es ff kijken.. mijn inkomen ligt rond de 1600 netto van mijn vriend ongeveer 1800(verschilt wel eens hoor) vaste lasten bedragen hooguit 700 euro. we hebben geen auto dus het gaat alleen om de huur gwl boodschappen kpn verzekering e.d spullen voor de baby hebben we al en voor straks plannen we niet meer dan 200 euro p/m uittegeven. we hebben het even hoog ingeschat want je weet maar nooit. ik begrijp het niet want toch houden we bijna niks over!!!!!!. uit etengaaan doen we wel regelmatig maar dat is niet zo duur. we gaan 1 keer in de zoveel tijd naar de bios dus daar kan het ook niet aan liggen. ok.ik ben veslaaafd aan winkelen dus van mij begrijp ik enigzins wel dat ik nada overhoud. hmm ik moet toch maar eens mn pinpas vakaer thuislaten als ik ff de straat op ga. het is echt belachelijk hoeveel geld ik uitgeef aan echt nutteloze stomme dingen.
Wij krijgen ongeveer 4000 euro binnen mijn man werkt fulltime ik partime. Aan vaste lasten (zit echt alles inbegrepen op boodschappen na) betalen wij 1250 euro. Het voordeel is dat wij in een ''goedkope'' provincie wonen en naar ons inkomen hebben wij een goedkoop huis hebben dus een kleine hypotheek. Nu zijn we met een giga verbouwing bezig dus sparen weinig omdat we elke maand die rekeningen van de bouwmarkt zo betalen. Wij houden onze uitgaven bij op Online Kasboek - uw uitgaven & inkomsten altijd op een rij met dit handige, gratis online kasboek erg makkelijk je download je gegevens van de bank (je afschriften zeg maar) in kasboek.nl en dan kan je gelijk aangeven waar je het aan uitgegeven hebt.
Mijn vriend verdient rond de 1.500 euro (dat is nog ruim geschat, hoor!). Geen vetpot, toen hij voor onze verhuizing in de haven werkte was zijn inkomen veel hoger! En ik ben mijn baan kwijtgeraakt dus krijg nu een WW-uitkering van max. 800 euro per maand. We hebben beiden onze eigen bankrekening. En beiden onze eigen uitgaven. Valt me op, vergeleken bij jullie, dat mijn vriend en ik eigenlijk totaal niks te maken hebben met elkaars geld. Hij besteedt zijn geld zoals hij dat wilt en ik doe dat ook. Als we bijv. een rekening moeten betalen die ons beiden aangaat, is het ieder de helft. Laatst hebben we babymeubelen gekocht die ik heb betaald. Thuis heeft hij de helft van de kosten overgemaakt op mijn rekening. Ik vind het wel fijn mijn eigen geld te blijven beheren, maar aan de andere kant vliegt er geld er zo wel sneller uit. En samen sparen doe je dan al helemaal niet snel (we hebben ook geen gezamenlijk spaargeld!) Ik zou dus niet eens weten hoeveel we samen overhouden per maand..... Heel slecht eigenlijk. Onze situatie is nu ook gewoon een beetje rottig. We wonen in bij mijn broertje. We betalen hem allebei 230 per maand aan huur/water/elektr. Maar wat boodschappen betalen zit er bij ons geen structuur in. Geen duidelijke afspraken. Mijn vriend en ik kopen bijna alle boodschappen terwijl mijn broertje daar nauwelijks iets aan uitgeeft. Dat irriteert mij nu wel flink want zijn vrienden komen wel vaak eten (zonder dat ik dat van tevoren weet!!!). En dan niet te vergeten zijn vriendinnetje! Dus aan boodschappen wordt er door ons veel uitgegeven, maar hier ga ik even een goed gesprek over voeren thuis. Zodra we weer ons eigen plekkie hebben zal het veel beter worden!
man verdiend hier 1550 ongveer plus 168 van huisvrouwengeld,120 schoonmaahuis en 80 kinder toeslag dus kom uit op zeg 1900, hebben tussen de 1000 en1200 aan vaste lasten ... dus 700 daar proberen we zo;n 200 van te sparen dus totaal 500 over... Daarvan moeten we boodschappen doen, benzine en alles... We doen weinig leuks, hebben bijna nooit over dus is krap. We hebben een gezin met 3 mensen erin, mijn man,ik en mijn zoontje. Daarbij hebben we nog 2 honden,2 katten 3hamsters en vissen.. Dus reken maar uit, tis hier geen vetpot,maar ach we eten en drinken en rekeningen worden betaald dus kan niet zeggen wat heb ik het slecht
Hier houden we 850 euro over per maand voor boodschappen, benzine, leuke dingen en sparen. We kunnen er goed van leven, maar ik moet wel mijn uitgaven goed in de gaten houden, want het vliegt er echt uit!
