Twijfel, twijfel, twijfel...... Ik denk dat mijn meisje een echte hogerlap is. Overdag krijgt ze om de 2 a 3 uur bv. Een omschrijving van de late middag; 16 uur bv, 18 uur bv + broccoli, 19 uur bv en naar bed. Huilen/schreeuwen dus borst aanbieden, dit weigert ze maar wel huilen/schreeuwen, dus 90ml kv gegeven (dit drinkt ze met smaak op) even slapen en om 20.15 weer bv. Kort samengevat veel drinkmomenten in de late middag. Ik heb daar zelf niet zoveel problemen mee, helaas slaapt ze ook niet door en komt ze 2 keer per nacht.....en is daarbij vroeg wakker (tussen 5.30 en 7 uur) Is dit een beetje acceptabel voor haar leeftijd (5 maanden) of loopt jullie middag/avond totaal anders?
Mijn zoontje krijgt overdag om de 2,5 a 3 uur borstvoeding. Maar hij drinkt overdag weinig, want hij is heel snel afgeleid. Dit haalt meneertje in de avond en in de nacht meer dan in. Hij drinkt vanaf 18.00 uur (bedtijd) tot een uur of 06.00 (wakker) zo'n 4 a 5 keer. Je kindje kan heel goed aangeven hoeveel en wanneer ze wilt drinken. Volg haar wens en ritme, dan komt het sowieso goed! Uit je verhaal blijkt dat ze meer dan genoeg drinkmomenten heeft lijkt mij...
Andere kindjes, dus andere 'schema's' Ik denk niet dat er iets geks is met je meisje, volgens mij doe je het prima zo. Wij hadden rond die leeftijd nog 1 nachtvoeding rond 4/5 uur. Als hij heel vroeg wakker is dan leg ik hem naast me in bed aan de borst en hoop ik dat hij lekker verder slaapt Vind je het zelf een probleem? Twee nachtvoedingen kunnen best vermoeiend zijn denk ik.
De nachtvoedingen vind ik geen probleem, het gaat mij om de late middag/ avond. Ze wil dan veel drinken en kan moeilijk de slaap vatten.
Hier ook na 4 uur onrust, veel drinken om de 1.5 uur van 7 TOT 9 is jet echt clusteren en constant aan de borst. Om 9 uur begint haar nacht. On 1.00 een voeding en om 4.00 uur en vaak om 6 uur soms 7 uur. Dus vooral in de namiddag heel veel onrust hazeslaapjes. En vel huilen zodra ze haar ogen open doet.
Hier was het tot 4 maanden s avonds zo'n beetje non stop voeden. Dat begon soms rond 17u, soms iets later tot 22u. De nachten sliep ze hier vrij snel door. Verder kwam ze overdag om de 3 uur, soms 4 uur. Met 4 maanden ging ze om 19u de nacht in en kwam ze ergens tussen 4 en 6. Zaten toen op een voeding of 5. Maar... met 6 maanden gingen we weer naar minstens 8 voedingen en ze heeft hier tot 22 maanden vaak nog een late avond voeding/nachtvoeding gehad. Met 6-12 maanden waren dit er vaak 2 of 3.
's avonds vaker drinken is niet abnormaal hoor Vaak heb je dan namelijk wat minder productie doordat je wat vermoeider bent zo aan t einde van de dag. Ook zie je nog wel eens kindjes die vaker komen omdat ze dan een voorraadje aanleggen voor de nacht om zo wat langer te kunnen teren op de voeding. Hier dronk ze tot een paar weken geleden ook zo'n 3 keer tussen 16.00 en 20.00 en dan tussen 23.00-0.00 uur nog een keer. Daarna sliep ze tot een uur of 6.00/7.00 door. Ze heeft nu de voeding van 23.00/0.00 laten vallen en ook tussen 16.00 en 20.00. Overdag drinkt ze ongeveer om de 3 uur. Haar dag begint rond 7.00/7.30 en ze gaat rond 19.00/19.30 de nacht in. Zelf kolf ik de voeding van 23.00 uur om een voorraadje op te bouwen en om mn productie te blijven stimuleren Schematisch ziet het er ongeveer zo uit (6 maanden) 7.00/7.30 borstvoeding 10.00/10.30 borstvoeding 13.00/13.30 borstvoeding 16.00/16.30 borstvoeding 19.00/19.30 borstvoeding (23.00 uur kolven) Ik voed op verzoek, maar de tijden blijven ongeveer hetzelfde eigenlijk
Ik vind het niet heel gek hoor. J heeft net ook zo'n periode achter de rug.. Nu word het langzaam weer wat minder en gaat hij makkelijker slapen savonds.
Mij klinkt dat redelijk normaal in de oren Ik had juist 's ochtends meer voedingen, en dan 's middags minder en dan 's avonds om 19:00, 23:00, en een keer 's nachts. Dat is heel lang zo geweest. Ik zat denk ik op 7 a 8 voedingen op die termijn, maar vergeet niet dat je niet weet hoeveel ze drinkt. Sommige kindjes drinken in een keer een sloot, anderen drinken liever beetjes. Ik zou er niet teveel in sturen. Bij ons was het trouwens rond die tijd ook moeilijk met slapen omdat ze haar eerste tandjes kreeg. Later steeds hetzelfde patroon: rond het doorbreken van tand of kies een stuk lichter slapen, en toen ze jonger was dus ook vaker borst (troost).