Hoeveel vocht krijgt jullie baby (ong. 8 maanden) binnen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Snoopy1979, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke is idd niet bijzonder groot, en volgens de KA is 500 ml drinken genoeg hoor. In fruit en groente en yoghurt zit ook vocht. Bij haar was de reflux over met een jaar, maar dat weinige drinken zat er waarschijnlijk al ingesleten. Ze heeft wel een tijdje obstipatie gehad, maar dat gaat nu gewoon heel goed, ook zonder laxo.
    Vigo heeft ook reflux, wel een stuk minder, maar hij heeft er iets meer last van (ongemak, geen pijn hoor). Ben benieuwd hoe dat gaat straks. Ga nu iig geen flesvoeding afbouwen volgens het cb schema, ik laat hem lekker drinken wat hij wil!

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een kind kan ook meer willen drinken als het altijd te wam gekleed is/slaapt of ergens leeft waar de thermostaat altijd op 25 graden staat of veel zout eten krijgt enzo.

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Even offtopic: Snoopy wist je dat je van je eigen melk relatief makkelijk yoghurt kunt maken? Je hebt dan wel een basis van koeienyoghurt nodig, maar je zuurt als het ware je eigen melk aan. Misschien leuk om eens te doen? Volgens mij staan er wel werkwijzen online.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zonnetjes, maar jouw zoontje is ook erg groot toch? Die zal het ook echt wel nodig hebben. Lisa is (was eigenlijk, het begint was af te nemen) ook redelijk groot, maar vooral door de sonde. Eva was vrij groot tot 7 maanden, daarna kreeg ze minder borstvoeding en groeide ze echt een stuk minder. Een beetje hetzelfde als met Lisa nu eigenlijk.

Guppie, lekker laten drinken inderdaad, is alleen maar goed, afbouwen kan altijd nog. Als hij maar niet teveel krijgt, maar goed, daar zal je ongetwijfeld op letten :).
    Eva dronk aan de borst altijd goed en voor de rest niet zo geweldig. Dat is altijd zo gebleven. Aan de borst was lekker makkelijk en gezellig en de rest was meer omdat het moest. Ik denk dat als ik nu de hele dag geen drinken zou geven, ze er niet eens naar zou vragen. Lisa laat het wel duidelijk merken als ze dorst heeft. En nu ook met eten en drinken, ze kijkt gewoon naar wat ze wil hebben, haar boterham of haar drinken. Dan gaat haar mond ook wagenwijd open als je haar voorhoudt wat ze wil hebben :).

Zogelukkig, hier staat de thermostaat overdag meestal op 20,5, 's avonds weleens op 22 (ik ben een koukleum ;)). En zout eten we haast niet, voegen het zelf nergens aan toe en eten eigenlijk ook nooit met van de zakjes.

Ireen, zal er eens naar kijken! Maar ik denk dat het Lisa ook om de wat frissere smaak gaat van de yoghurt, want aan moedermelk zit toch een beetje een ranzig smaakje. Denk dat dat met yoghurt maken van moedermelk ook wel blijft. En daarbij ben ik nu de yoghurt aan het afbouwen, vandaag al 5ml minder per fles ;). Nu is het 165ml moedermelk, 45ml yoghurt en 20ml roosvicee. Als de yoghurt nog wat minder is of helemaal afgebouwd is gaan we de roosvicee afbouwen. Maar ik ga wel even kijken of het te doen is, yoghurt maken van moedermelk, want ik kolf nog genoeg (in 3 keer kolf ik nog rond de 800ml).

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is wel aardig op gewicht zeg maar ;). Je zou denken dat hij dan teveel melk binnenkrijgt, maar goed, minderen zal een beetje lastig zijn, want hij zal ook wel veel honger hebben.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vandaag ging het echt zo goed!!!

Vandaag niets via de sonde gehad! Ze heeft 615ml gedronken, waarvan 480ml drinkyoghurt (waarvan weer 350ml moedermelk is). Verder nog 150 gram groente/fruit op. Dus totaal 765! Aardig wat meer dus dan de minimale 500ml! We komen met het schema een beetje moeilijk uit, maar dit krijgen we er de laatste 2 uur dat ze wakker is nog in:

16:00 65ml appeldiksap (en een poging tot het eten van een stuk soepstengel, nog niet erg geslaagd ;))
    16:45 80 gram (potje) bruine bonen/appel en 20ml appeldiksap
    17:45 160ml drinkyoghurt

Ze is om 17:45 ook echt heel moe, gelukkig drinkt ze dan wel goed. Een week geleden wilde ze dan helemaal niet meer drinken.

Morgen wel spannend, dan gaat ze naar het kdv, daar eet en drinkt ze eigenlijk altijd wel (haha, ze eet en drinkt pas echt sinds een paar weken, maar goed ;)). Maar de kans dat ze de sonde daar eruit trekt is wel een stuk groter... wat doen we dan als ze ´m morgen eruit trekt? Ik denk dat we dan dinsdagochtend maar snel de kinderarts bellen om te overleggen, ik heb echt geen zin in een nieuwe sonde voor die paar dagen, ervan uitgaand dat de sonde er donderdag wel uit mag.
    En ik heb al een brief klaarliggen om mee te nemen voor een verlenging van de machtiging voor de voedingspomp (dat moet de kinderarts dan invullen), maar hopelijk niet nodig dus, als het meezit kan deze deze week opgehaald worden!