effe nadenken, vriendlief en ik verdienen ieder 1500, dus samen 3000. De maandelijkse belastingteruggaven van 220 sparen we. 3000-2000 vaste lasten (dus alles behalve boodschappen en tanken): 1000 over, moet nog af: boodschappen (300), tank (80), houden we dik 600 euro over voor verjaardagen/leuke dingen/kleding en extra's. Toch moeten we nog ontzettend wennen hieraan, aangezien ik 400 euro minder ben gaan verdienen. Als het ware zijn we er op achteruitgegaan. Ook is het zo dat we nu veel nog moeten aanschaffen voor finn, zoals nu b.v. een nieuwe autostoel, vorige maand een kinderstoel enz enz. daarin zouden we wellicht goedkoper kunnen zijn, maar we hebben daar niet voor gekozen. We redden t goed zo.
Ik vind het knap om voor 300 euro boodschappen te doen, hoe doe je dat? Ik geef rond de 500 uit, ben benieuwd.
Onze vaste lasten zijn ongeveer 2100,-. Daar zit het aflossen van een lening bij. Dat aflossen is ongeveer 500,- per maand (zuur geld). Het salaris van mijn vriend gaat op aan deze vaste lasten en dan houden we nog ongeveer 200,- over van het salaris van vriend. Ik krijg ongeveer 1500,- per maand. In totaal dus 1700,- euro over en aan het einde van de maand is het allemaal op........ Zoals je ziet zijn wij nogal grote brassers. Veel geld gaat op aan uiteten, kleren, vakanties en heel veel onzinnige dingen. Gelukkig gaat de hypotheek er bruto vanaf, want dan krijgen we eenmaal per jaar ongeveer 3500,- terug. Dat geld komt op de spaarrekening. Straks ga ik voor 1100,- verdienen en na een jaar iets meer, omdat ik er dan één dag bij ga werken.
Wij houden per maand na aftrek van huur,telefoon,gas,water en licht circa 2000euro over. (verzekeringen hebben wij niet) Van deze 2000euro gaat circa 400euro op aan alle boodschappen (baby dingen en luiers inclusief)+- 100euro aan benzinekosten. Wat we per maand sparen verschilt, wel een groot bedrag normaal gesproken gemiddeld rond de 1000-1200euro. En ja we doen ook nog leuke dingen,uiteten,nachtje hotel etc. Wij zijn een gezin met 3 personen bijna 4.
Ja, ik vraag mij ook af hoe sommigen van 200 of 300 euro per maand boodschappen kunnen doen? Ik weet vast dat het kan, maar wat eet je dan elke avond? Vlees is zo duur! En waar haal je bepaalde voedselwaren dan?
Dat vraag ik me nou ook steeds af. Ik heb het idee dat ik niet heel erg buitensporig boodschappen doe maar ben toch minimaal 125 euro per week kwijt (en dat is excl. luiers en dingen als wasmiddel en shampoo want dat haal ik altijd bij de makro)
Wij zijn met 2 personen (wel vaak bezoek en eters) maar ik denk dat wij ook rond de 300 euro zitten aan boodschappen vaak minder. Drinken halen wij 1 keer per maand bij de Lidl voor de rest haal ik daar niks en overige boodschappen bij de AH, Agrimarkt en c1000 Vlees komt bij de plaatselijke slager vandaan en heel soms c1000. Bier halen we altijd in de reclame en altijd merkbier
nou ik moet zeggen 300 euro aan boodschappen vindik erg veel. wij zijn nu met zn tweetjes.. (ok mn vriend vreet wel voor 3 af en toe) maar zoveel geven we echt niet uit. met vlees bijv. kopen we van die voordeelpakken, als we dan gaan koken doen we een deel gebruiken en het andere vriezen we weer in. nou groenten halen we wel vers. fruit ook maar hij is niet zo een fruiteter en ik eet nu alleen fruit omdat de baby dat nodig heeft. uhhm fris drinken we niet zoveel bijna alleen maar water want dat vinden we lekker en ik dan spa rood. en aan snacks (frikandellen enz) doen we niet we eten dat zelden dus dat halen we dan bij de patatzaak. nou weet je wat want dit word te lang..ff ander topic openen met boodschappenlijstjes.
