Kerstborrel

Discussion in 'Zwanger worden' started by yvie, Dec 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yvie

yvie Lid

Nov 24, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Lieve meiden,

Ik zit ergens mee.... Heb namelijk binnenkort een kerstborrel met mijn collega's. (vast meer meiden hier) Aangezien wij aan het klussen zijn, en ik niet weet of ik zwanger ben op dat moment, wil ik niet een borrel drinken. Nu word er gezecht dat het de eerste 2 weken na de bevruchting geen kwaat kan om 1 borrel te drinken. Maar dit gaat echt tegen mijn principes in! Als het kindje er eenmaal is en blijkt niet helemaal gezond, zal ik mezelf die eene borrel nooit vergeven!
    Wat voor smoezen gebruiken jullie? (ik drink anders wel altijd mee) Ik ben bang door de mand te vallen. Ik kan niet zo goed liegen... :(

Liefs

2. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    heey meiss

ik gebruikte de volgende smoessen

ik heb thuis al iets te veel op .
    heb net frikandellen gegeten en dat gaat niet samen met drank bij mij
    ik slik antibiotica voor mn blaas ontsteking en mag ff geen alcohol
    helpt dat niet loop je met je glas naar de wc en gooije hem leeg en vul je hem met water
    je doet alsof je een slokje neemt en zegt nee het smaakt me vandaag niet

pfff en zo kan ik er nog veel meer verzinnen hahahah

sucses
    liefs ancie

3. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Ik zou het niet doen!
    Ik doe het alleen als ik ongi ben!

Wij hebben binnenkort ook een kerstborrel maar ik verzin geen smoes. Als ik niet wil dan wil ik niet!

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik zou ook geen smoes gebruiken als ik jou was, je hoeft toch niet altijd perse te drinken. Als je niet drinkt hoef je je toch niet meteen te verantwoorden tegen anderen.

Anderzijds ga ik toch tegen je zeggen dat je pas na 5 a 6 weken een bloedband hebt met je kindje dus dat het echt geen kwaad kan. Maar als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen. Maar 1 wijtje kan echt geen kwaad hoor, tijdens je zwangerschap mag je ook heel af en toe een wijntje drinken hoor.

Ik drink in ieder geval gewoon een lekker wijntje tijdens een feestje wij zijn al 22 maanden bezig en anders had ik al die tijd niet mogen drinken....

Succes meid!

5. yvie

yvie Lid

Nov 24, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Bedankt meiden voor jullie reactie!

Wie heeft er nog meer smoesjes of zit met deze borrel maand?

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik had vorige week een borrel en heb toen steeds mijn eigen drankjes bij de bar gehaald (gewoon zorgen dat je ten tijde van een rondje net even weg bent). Ik heb toen 3 alcoholvrije biertjes gedronken en niemand die dat door had, haha.

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Gewoon nee zeggen als je niet wilt ;)
    Wat kan een ander het schelen waarom je niet wilt, je bent toch niet verplicht om alcohol te drinken?

En je hoeft al helemaal geen verantwoording af te leggen!

En so what als mensen gaan denken, laat ze lekker ;)

8. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Dat is natuurlijk wel waar, maar ik ben het met ivje eens dat het wel heel erg kan opvallen als je normaal wel altijd drinkt. Ik drink normaal eigenlijk altijd wel een biertje of 2 en mn collega's weten dat (de meeste kennen me vrij goed, haha). als ik nu ineens alleen cola zou drinken weet ik 100% zeker dat er eentje (een man ;) ) zal vragen"ben je zwanger ofzo?".

9. Femya

Femya Niet meer actief

Dat is een goeie!
    Ik neem ook altijd wel een drankje, dus krijg meteen opmerkingen naar mijn hoofd als ik dat niet doe.

De smoes van antibioticum werkt hier niet, zit in een medisch wereldje en bij de meeste antibiotica kan je wel een wijntje drinken. Ik sla deze ronde over dus heb er gelukkig geen last van rond de kerst (niet dat dat de reden van een ronde overslaan is hoor haha) maar daarna ga ik gewoon zeggen dat ik me niet echt fit voel, of de dag ervoor teveel heb gedronken.

Inderdaad hoef je geen smoes te verzinnen, maar ik begrijp je wel hoor, ik kan ook niet goed liegen en mensen weten al dat ik een kinderwens heb, daarnaast werkt mijn leeftijd ook niet mee, dus als ik niet drink denken ze meteen dat ik zwanger wil worden. Ik zeg dan ook gewoon regelmatig dat ik zo stom was om een pil te vergeten of dat ik ongesteld ben geworden rond de tijd dat ik het normaal zou moeten zijn. Dat soort dingen werken wel. Of dat mijn vriend er nog niet aan toe is.
    Lastig hoor stiekem zwanger proberen te worden haha.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb nog behoorlijk wat gezopen op een zaterdag en de maandag erna bleek ik zwanger te zijn. Tja, je kan wel stoppen met alles, maar voor hetzelfde geld duurt het nog een paar maanden voor je zwanger bent. Ik heb die keuze toen gewoon gemaakt, omdat ik eigenlijk mede door dit forum dacht dat ik niet zwanger zou zijn. Toch wel dus

