hond van 1,5 smorgens behoefte in bench.. iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik vind 2 keer per dag wel veel eten.

Wij geven 1 keer per dag.
    Misschien kun je hem minder te eten geven. Honden hoeven echt niet veel en al helemaal een kleine hond niet.

Maar heb je vaste tijden om hem uit te laten? Onze hond gaat op vaste tijden en dan weet ik ook altijd wanneer hij moet ontlasten. om 7 uur, om 11 uur en dan weer om 19.30 uur. De andere twee keren ( of soms alleen nog 1 keer) hoeft hij alleen te plassen.

Onze hond heeft soms ook nog weleens een ongelukje in de ochtend. Maar dat is vaak alleen als hij zich niet lekker voelt.
    Misschien is je hond wel een beetje ziek.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ligt aan het soort / merk voer wat je geeft hoor ;)

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mischien is half 10/10uur sávonds te vroeg,al zou je denken dat als hij dan poept en hij word de volgende dag om 6.00 weer uitgelaten hij dat makkelijk moet halen,die van ons iig wel.
    Het is wel wat DesireeK zegt,hondenvoer kan veel doen,je denkt vaak meer geld kwijt te zijn maar ze neten er ook veel minder van en je hoeft ze echt niet meer te geven wat op de verpakking staat.Wij hebben ook vanalles geprobeerd en bij het goedkopere voer zitten echt zo veel bijproducten en zout,die van ons gingen echt heel veel poepen en plassen.
    Die van ons krijgen Happy Dog en daar doen ze het echt perfect op (Ik heb een MaltezerXJack Russel van 3jaar & een teckel van ruim 1 jaar).

Verder kan het ook nog een aandachtsprobleem zijn,hoe reageren jullie als ie weer in zijn bench heeft gedaan?Poept ie overdag of als jullie weg zijn ook in huis of de bench?Kan die ergens bang voor zijn?Verveelend probleem maar weet haast zeker dat het op te lossen moet zijn!

4. girl21

girl21 Niet meer actief

hij slaapt alleen in zn bench, geen strafplek dus..

ik heb wel geprobeeerd m te straffen als hij iets deed, maar probeer t nu te negeren, maar ook dit helpt niet..

hij kan naar mijn idee ook niet bang zijn, want we zorgen ervoor(vanaf het moment dat ie bij ons kwam) dat het donker is in de ruimte waar hij is...dus dit is oook zijn ritme dan..

ik ga de bench kleiner maken zoals ik toe ie nog klein was ook heb gedaan, met n kratje bier en een plankje, en dan afwachten.

hij poept alleen smorgens in de bench, en als ik overdag eens een keer wegga, houdt hij t netjes op, dat weet ik zeker, want zogauw ie er dan uit gaat, gaat ie meteen zitten.

ik zal toch ook nog contact met de DA opnemen om eens te vragen wat zij denkt, en misschien toch nog een keertje weer veranderen van voer..

@iedereen: bedankt voor jullie tips en ervaringewn, als ik DE oplossing heb, laat ik het hier ook zeker weten!

ow ja en wat de uitlaat tijden betreft, niet echt helemaal vaste tijden, maar ik weet wel precies wanneer ie zn behoefte moet doen, en savonds de laatste ronde is wel altijd tussen half 10 en 10uur

5. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    misschien kun je het ook nog eens proberen om hem een nachtje zonder bench te laten slapen. Ik heb het ook gehad. nou ja de hond haha
    Heb haar 5 dagen niet in de bench laten slapen maar gewoon in huis. als ze buiten poepte gaf ik haar een stuk rodiworst om te belonen. na 5 dagen weer in de bench en nooit meer gebeurd

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie...

De bench kleiner maken kan al heel goed helpen, het is het proberen waard :)

Ik las alleen iets over dat je hond heel gulzig eet, hij/zij schrokt dus echt alles naar binnen?
    Dat is namelijk ook niet bepaald gezond en dus ook niet voor de darmen.

Onze hond deed dat ook heel erg in het begin.
    Wat je eraan kan doen om het af te leren is heel simpel. Leg een tennisbal of een ander obstakel in de voerbak als hij/zij droge brokken krijgt.
    Dan is je hond namelijk verplicht om eromheen te eten en als je het goed doet is er dan dus niet genoeg ruimte in de bak om het eten zo naar binnen te schuiven.
    Snap je wat ik bedoel?

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik denk dat het inderdaad ook met je zwangerschap te maken heeft. Een hond merkt meer dan wij denken.
    En daarbij, denk ik toch dat het belangrijk is dat je vaste tijden maakt voor het uitlaten of in elk geval voor nu.

Dit is ons schema:
    09:00/09:30
    Daarna een honden koekje

14:00/14:40

17:00 eten

19:00/19:30

en om 21:30 nog even een plas voor 't huis! En om 22:30 staat ie voor de slaapkamer deur en wil hij slapen, dus gaat naast mn vriend zijn bed/kant liggen!

8. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Wij geven onze honden nu brokken van bento kronen...
    Hier doen ze het heel goed op. Wij hebben een jack russell en een kruising goldenxlabrador.

