Welk foliumzuur/vitaminen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jasmijne, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Hoi Meiden. Welke foliumzuur en/of vitaminen gebruiken jullie? Ik ben nog bezig met zwanger worden en krijg last bij het gebruik van multivitaminen voor zwangeren ivm veel ijzer (ik heb hier snel teveel van). De multi's zijn helaas altijd met ijzer. Ik denk er nu aan alleen foliumzuur met vitamine D te gebruiken. Kruidvat heeft deze van eigen merk als combi. Zou dit ook goed zijn?

Ik twijfel een beetje over deze kwestie. Aan de andere kant lees je ook vaak dat multi vitaminen onzin/geldverspilling zijn. Alleen foliumzuur zou dan dus ook voldoende moeten zijn. Wat denken jullie?

2. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Mij is verteld door de huisarts dat alleen foliumzuur voldoende is mits je gezond en gevarieerd eet. Je haalt namelijk heel je vitamines al uit je voeding.

3. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Bedankt voor je antwoord. Zou het ook uitmaken van welk merk. Zover ik weer maakt dit niet zoveel uit.

4. Junirose

Junirose Bekend lid

29 apr 2019
    835
    693
    93
    Vrouw
    Nee dat maakt niets uit. Foliumzuur is foliumzuur. Die dure potjes is vaak onzin en betaal je voor het merk. Aldus mijn huisarts. Ik heb gewoon de potjes van de Etos. Ik slik wel visolie omdat ik zelf geen vis eet.

5. Jasmijne

Jasmijne Actief lid

29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik gebruik zelf ook visolie, omdat ik geen vette vis eet.

Iemand anders nog een andere mening/toevoeging over foliumzuur/multivitamine?

6. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf niet helemaal akkoord met 'foliumzuur is foliumzuur'. Goedkope merken zitten vaak vol met een hoop vulmiddelen die overbodig/niet goed voor je lichaam zijn.

Ik neem zelf een duurdere multi met actief folaat (werkzame stof 5-methyltetrahydrofolaat) ipv synthetisch foliumzuur, dat wordt stukken beter opgenomen en verwerkt door het lichaam.

Wat betreft het teveel aan ijzer: lijkt me dan idd beter geen multi in te nemen. Foliumzuur is sowieso het enige supplement wat echt heel belangrijk is.

Deel Deze Pagina