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    vandaag heeft thijs uitgeslapen tot 9 uur en toen de fles gehad. toen om 12 uur weer en daarna naar bed gegaan voor 2,5 uur. om 15 uur was ie wakker en liet ie om half 4 horen echt honger te hebben. heb hem een fruithap gegeven (hele banaan, stuk peer en verkruimelde liga erdoorheen), dat ging helemaal op en wilde meer. heb maar een fles gedaan, alleen een bodempje bleef over. heeft om 18 uur wortels met aardappelen gehad, een paar happen. was daarna moe. vervolgens om 19 uur weer fles gehad, bleef wat over, maar niet veel. toen naar bed.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben niet zo geweldig met schema´s ;), maar ik zou dan om 12 uur fruit doen (zoveel als hij wil en geen melk maar sap of water) en dan naar bed. Dan om 15 uur brood en melk (krijgt hij nog geen brood?) en dan om 18 uur groente en om 19 uur de melk. Dan kom je toch op iets minder melk uit, 4 flessen zou eigenlijk niet meer nodig zijn als hij verder zo goed eet? (zeg ik die helemaal geen verstand heeft van flesvoeding ;))

10. zogelukkig

Niet alleen Lisa doet het goed, maar jij ook Snoopy, js bent een topmama!;)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is vandaag weer naar het kdv geweest en heeft het daar echt super gedaan! Vandaag heeft ze 610ml gedronken (450 drinkyoghurt en 160 appeldiksap), 170 gram fruit en 120 gram groente op. Ook nog 3/4 boterham en een halve liga. Vanavond wilde ze haar drinkyoghurt alleen met een beetje brood er bij (ze zat zo te loeren naar de tafel (waar overdag dan dus haar boterham ligt), dus heb maar brood erbij gepakt en daarna wilde ze wel weer drinken).
    De teller qua vocht komt vandaag dus uit op 900!!!
    Het klinkt misschien raar, maar het is zó heerlijk om je kindje zo lekker te zien eten en drinken! Ze geniet er zo van. En wij ook :) :) :)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Snoopy1979: mijn hemel wat gaat Lisa in 1x erg snel. Dat is dik 300 cc in een paar dagen tijd wat ze meer drinkt, zelfs als ze moe is. Volgens mij heeft ze het nu echt helemaal door!!

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier drinkt ons mannetje (bijna 8 maanden) 3 flesjes van 180+6 en 3x bv... dan 100gram groente en 1/2 fruitje...
    dus best veel in totaal denk ik...

super dat het zo goed gaat met haar!! gefeliciteerd met deze mooie stap!

15. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet uit mn hoofd hoe het rond die leeftijd hier ging, maar ik wil jou en Lisa wel even een compliment geven. Wat gaat het super zeg, echt een knappe meid heb je!!!

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    dan kan ik je de hand geven, want schema's zijn hier drama, ik kom nooit uit.;)
    thijs krijgt ook eigenlijk geen ander vocht naast het water wat door de fles zit, bijv diksap of water. water lust ie wel, heeft ie van t zomer nog gehad. brood krijgt ie wel, maar (heb ik laatst nog een topic over geopend) hij verslikt zich minimaal 1x per boterham in een stukje. van die reactie schrik ik dan enorm.

welke melk bedoel je met "melk"? echt halfvolle koemelk?

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Nou de sonde is eruit hoor! Vanochtend zaten de pleisters los en wij hadden zoiets van, we gaan het niet oplappen en zeker niet alles vervangen, dus hebben we de sonde maar eruit gehaald. Ze had toen al een halve boterham op en 160ml gedronken. Twee uur later heeft ze nog 110gram fruit op en 25ml diksap. Hopelijk drinkt en eet ze genoeg, maar het zal wel, de afgelopen 2 dagen heeft ze ook niets via de sonde nodig gehad.

YouTube - De sonde eruit!!!!

Ik ben zo blij!!!!

Even de link naar mijn oorspronkelijke topic, loopt een beetje door elkaar nu ;)

http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/214161-baby-2-5-maand-drinkt-niet-meer-5.html

18. zogelukkig

Wauw, wauw, wauw, nu alleen die wang nog, maar dat kan nog wel even duren denk ik. Ik heb zelf pleisterallergie en je kan er niks tegen doen tegen zulke plekken.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich gaat het redelijk snel gelukkig. De andere wang is nog wel wat roder dan bij andere kindjes, maar in 6 weken trekt het redelijk bij. Op een termijn van 6 maanden vind ik 6 weken best snel :). En daarna kan het als het goed is alleen maar beter worden, omdat er geen pleisters meer geplakt hoeven te worden (hopelijk).

20. IDFC

IDFC Nieuw lid

24 aug 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Snoopy,
    Onze dochter heeft ook sondevoeding gehad als gevolg van reflux. Na 3 maanden is de sonde eruit gegaan omdat ze steeds meer zelf ging drinken. Haar schema is nu (ze is 6,5 maand):
    7.00 uur 100/150 cc
    9.00/9.30 uur fruit 100 gram
    11.30 uur 150 cc
    16.00 uur 150 cc
    17.00/18.00 uur groentehap 100 gram
    19.30 uur 150 cc
    22.00 uur 150 cc

Ze krijgt dus nog best veel flessen, omdat ze vaak de flessen niet helemaal leegdrinkt. Ik vind het super voor jullie dat de sonde eruit is. Ik weet uit eigen ervaring dat het zo'n opluchting is, maar ook spannend aan de andere kant en nog even cc's tellen.
    Groetjes

Deel Deze Pagina