3e x vroege miskraam, wie nog meer? oorzaak?

Discussion in 'Miskraam' started by Kristel86, Jun 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi allemaal,

Ik ben deze maand voor de derde keer zwanger achter elkaar...
    Gister bij de dokter de bevestiging gekregen dat ik weer zwanger ben,
    maar sinds vanochtend heb ik hele erge krampen en bloedverlies...
    Dokter gebeld, alles duid op een nieuwe miskraam :cry:

Nu worden mijn vriend en ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek..
    Vruchtbaar zijn wij wel, want dit is nu de 3e maand achter elkaar dat we zwanger zijn.. Maar volgens de dokter gaat er telkens iets mis bij de bevruchting cq celdeling...

Nu vraag ik me af, wie heeft dit ook gehad en heeft ook onderzoeken gehad?
    En is er iets uit de onderzoeken gekomen? Zoja, wat dan?
    Viel er wat aan te doen?

x

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb hetzelfde. Ik zit nu ook in mijn derde miskraam. Morgen naar het ziekenhuis want het lijkt nog niet los te willen komen.
    Je schijnt genetisch onderzoek te kunnen laten doen. Ook stollingsonderzoek. Ik denk alleen dat je nooit 100% uitsluitsel krijgt of dit zich blijft herhalen.

Succes en sterkte meid.

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Anouk, heel veel sterkte! Het is zooo verschrikkelijk gewoon...
    Ben je blij dat je zwanger bent en dan vrij snel daarna stort je hele wereld weer in :(

Wij krijgen nu idd genetisch onderzoek, dus het is maar even afwachten hoe het nu verder gaat :(

Gaan ze bij jou verder niet onderzoeken dan?

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    wat erg meid :(
    Maar ze zeggen dat bij veel vrouwen de ZS uitdraait in een vmk, maar dat ze het niet beseffen, omdat ze meestal bloeden rond de tijd dat ze ongi moesten worden. Tegenwoordig testen vrouwen gewoon te vroeg zegt men, en dat maakt je alleen maar onzeker.
    Ik hoop dat ze de eventuele oorzaak kunnen vinden.. En dat jullie gauw zwanger worden én blijven!
    Veel sterkte!

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Hey Kristel, ik wil je heel veel sterkte en succes wensen! Ik heb wel eens mijn vraagtekens gezet bij je te vroeg testen. Maar 3 vroege miskramen is niet normaal. Hopelijk komt er snel duidelijkheid waarom het niet mag blijven zitten na de bevruchting. In ieder geval een dikke knuffel en een hart onder de riem vanaf deze kant!

Weet je al wanneer je naar het ziekenhuis mag?

6. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Kristel, ik heb in totaal 5 MK's op rij gehad, waarvan 4 in een behoorlijk vroeg stadium. We hebben onderzoeken gehad, maar bij ons is daar verder niks uitgekomen. Het zou een combinatie zijn van domme pech en m'n leeftijd.

Ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen. Je test toch weer positief en je gaat toch, naast de onzekerheid of het deze keer wel of niet goed zal gaan, weer een beetje hopen en plannen maken. En dan toch weer gaan vloeien en afscheid van een droom nemen.

Inmiddels ben ik weer zwanger, dus je ziet, ook na meerdere MK's op rij kan het ook een keer wel goed gaan. Dus meid, geef de moed en hoop nog niet op.

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    misschien een stollingsprobleem?

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ten eerste heel veel sterkte!

Ik heb niet 3x achter elkaar een vroege miskraam gehad, maar met 15w, 8w en 5w.
    Ik neem aan dat ze jullie een chromosonen onderzoek aanbieden, wij hebben deze niet gedaan, weet eigenlijk niet waarom niet!

Maar na 3 miskramen kreeg ik wel andere bloedonderzoeken. Daar kwam bij mij uit dat ik een verhoogde kans op trombose heb, ze weten niet of die miskramen hier mee samenhangen, wel dat het concequenties heeft voor na de bevalling!

Ik hoop dat ze jullie ergens mee kunnen helpen zodat het kindje volgende keer wel blijft zitten!

9. Noodles

Noodles Actief lid

Aug 8, 2006
    277
    1
    0
    Ik heb ook 3 miskramen gehad. De eerste keer met 5 weken, de 2e keer hadden we eerst hartactie en uiteindelijk met 9 weken niet meer en de laatste keer is er nooit hartactie geweest en was het niet verder gegroeid dan 6 weken (maar ben ik gecurreteerd). Ik heb tussendoor ook een goede zwangerschap gehad, maar die zwangerschap verloor ik veel bloed de eeste 13 weken wat het heel spannend maakte. Er kwam niets uit het chromosomenonderzoek, het stollingsonderzoek moet ik binnenkort laten doen dus dat weet ik nog niet. Mijn gyn zei wel dat ik er niet teveel van moest verwachten, omdat het maar in 15% van de gevallen iets uit komt. Meestal is het toch een aanlegfout bij het vruchtje. Sterkte!

10. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

Jan 13, 2008
    164
    0
    0
    Hallo,

Hier nog iemand met 3 x mk achter elkaar, tussen de mks raakte ik niet in verwachting. Mij is ook een chromosomenonderzoek aangeboden, maar het zal toch niets kunnen veranderen denk ik, ook al weet je hoe het komt. Dus wij hebben ervoor gekozen om nog 1 keer voor een zwangerschap te gaan en als t weer niets word ermee te kappen voor een jaar.

Ik wens je veel sterkte! Ik weet maar al te goed hoe je je voelt.

Groetjes

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Bedankt voor de antwoorden!

Wij krijgen nu idd een genetisch onderzoek... Maar ik hoop heel erg dat daar niks uit komt, want als ze een chromosomenafwijking vinden dan is het bijna zeker weten einde verhaal.. Maargoed, wat ik zo heb kunnen vinden op internet kom dat maar bij 1 tot 3% van de koppels voor die vaker miskramen hebben gehad!
    Verder is het voor ons eigenlijk maar afwachten, maar ik vroeg me dit af, omdat ik eigenlijk wel graag wat positieve verhalen wil horen van anderen die hetzelfde meegemaakt hebben....

12. kittykat

kittykat Nieuw lid

Jun 9, 2008
    2
    0
    0
    lerares
    amsterdam
    haai lieve mensen!

wi iedereen die een miskraam heeft gehad veel sterkte wensen...het is niet niets. Ik zelf heb er ook drie gehad, 6wk, 8wk en 11wk. We hebben nu alle mogelijke onderzoeken gehad (incl het chromosomen onderzoek) en er is niets uitgekomen (gelukkig). Nu ben ik weer zwanger 6 weken bijna en ben ook, net als de meesten van jullie weer doodsbang dat het weer mis zal gaan....

iedereen heel veel sterkte gewenst en hopen dat het bij iedereen goed komt en goed blijft gaan!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Kristel mij is verteld dat ook al komt er iets uit het chromosomenonderzoek dat het zeker nog geen einde verhaal hoeft te zijn. Wel kan het betekenen dat je een (zeer) verhoogde kans hebt op een miskraam. Bijna alle koppels met herhaalde miskramen, ook degene waar een oorzaak is gevonden, krijgt uiteindelijk een gezonde zwangerschap. Ik hoop dat dit je nog even wat hoop geeft!

Share This Page