Hoeveel houden jullie over per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik weet dat t al eens vaker gevraagd is, maar ik vraag het gewoon lekker nog een keer ;)

Van hoeveel moeten jullie per maand rondkomen nádat alle vaste lasten zijn afgetrokken? (Dus wat hou je per maand precies over voor boodschappen, extraatjes, evt. huisdieren, etc)

* Is dit een bedrag ontstaan uit 1 of 2 inkomens?
    * Kom je makkelijk rond van dit bedrag of zit je aan t einde van de maand toch te sukkelen met het geld?
    * Hoeveel mensen worden onderhouden met dit bedrag?
    * Doen jullie veel leuke dingen samen/als gezin en zoja, wat dan?

Het zijn veel vragen, maar ik ben dan ook gewoon heel nieuwsgierig!

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wat wij exact overhouden pm durf ik niet te zeggen, het is niet veel maar alles wat we over houden daar gaat de helft van naar de spaar rekening en de andere helft doen we leuke dingen, bv uit eten of een dagje weg .. De spaar rekening gebruiken we voor als we bv op vakantie willen naar het buitenland of als er een keertje iets kapot gaat in huis .. We doen heel veel samen met het gezin, maar iets doen hoeft niet altijd geld te kosten ;) .. We doen ieder weekend wel iets :D

Ik denk dat wij een paar honderd euro in de maand over en dat houden we over van mijn WW uitkering en de inkomsten van mijn vriend, wij leven met ze drietjes van de inkomsten .. :)

En jij ??? ;)

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man verdiend gemiddeld 1800 euro per maand. De ene maand is het 1700 en de andere maand bijvoorbeeld 2100.
    Onze vaste lasten zijn gemiddeld 900 euro.

Dan gaat er standaard 200 euro naar de spaarrekening, en in de maanden dat hij meer verdien gaat er ook meer naar de spaarrekening.
    Wij hebben ongeveer 700 euro over om boodschappen, benzine en leuke dingen van te doen.

Mijn loon is zo'n 600 euro. Hiervan kopen we vaak grote dingen of we zetten het op de spaarrekening.
    Helaas heb ik nu maar 5 maanden gewerkt, volgende week stopt mijn contract en heb ik dus geen inkomsten meer. Maar gelukig kunnen we goed van mijn mans loon rondkomen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.168
    35.830
    113
    Mijn man verdient zo'n 1800 euro en ik zo'n 1200. We houden hiervan zo'n 900 euro over per maand.

Straks ben ik mijn baan kwijt, dan zullen we het een stuk krapper hebben, maar met wat aanpassingen moet dat ook wel gaan lukken.

5. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Wij gaan alles op een rijtje zetten, om te zien waar al het geld blijft.
    Doen geen bijzondere dingen en toch vliegt het geld onze zak uit.

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij houden 1600 p.m over
    De benzine en boodschappen hebben wij ingecalculeerd bij de vaste lasten.

-dit is afkomstig uit 2 inkomens.
    -komen makkelijk rond, zijn nu wel strenger aan het sparen want het is wel makkelijk ff te pinnen altijd.
    -leven er met zijn tweeën van.
    -Wij gaan regelmatig dagjes weg, weekendjes weg en we als we echt iets willen hebben zoals een nintendo ds dan kopen we dat.
    ook gaan we regelmatig wel uit eten.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Het vliegt er hier ook uit als water. En ik maar niet begrijpen hoe dat toch kan, haha. Maar ja geld moet rollen , toch???? Of ligt het aan dat gat in mijn hand??

8. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48

Ik heb laatst alle "loze" uitgaven van de rekening opgeteld echt schrikbarend hoeveel je uitgeeft en dan uiteindelijk niet eens weet waaraan...
    Wij hebben nu alle lonen op 1 rekening waar ook de vaste lasten vanaf gaan en dan krijgen we beide een bepaald bedrag "zakgeld" voor persoonlijke doel einden, tot nu toe werkt het ideaal veel meer overzicht.

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Na het betalen van de vaste lasten (hypotheek, gas, water, licht, verzekeringen, auto, telefoons, CZ, KDV) houden wij denk ik zo'n 1500-1750 euro over voor boodschappen, kleding, leuke dingen, sparen. Ruim voldoende dus. Maar toch gaat het regelmatig op.... haha..

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat houden sommige veel over zeg!
    Hier komt er ongeveer 2600 in (2 lonen) en er gaat 1800 uit.
    En dat is min de boodschappen!
    We houden uiteindelijk zo'n 300 over, maar ja je hebt weleens nodig aan kleding, kapper, verjaardagen etc.
    Dus meestal gaat er niets naar de spaarrekening.

Maar moet wel zeggen, dat wij onze hypotheek rente eens per jaar terug krijgen. Dus is een groot bedrag.
    Dit gaat naar de spraarrekening plus vakantiegeld en dan is die rekening ook weer gevuld voor een jaar haha

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier vloog het geld eerst ook onze portemonnee's uit hoor!
    Maar toen had ik ook nog een redelijk inkomen, die heb ik nu niet meer :)

Sinds een tijdje hebben wij bepaale budgetten opgesteld voor de boodschappen, extra dingen, etc, maar mijn man hield dus alles bij in een Excel-bestand wat we uitgaven. Alleen vergat hij vaak een heleboel, dus kwamen we op een gegeven moment aan t einde van de maand steeds geld te kort. (want volgens hem hadden we nog zoveel te besteden, maar dat was blijkbaar alweer uitgegeven :p)

Ik heb dus gisteravond alles op een rijtje gezet van maandelijkse EN jaarlijkse vaste lasten en zo precies opgeschreven hoe we t moeten doen per maand.. En vanaf nu ga IK dus alles bijhouden, lekker ouderwets in een kasboek ;)

En om dan ook maar meteen onze bedragen door te geven :p

Wij hebben een inkomen van €2400 van mijn man + een héél klein beetje van mij samen (inkomstenbelasting ;)) waarvan de vaste lasten (incl benzine en €100 sparen) €1550 zijn..

