Haaruitval TIJDENS de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama09, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds ik zwanger ben, heb ik enorm last van haaruitval. Ik lees overal dat je tijdens je zwangerschap juist een volle bos krijgt en dat de haaruitval pas na de bevalling komt.

Zijn er meer die er tijdens de zwangerschap last van hebben/ hadden en hoe zou dat kunnen?

Ik ben benieuwd..:(

mama09

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik weet niet hoelang je zwanger bent? bij mij is het de eerste weken ook erger geweest. toen ben ik heel lang bijna niets verloren en nu tegen het eind is het weer iestjes erger geworden.

3. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 4 maanden zwanger en het is dus al een aantal maanden zo.

4. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    raar, bij mij was het alleen de eerste paar weken... na week 12 kreeg ik een enorme bos haar, wat er na de zwangerschap weer 2 keer zo hard uitviel...

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Het hoeft niet perse hoor dat je een mooie volle bos krijgt...ik ben er helaas ook niet mee gezegend ;)

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik heb ook last van haaruitval. ik had normaal gesproken eigenlijk een volle bos. nu veel zwakker en veel gebroken puntjes. moest eerst zo een 30cm laten weg knippen. nu moet het nog een keer ben ik bang. pff.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    #7 Snoopy1979, Jul 23, 2009
    Last edited: Jul 23, 2009
    Hier valt het sinds een paar weken ook heel erg uit! Na 1 nacht slapen ligt mijn kussen weer vol en met haren wassen is het helemaal erg.

Nu vind ik het niet erg, ik heb juist heel dik en zwaar haar wat ik altijd bij de kapper laat uitdunnen. Dus het mag best wat minder ;). Maar ik vind het wel frappant, omdat je altijd leest dat je een vollere bos krijgt als je zwanger bent. Maar misschien komt dat nog inderdaad.

8. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Hier ook hoor, het valt nu ook behoorlijk uit... wel jammer, maar hopen dat het nog ophoudt.
    Normaal neem ik bij haaruitval vit. B tabletjes maar dat doe ik nu maar niet omdat daar ook weer extra foliumzuur inzit en ik durf niet teveel vitaminepillen te nemen, hou het maar bij 1-tje waar alles in zit. En nu maar hopen dat het snel stopt!

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    Hier had ik t ook meteen in t begin van de zwangerschap...heb t toen overlegd met de vlos en die zei dat ik maar gewoon vit b extra moest nemen..
    En sindsdien gaat t aardig goed..

10. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    thank god ik ben niet de enige! mijn haar valt ook uit bij bosjes echt heeeel erg niet normaal, hoop dat het nog op houd ik ben nu 17,5 week :( nietleuk ik wil ook een volle bos!

11. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nou, topic en bovenstaande reacties geven veel herkenning!
    Mijn haar valt ook enorm uit, zo balen....
    En ik ook maar denken dat deze uitval pas na je zwangerschap zou komen.....?

12. suze238

suze238 Actief lid

Mar 9, 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    heej esser leuk zie dat je precies even ver bent als mij! ook 28 dec uitgerekend?

13. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik had er enorm veel last van tijdens mijn zwangerschap!
    Ik dacht echt dat ik geen haar over hield!
    Pas tegen de 6 a 7 maand hield het echt op.
    Mijn meisje in nu 12 weken en heb er nog geen last van gehad.

14. jenna83

jenna83 Actief lid

Aug 2, 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    Heb het ook heel erg gehad, zo erg dat ik wel kalend leek, je kon zo op mijn hoofdhuid kijken. de kapster weet dat aan een tekort aan vit B, nu slik ik een goede dosis vit B en het is weer helemaal goed!heb in geen jaren zulk mooi haar gekregen.

15. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dag dames,

Helaas heb ik dit ook gehad en nog erger, mijn dochter is nu 2 jaar en mijn haar valt nog steeds redelijk veel uit.

Ik slikte voor mijn eerste zwangerschap de Yasmin pil en ik denk dat dat de trigger is geweest, samen met stress van werk en stress van het hebben van je eerste kindje. Ik vond het nogal wat toen de kleine op de wereld kwam. Maar die stress van de bevalling was er dus niet tijdens de zwangerschap en toen was de haaruitval al begonnen.

In het begin dacht ik er niets van, gewoon hormonen. Maar inderdaad is het niet normaal om zo veel haar te verliezen al tijdens de zwangerschap. Pas nu realiseer ik me dat het een hormonale kwestie is en dat 1 op 3 vrouwen (ja ja) vandaag de dag vroegtijdig aan Alopecia Androgenetica (haarzakjes zijn gevoelig voor androgenen, hormoon wat vet haar en pukkeltjes veroorzaakt en dus ook haaruitval) lijden. Zie www.haarweb.nl voor meer informatie. Probleem is dat de medische wereld nog niet veel verklaring hiervoor heeft. Zelf denk ik een combi van stress van vandaag de dag (problemen met darmen en opnames van vitamines en voedingsstoffen?) in combi met moderne pillen met synthetische rommel die je eigen hormoonhuishouding flink aanpakken.

Na de bevalling begon mijn haar na 3 maanden ongeveer ernstiger uit te vallen met ongeveer 300 per dag waarvan er ook veel sochtends op mijn kussen lagen. Ik heb van mezelf babyfijn haar dus je begrijpt: this is not funny. De kapper schrok ook behoorlijk. Mensen zien het gelukkig nog niet maar zelf zie ik dat mijn scheiding langzaamaan dunner wordt. De dermatoloog zegt: maar uw wordt niet kaal hoor! Nou gelukkig...

Ondertussen heb ik me er een beetje bij neergelegd na maanden lang alles geprobeerd te hebben om het tegen te gaan. Denk dat ik ruim 500 euro heb uitgegeven aan middeltjes en vitaminen pillen. Het is nu minder maar valt uit op bepaalde momenten tijdens mijn cyclus. Ik denk zo'n 50 per dag. Bovenop wordt het dus dunner en de huisarts zegt dat het altijd zal blijven sluimeren. Erg vervelend dus.

Ik herken jullie verhalen dus en hoop echt voor jullie dat het zich na de bevalling snel stabiliseert.

Sterkte dames,

Charlie

16. Kimama

Kimama Actief lid

Jun 7, 2009
    107
    0
    0
    Ik ben nu zwanger van de tweede en heb geweldig haar, maar bij de eerste was dat heel anders!!
    Vanaf het moment dat ik zwanger werd tot nadat ze geboren was viel het met bakken tegelijk uit... Kammen deed ik niet meer en wassen was ook eng want het waren vaak handen vol.
    De kraamfoto's zijn ook niet leuk, ik was opgeblazen, had een vette vale huid en je keek op een scheiding waar speelgoedautotjes overheen konden rijden... Daarna kwamen m'n haren wel voorzichtigaan weer een beetje terug hoor maar nooit meer zoveel als ervoor. Misschien ook omdat mijn hormoonhuishouding erna erg lang scheef lag. En dat merk ik altijd meteen aan mijn haar.
    En nu, het is voller en lijkt dikker en ik ben helemaal blij! Kom ook niet al die kilo's aan dus elke zwangerschap is anders en als het nu zo gaat hoeft dat bij de volgende niet ook zo te zijn.
    Ik heb er niks bijgenomen als vit B of wat ook, vond het al een wonder dat ik m'n foliumzuur dagelijks nam... Ben daar heel slecht in.
    Je bent niet de enige! De eerste was trouwens een dochter, de tweede wordt (is) een zoon.

Share This Page