dubieuze uitslag hielprikje

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door kruimel86, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Even van mijn roze wolk afgevallen. ik kreeg afgelopen week te horen dat de uitslag van het hielprikje dubieus was en nu hebben ze opnieuw moeten prikken. Heeft een van jullie dit ook meegemaakt? Ik ben echt enorm bezorgd :( Volgende week ergens pas de uitslag...

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een vriendin van me had het ook, maar in hun geval bleek dat ze gewoon niet goed hadden kunnen testen omdat 1 druppel te klein was... dus hielprik werd herhaald en toen was het wel goed.

Hebben ze niks gezegd over wat er dubieus was? Hopelijk ook niks ernstigs! Sterkte!

edit; dubieus betekent in deze idd dat de uitslag niet duidelijk was, dat kan allerlei redenen hebben, maar dan doen ze dus een tweede hielprik. in de meeste gevallen is het gewoon een foutje bij de eerste test - dus bv te weinig bloed, of er ging tijdens de test zelf iets mis. De kans is zeeer groot dat alles gewoon goed is! Dubieus betekent niet dat er een uitslag niet goed was dus!

3. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier twee keer dubieuze uitslag (1 kindje) toch niks aan de hand. Was het de schildklier? Die is heel vaak dubieuz. Sterkte met afwachten.

4. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, het gaat niet om de schildklier maar om cystische fibrose, dus dat is behoorlijk heftig. Vandaar dat ik ook zo geschrokken ben.

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat heftig en schrikken voor je.

En balen dat de test opnieuw moet en je moet wachten op de uitslag.
    Hopelijk vals alarm, good luck!

Ps. Was de test niet goed gelukt of waren er echt metingen die daarop wezen?

6. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Jeetje dat is schrikken! Ik hoop op vals alarm voor jullie.. Sterkte!

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hier was dat ook zo op taaislijmziekte. Twee keer opnieuw moeten prikken en het bleek gewoon goed te zijn. In het ziekenhuis zeiden ze dat dit in 50% van de hielprikken voorkomt dat er een dubieuze uitslag is.

8. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ze hebben dat niet gezegd maar uit de meting kwam 120 en referentie is tot 110 bij het lab.

9. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff ik hoop ook echt dat dat bij haar het geval is. kan niet stoppen met eraan denken

10. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Sterkte!
    Ik duim dat het loos alarm is voor jullie

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Sterkte... hier ook bij de tweeling. Schrok me ook lam toen ze belde dat we meteen moesten komen om weer te prikken. Maar aangezien de waardes bij allebei afweken werd ik wat geruster plus dat de arts vertelde dat t vaker voorkomt dat t afwijkend is.
    Hoop dat alles gwn goed is! En oh wat is het naar om een klein hummeltje weer opnieuw te moeten laten prikken :(

12. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat was echt heel naar! Ik kon het gewoon niet aanzien dus heb mijn vriend haar vast laten houden. Ik word aan het eind van de middag of morgenochtend gebeld... ik ben enorm nerveus :(

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Heb je al wat gehoord ?
    Hier kregen we 5 dagen na de hielprik ook de huisarts op de stoep. Met de mededeling dat er aanwijzingen waren voor een ziekte.
    Volgende dag gelijk door naar het AMC. Hier is helaas de ziekte wel echt aanwezig. Gaat alleen om een andere dan die van jou.

Sterkte met het afwachten

Deel Deze Pagina