hoeveel minimaal groeien per week?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben benieuwd hoe jullie er over denken ons meisje in de afgelopen 3 weken 310 gram gegroeit

nu gaat ze dus onder de middelijn en ze beginnen er nu al over te vallen want ze is op de lijn geboren
    en nu gaat ze er onder. ik zelf heb altijd op de onderste lijn gezeten.

fynn groeide in het begin heel hard met 9 weken was hij 6250 gram maar daarna heeft zijn groei 3 maanden gestagneerd waardoor hij met 5,5maand 7 kilo was. en dus ook onder de middelijn kwam daarna ging hij weer normaal groeien net iets onder de lijn..

ki dacht de kindjes 100 gram per week moesten groeien en dat doet ze toch? of zit ik nu verkeerd

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet is het idd minimaal 100 gram per week! (en maximaal 250 ofzoiets)
    Prima dus lijkt mij? :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit is wat de lactatiekundige hier op het forum 4 jaar geleden (poeh dat is me een tijd terug :$ maar zal vast niet hard veranderd zijn) vertelde ->
    Hieronder een schema wat een kind normaal moet groeien:
    de eerste drie a vier mnd ongeveer 100 - 200 gram per week.
    tussen de vier en zes mnd is de gemiddelde gewichtstoename ongeveer 85 - 100 gram per week.
    tussen de zes en twaalf mnd is dit 40 - 85 gram per week.

Als je dochter gewoon lekker drinkt, goed plast/poept, tevreden is, helder is enzo, dan zou ik me er nog niet heel erg veel druk over maken. Wie 'valt' erover? Het cb zeker met hun kv curve? (vooroordelen :p). Hoe doet ze het in de bv curve?

Vind 100 gram inderdaad gewoon heel netjes hoor, plus dat het zelfs past in wat er toen aan mij is verteld.

Verder weet ik niet hoe ze drinkt, maar misschien proberen te kijken of je ze toch iets meer kan laten drinken?

Liefs Hanneke!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

meer drinken leid tot spugen zo vol zit ze dan ;)

tja het cb idd. in de bv curve zit ze tussen de middelijn en de eerste onderlijn.
    en de volgt ze.

met 100 gram zit ze dus gewoon goed ze is ook echt niet mager ofzo maar gewoon echt een meisje heel fijntjes.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha, oke, mijn vooroordeel was goed ;)! Laat je niet gek maken door het cb hoor!

Nouja inderdaad wat je zelf ook zegt, misschien is het gewoon een heel fijn meisje, ook niets mis mee.

En inderdaad als meer laten drinken leid tot spugen, moet je dat natuurlijk niet doen. Enige dat ik nog kan bedenken is eerst wat kolven zodat je de eerste melk afkolft en ze pas de andere melk drinkt. Maarja het is ook weer zo dat dat van voor en achter melk achterhaald zou zijn, dus weet het niet. Plus dat je er dan weer een soort van 'gedoe' van maakt terwijl dat eigenlijk niet eens nodig is.

Maar ik vind 100 gram per week netjes hoor :D.

Liefs Hanneke.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat doet ze hardstikke netjes hoor. Als jouw CB zo van de cijfertjes is: lekker laten kletsen. Kinderen zijn kinderen en geen grafiekjes....;)

Deel Deze Pagina