Wij houden dus per maand €850 over om alles te doen.. Boodschappen (300) Dierenvoeding ed (50), Drogisterij; shampoo, medicijnen ed (50), Baby; uitzet en straks natuurlijk luiers, evt flesvoeding als t nodig is, kleertjes etc (150), Extra's; uitjes, kleding voor onszelf, etc (250) en de kapper (50 voor ons samen).. (dit zijn budgetten die we hebben waar we niet overheen willen/kunnen/mogen komen ;))

Alles wat we overhouden leggen we aan de kant om te sparen, maar we houden bijna nooit iets over helaas...

Ik vraag me eigenlijk wel af of dit een normale situatie is of dat t weinig is of juist veel? Ik heb er namelijk echt de ballen verstand van :p

Ik wil overigens als de kleine ongeveer een jaar oud is weer gaan werken..

12. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij hebben in totaal een inkomen van 2400 euro waarvan zeker 1600-1900 euro op gaat aan vaste lasten. De rest moeten wij en de boodschappen en de leuke dingen van doen. Wij komen elke maand net rond.

13. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    nou ik hou helemaal weinig over
    ik verdien zo'n 850euro pm mijn vriend netto 1200
    vaste lasten alles bij elkaar gerekend houden we zo'n
    50 tot 100euro over permaand.

tja. niet iedereen heeft het breedt.
    met 800euro over per maand
    kunnen we teminste ook nog eens wat leuks doen!
    maar hleaas.........

ik verdiende eerst bruno 1550 maarja
    andere baan verhuist en nu 850 nett

14. hbbeestje

hbbeestje Actief lid

8 jun 2009
    311
    0
    0
    eh bruno hahaha bruto

15. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Is moeilijk te zeggen. Ieder gezin leeft naar zijn eigen standaard. Als je meer verdient, geef je denk ik ook makkelijker meer geld uit aan dingen die misschien best goedkoper zouden kunnen....

16. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mijn man, houd alles bij in een exel-bestand, elke zondag gaat hij er even voor zitten. is zo gebeurd zegt ie, vervolgens is hij een half uur bezig :D
    Alles wat we overhouden, 1 deel naar ons nood potje, en de andere naar het bruiloft potje.
    En alles wat we extra krijgen van geld, naar het bruiloft potje.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Nou, wij houden per maand niet gek veel over..
    Maar ik werk natuurlijk nog maar 2 dagen in de week en dat levert geen vetpot op.
    Mijn man verdient netto 1600 euro (laagste CAO, klein metaal) en ik verdien per maand ongeveer 600 euro.
    Dus wij halen maar 2200 euro op kwa salaris en dan natuurlijk wel zorgtoeslag en kinderbijslag en kindertoeslag.
    Maar de rekeningen zijn bij ons al rond de 1200 euro, dus veel houden wij niet over.
    En het geld vloog eruit..
    Dus nu doen we alle rekeningen van mijn man zijn salaris en is mijn salaris (krijg per week betaald door uitzendburo) voor de wekelijkse boodschappen en drogist en voeding voor de kleine.
    En wat we dan overhouden aan mijn man zijn salaris is gewoon extra.
    Wij houden nu ook alles ouderwets bij hoor en pinnen per week geld voor in huis en de rest blijft op de rekening.

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben ongeveer het zelfde (gezamenlijke) inkomen als jullie en de vaste lasten (excl. boodschappen) zijn bij ons ook zo'n € 1.800,--. We geven ongeveer € 300,-- p.m. uit aan boodschappen en sparen nog een klein gedeelte. Onze belastingteruggave komt eens per jaar (ca. € 4.400,--) en dat zetten we apart. Net als het vakantiegeld. Ik ga vanaf komende week serieus kijken of ik niet wat kan besparen op de boodschappen (zou makkelijk moeten kunnen lijkt me). Een collega van mij heeft de Lidl helemaal ontdekt en is er wild-enthousiast over. Ik ga de Lidl dus deze week ook maar eens proberen.

Wij zijn trouwens maar met z'n 2-en, dus nog zonder kinderen (maar hopelijk niet meer voor lang, haha).

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn man zit ook in de CAO klein metaal en da's echt een bar-slechte CAO. Mijn man heeft zich van automonteur opgewerkt tot service-adviseur/manager, dus dat scheelt gelukkig wel in salaris, maar de sec. arbeidsvoorwaarden zijn ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Maar goed dit is even totaal off-topic. Sorry!!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij houden met 1 loon ongeveer 550 a 600 euro over.

Daar redden we het echt heel goed mee.

We sparen en kunnen gewoon ruim boodschappen doen ( dus gezonde dingen halen, veel fruit en groente). Deze twee dingen zijn voor ons het meest belangrijk. Kunnen sparen en gezond kunnen eten. Meer hebben we eerst niet nodig.

Verder houden we alles bij in een exelbestand zodat ik precies weet wat we per maand over hebben. Op de cent nauwkeurig. Dat is echt een geweldig systeem.

Als ik zou werken zou er misschien 1000 of 1200 euro meer zijn, maar dat missen we nu echt niet.

Deel Deze Pagina