Ons relatief makkelijke dochter is nu 14.5 maand en sinds een paar weken echt heel moeilijk aan het doen. Zelf spelen, even op de grond zetten alleen, in de stoel moeten zitten etc is haast niet te doen, de pleuris breekt uit! Heel hard huilen, overstrekken, in de rondte slaan etc etc. Ze kon hiervoor echt goed zelf spelen en stond lekker aan de salontafel boekjes te lezen of een puzzel te maken. Het is zo vermoeiend, we kunnen haar echt geen seconde op de grond zetten. Ze loopt nog niet. Slapen gaat prima en op het kdv merken ze niet zoveel aan haar. Als je haar troost is het vaak in eerste instantie ook niet goed, ze is gewoon in een soort permanente ' over de zeik' modus Ik heb niet het idee dat ze ons ah uitproberen is maar dat ze oprecht gewoon met zichzelf geen raad weet.. Is dit herkenbaar? Iemand tips? Nu gaan we er meestal mee om door te zeggen dat we snappen dat ze zich verdrrietig of boos voelt, dat dat niet erg is maar dat ze toch even moet wachten tot papa/mama bij haar kan komen. We proberen haar wel snel te troosten omdat ze dus echt zo over dr toeren raakt.
Hier niet heel de dag maar wel vaak boos. Ik denk dat het hier fruatratie om is van niet kunnen vertellen hoe nof wat en hoop dus dat als er straks wat meer gepraat wordt het beter gaat. Maar er vliegt regelmatig speelgoed of servies (plastic) door het huis.
Lastig en vervelend zeg. Misschien helpt kindergebarentaal jullie zodat ze aan de hand van gebaren zich duidelijk kan maken
Herkenbaar. Onze oudste had het extreem! Zodra hij meer woorden kende en ook wat twee woordzinnen kon zeggen, verdween het weer. Ik denk achteraf dat het de frustratie was van zich niet kunnen uitdrukken.
Heel herkenbaar. Hier ook 1 van 14 maanden die constant in mijn broek hangt en aan het ‘zeuren’ is. Heeft zelfs vandaag zijn oudere broer gebeten
Als dit echt iets is van de laatste tijd dan zou het de 14-maanden sprong kunnen zijn en zou het binnenkort weer (vanzelf) beter moeten gaan; dit kan zo ineens van de ene op de andere dag zijn. Zo plotseling als het op kan komen zetten, zo plotseling kan het ook weer voorbij zijn. Gemiddeld duurt zo'n periode 1-4 weken; dit wisselt echt per kindje. Het ene kindje heeft er helemaal geen last van (en dan merk je ook niks) en het andere kindje is wel 5-6 weken van slag... Hopelijk is het i.i.g. inderdaad "gewoon" een sprong en is jullie meisje snel weer de oude!
Ja had onze oudste ook. 2 weken na zijn verjaardag begon het. Is een sprong. Die is enorm lastig. In die periode stond hij ook ineens op en ging lopen en heeft nooit meer gekropen