan een bbz, was net op tijd want de eileider stond behoorlijk op springen. Ze konden hem ook niet meer behouden. Mijn herstel ging gelukkig voorspoedig, na 2 weken ben ik weer een beetje begonnen met werken. Wist niet of ik wel weer zwanger wilde worden na 2 miskramen en een bbz maar werd na de operatie maar niet meer ongesteld terwijl we maar 1 x gemeenschap hadden gehad. Ik bleek weer zwanger te zijn, vind t doodeng maar t zit gelukkig in de baarmoeder en heb nu 2 echo's met hartactie gehad , straks de termijn echo nog. Het is dus mogelijk om met 1 eileider zwanger te worden. Heel veel sterkte en blijf hoop houden. Liefs Mar