800 euro per maand houden wij over en voor boodschappen 70 euro per week,voor 5 pers,maar,wij wonen niet in NL.
Wij doen dus ook voor zo'n 300,-- aan boodschappen per maand (excl. "dure" dingen zoals was- en schoonmaakmiddel). - Ik koop bijvoorbeeld al nooit snoep, chocolade en drop e.d. - Per week 3 flessen coca cola (voor mijn man, ik lust t niet) 2 pakken sap (voor moi). - 1 zak chips en 1 zak nootjes en 1 pak met luxe koeken voor in t weekend. - Verder zo weinig mogelijk pakken zoals bijv. die Knorr wereldgerechten (alleen voor bijv. zondag, lekker makkelijk). Ik vind ze lekker, maar duur, verse groente is (over het algemeen) goedkoper. - Mijn vlees en vleeswaren haal ik gewoon bij de supermarkt en niet bij de slager. - Brood koop ik ook gewoon bij de C1000. - Kaas haal ik dan weer wel bij de kaasboer. - Ik heb 3 katten en die krijgen gewoon droge brokken van t C1000-merk, maar blik van Whiskas. Ik koop 3 blikjes kattenvoer per week en doe met een zak brokken ong. 1,5 week. - koffiepads heb ik van DE en thee van Pickwick, dus daar bespaar ik ook niet op. Ik koop dus best veel merkartikelen. Ik vind persoonlijk dat ik nog best veel geld uitgeef aan boodschappen. Ik vraag me af wat de mensen die het niet redden met 300,-- dan allemaal voor boodschappen halen. Wij doen al onze boodschappen trouwens bij de C1000 en zijn natuurlijk maar met z'n 2-en.
We hebben 1 inkomen en dat is van mij partner. Hij werkt als eenmanszaak en verdien max 4000 per maand. Het verschilt altijd. We hebben 1800 vaste lasten per maand. De rest houden voor boodschappen, leuke dingen, en sparen. Maar we sparen meestal min 1500 per maand. 700 voor boodschappen enzo.
Wij halen voor ongeveer 200 in de maand aan boodschappen ik haal het bij de lidl en bij een merk supermarkt wat ik bij de lidl niet kan krijgen of niet goed vind... ene maand is het wat duurder dan de andere maand omdat we dan wat luxer vlees eten bijv. maar gemiddeld kom ik op 50 euro`s per week. En we eten dan gewoon alles met groenten en vlees en fruit als er een kleine bij is dan zullen we iets meer kwijt zijn door de luiers en als de borstvoeding niet wil dan ook aan fles voeding...
Wij houden zo'n 700 euro over voor de boodschappen/benzine/kleren etc. We proberen nou met 400 euro per maand de booschappen te doen en wat daarvan overblijft in een spaarpot (blijft het voor ons een uitdaging om zoveel mogelijk over te houden ). Moet zeggen dat er nou 35 euro in de spaarpot zit van zo'n 5 weken. dus gaat prima (incl. luiers, dieren excl. benzine). We zijn ook onze vaste lasten gaan nakijken en hebben een 3 in 1 pakket voor telefonie/internet en tv gedaan (scheelt ruim 50 euro per maand), loterij afgezegd, andere auto gekocht (reden voorheen een bus voor ruim 200 euro per maand en nou een luxe auto voor 100 euro per maand, tja is eerst een investering, maar komt altijd in de plus terug). Moet je kijken wat je kunt besparen als je alles goed op een rijtje zet .
Wij hebben dus ook 300 voor boodschappen en tot nu toe lukt t prima hiermee. Voor de baby, dieren en shampoo/douchegel ed hebben we aparte budgetten dus deze 300 is echt voor onszelf voor eten, drinken en wasmiddelen ed. Ik drink zelf héél veel thee (scheelt ook al aan boodschappen ), vlees kopen we alleen in de aanbieding en dan kopen we meteen een paar kilo wat dan de vriezer in gaat, groenten eten we vaak uit een potje, diepvries of zak kant en klaar gesneden. Broodbeleg kopen we ook altijd in grootverpakkingen, dus aan 1 pak per vleessoort hebben we genoeg in een week. We doen gewoon boodschappen bij de SuperCoop.. En verder doen we minimaal 1x in de maand grote boodschappen bij de Kaufland in Duitsland. Daar kopen we dan veel drinken, melk, gehakt (is altijd goedkoop daar), toiletpapier, keukenpapier, yoghurt, en diepvriesproducten. Het lukt niet altijd hoor, om van 300 rond te komen wat betreft boodschappen, maar meestal wel hoor