11. yvie

yvie Lid

Nov 24, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Dit is eigenlijk wat ik bedoel! Ik weet ook zeker dat een man dat gaat vragen! En als ik aangeef niet te hoeven, ze er toch 1 voor mij gaan halen.
    Ik denk ook dat een collega het wel vermoed. Aangezien ze dinsdag vertelde dat ze een mk had gehad en ik wel opeens erg meelevend was! :-#

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Wat is er erg aan als mensen vragen of je zwanger bent?
    Sorry, maar ik snap het probleem gewoon niet helemaal... :oops:

Voor hetzelfde geld duurt het 2 jaar voordat je zwanger mag zijn (ik hoop het niet!) en dan ben je 2 jaar moeilijk aan het doen over wat mag wel en wat mag niet en allerlei smoesjes aan t bedenken steeds :(

Ik ben 7 november getrouwd, ja, natuurlijk ga je dan drinken ;)
    Mja, achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn..
    Ik ging me echt niet inhouden voor het geval dat hoor..
    En al helemaal niet op mn eigen bruiloft ;)

Zodra je weet dat je zwanger bent is het nog vroeg genoeg om je leven aan te passen...
    Mja, dat is mijn mening ;)

13. yvie

yvie Lid

Nov 24, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Niet mensen, maar collega's. Ik heb een belangrijke functie, waar ze niet echt zitten te wachten op een zwangerschapsverlof. Heb nog geen vast contract en wil graag een verlening... Niet dat ze je hierom mogen ontslaan maar je weet hoe dat gaat. Ze verzinnen wel een andere reden.
    Verder mag iedereen het weten dat we proberen zwanger te worden! :)

14. Femya

Femya Niet meer actief

Als je niet wil dat mensen het weten is het erg vervelend als ze dat vragen. Het kan voor je baan zijn zoals Yvie, maar ook gewoon omdat je het bijvoorbeeld alleen met je man/vriend wil delen in het begin en de rest mag het weten na een bepaald aantal maanden. Als het mis gaat hoef je ook niet meteen weer tegen iedereen te vertellen dat het anders is gelopen.

Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

15. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ik zou ook geen smoes verzinnen nee is nee bij mij en dat hoeven ze me niet te vragen waarom niet want dan krijgen ze een brutale antwoord terug!

ik ben gek op wijn als ik ongie ben drink ik weleens maar nu niet hoor

16. yvie

yvie Lid

Nov 24, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Bedankt Twinkle!

17. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    owja en op terug te komen op je baan mijn contract via de uitzendburo liep af en toen ben k naar mijn manager gestapt en ik heb gezegegd luister mijn contract loopt af voordat jullie mijn contract verlengen wil ik wel open kaart spelen erwant ik ben 2,5jaar getrouwd en ik ben bezig met een kind als jullie me graag houden en dit kunnen accepteren prima zoniet zeg het nu....

en de antwoord was meid bedankt dat je zo eerlijk bent wij zijn tevreden over je en willen je absoluut niet kwijt en een zwangerschap kost ons niks dus we verlengen de contract gewoon.

en nu vragen ze al en gelukt of niet :D

18. yvie

yvie Lid

Nov 24, 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Goed gedaan, en prima werkgever sjan!

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Pfff, één drankje kan echt geen kwaad hoor, zeker niet als je nog niet zwanger bent! Ik heb de eerste weken alles gegeten en gedronken wat niet "mag" bij een zwangerschap: medium gebakken biefstuk, Japanse rauwe vis, feestje gehad en wel wat wijntjes gedronken.... Ik wist toen niet eens dat ik zwanger was.

Maar goed, als tip: gewoon een glas aannemen en er vervolgens gewoon niet van drinken, valt niemand op waarschijnlijk... (of net doen alsof je drinkt)

Succes maar geniet vooral van het leven!

20. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Sommige mensen vinden het niet erg of zelfs fijn om al vroeg met anderen te delen dat ze zwanger zijn of willen worden, maar ik vind dat het niemand op dit moment nog wat aan gaat. Bij mij op werk zou het iid ook zo kunnen dat iemand bier voor me haalt als ik om cola vraag, onder het mom van je wilt het eigenlijk toch wel! Normaal moet ik daar wel om lachen, maar nu is het minder handig :(
    @Twinkle: ja, dat doe ik ook hoor, opmerkingen maken over de pil of wanneer ze t over kinderen hebben een opmerking maken over "over een paar jaar ofzo". Ik ben eigenlijk een slechte leugenaar, maar ben bang dat collega's het anders toch wel vermoeden. Handig hoor dat je deze maand mag drinken, want dit is natuurlijk wel de ergste maand. Helemaal straks met O&N...
    @Miepie: Hee, dat van dat glas en dan niet drinken is ook een goede tip!

Share This Page