Ik weet niet meer hoeveel soorten en merken wij inmiddels hebben gehad maar voeren nu alleen nog dit. Ze krijgen 1x keer per dag voer.

Het is trouwens geen garantie dat bento kronen ook het voer is wat voor jou JK goed is. maar hier doen ze het super op. Nat voer geeft vaker problemen dan brokken en brokken zijn ook nog eens goed voor de tanden ;)

Heel veel suc6 en ik hoop dat voor jou en je hondje de gouden tip er tussen zit...

9. girl21

girl21 Niet meer actief

hij eet idd gulzig.. heb als pup zijnde een tennisbal in zn bak gedaan, maar in de dierenwinkel adviseerden ze een grotere bak, of simpel weg: leg het voer versprijdt op t laminaat!

waarom? met een tennisbal kan het werken, maar de meeste honden druken de tennisbal zodanig weg zodat de broken op een hoopje komen, en ze dus met 1 hap gelijk 10 brokjes hebben..
    en met een grote bak/ verspreid op het laminaat, kan hij er niet onderuit... de brokjes liggen niet tegen elkaar aan, en alles op een bult schuiven duurt ze te lang :)

ik wil de hond nu op 1 of 2 tijden per dag eten geven ipv 3, heef tiemand een idee wanneer ik dit t beste kan doen? misschien smorgens en tussen de middag? of alleen smorgens, of alleen tussen de middag? wil natuurlijk proberen de avond te vermijden, maar is dit verstandig voor t beessie?

10. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

misschien kan je je hond rond een uur of 7/8 eten geven en om 4 uur weer..?

en een half uurtje/uurtje later uitlaten 's avonds?

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Die van ons krijgt om 17:00 eten soms een half uurtje later, maar om 17:00 staat ie al in de keuken met zn voerbak te schuiven! Handig zo'n lopende tikkende klok!

En vervolgens laat ik hem om 19:00 weer uit.
    Alleen soms heeft loopt ie om 18:30 al naar de deur, zovan ik wil er uit.
    Maar dan zeg ik: Nog even wachten.
    Dan loopt ie maar naar z'n mandje en gaat er verontwaardigd in liggen! En als hij er dan uit mag om zeven uur, dan slaapt ie! :rolleyes:

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Onze hond krijgt 's ochtends om 7.00 uur eten van mn man. (klein beetje brokjes)
    's middags om een uur of 15.00 uur krijgt ze vaak een boterham of 2 hondenkoekjes oid.
    En dan 's avonds om een uur of 21.30 uur krijgt ze weer een klein beetje brokjes.
    Daarna wordt ze ook altijd nog uitgelaten.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oh die van ons schijt ook zo'n 2 keer per dag van zich af hoor. Dus s'avonds nog een keer en s'óchtends gewoon weer.

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Gaan jullie om half 10/10 uur naar bed dan? Na die ronde? Anders kun je overwegen om hem vlak voordat je gaat slapen nog even uit te laten. Misschien gaat je vriend later naar bed? Gewoon even een kort rondje doen.
    Ik las hier ergens wat over straffen als hij zijn behoefte doet. Nooit doen, dat helpt helemaal niks.

Kan inderdaad wel dat hij met beter voer minder ontlasting heeft. Het is dan meer verzadigd en er wordt dan zoveel mogelijk verbruikt zeg maar.

15. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Onze hond poept 's avonds laat en 's morgens vroeg, dus zo vreemd is dat niet.
    Kijk inderdaad dat je hem kunt horen 's nachts, en laat hem voor het slapen gaan nog een keertje extra uit.
    Straffen heeft geen zin zoals cherrylein al zei. Als de hond het niet meer kan ophouden, zal hij zijn behoefte doen.

Je kunt ander voer proberen, dan is het even een kwestie van uitzoeken hoe je hond op welk voer reageert (poept)

16. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Je kan ook een grote steen in zijn etensbak doen, die schuift hij niet aan de kant en dan heb je hetzelfde effect als een tennisbal.
    Of idd zijn voer over het laminaat verspreiden !

17. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Onze hond was ook niet vies van dr zelf, bleef dr behoefte doen in dr bench, later ergens anders in huis. Niets hielp. Ik werd er ook gek van.

Bij ons werkte de baksteen in de voerbak tegen gulzigheid. Ze stootte haar neus tegen de baksteen er werd vanzelf rustiger.

Bij ons hield het probleem op door haar om 17.00 stipt eten te geven. Ze had dan een uur om alles op te eten. Om 18.00 ging, ongeacht ze het op had, dr voerbak weg. Om 19.00 uur haar water. En nu is ze eindelijk zindelijk. Nooit meer een ongelukje gehad. Ze staat hier ook echt om 17.00 uur te wachten op haar eten.

Haar laatste ronde is trouwens om 21.30 en om 6.00 wordt ze weer uitgelaten

Succes

18. girl21

girl21 Niet meer actief

yes!

afgelopen nacht ging het goed!

nu hopen dat t zo blijft natuurlijk!

we gaan nu weer vol goede moed verder!

iedereen bedankt voor de vele reacties, we blijven hier aan t proberen..

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

nou gelukkig dat het goed ging vannacht! hopen dat het zo blijft ! ;)

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoe heb je het nu gedaan girl?

Deel Deze Pagina