Wie heeft DE tip tegen berg/droge hoofdhuid??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Happy12, May 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Mijn dochter heeft erg last van berg en ook een droge hoofdhuid..
    Ik gebruik nu de pads van etos. En dan wordt het wel even iets minder, maar komt razendsnel weer terug.. Als ik er even niks aan doe dan lijkt haar hele hoofdhuid wel dicht te groeien:(

Ze heeft ook eczeem dus kan niet zomaar alles gaan smeren, helaas.
    Weet iemand een goede haarlotion waarmee ik iig haar hoofdhuidje een beetje vettig kan houden, maar waar geen parfum of iets dergelijks in zit?

Alvast bedankt.

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn dochters hebben allebei eczeem. En hadden heel erg last van berg. De kinderarts gaf aan dat het ook een soort van eczeem is en toen heb ik een speciale lotion meegekregen en daar ging het heel makkelijk mee weg. Die pass ed werken allemaal toch niet zei de ka tegen mij en je kon merken dat onze meiden er flink last van hadden, ze kranten hun hoofdje helemaal open......... Dus vandaar de lotion.

Misschien zoiets eens proberen?

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Bedankt, Weet je nog hoe doe lotion heette?

4. 19831

19831 Actief lid

Mar 16, 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral geen vaseline,

Had ik gedaan zoon iets langer haar, zo vet als bakje boter.
    Echt wel 20 keer moeten wassen. Ik had die tip van iemand gekregen haha. Maar gewoon iedere dag wat lotion erop helpt hier erg goed.

5. 19831

19831 Actief lid

Mar 16, 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry niet goed gelezen. Ik gebruik gewoon zwitsal maar dat zal bij jou meisje niet goed zijn. Misschien iets homeopathisch? Neutraal?

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Effe denken hoor..... Ik dacht dat het locoid heette. Een witte lotion was het, een keer per dag smeren......
    Hoop dat je er wat aan hebt!

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Mijn zoontje heeft nog nauwelijks haar en ik smeer een paar keer per dag met Cetomacrogol creme (met 10% vaseline). Dat gaat heel goed en de schilfers zijn zo goed als weg. Hij heeft ook wat last van eczeem, dus smeer sowieso veel met cetomacrogol.
    Maar bij veel haar is dat misschien niet de beste optie :)

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Misschien gewoon iets van weleda? Hier wekt het super tegen droog huidje en misschien ook wel tegen eczeem?

9. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier niks aan gedaan en na 6 maanden werd het steeds minder. Hoe meer wij deden met olie e.d. Hoe meer het wer terug kwam.

Ze hadden er hoer ook geen last van. Heel af en toe jeukten ze wat en dan smeerde ik dat plekje even in.

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoe weet je of iets eczeem is?

Hier ook nog steeds berg en ze heeft van die droge en ruwe plekjes op haar lichaam. 1 x was het wat meer rood en leek het iets kapot, maar meestal heeft het dezelfde kleur als de rest van haar huid. Zou dit eczeem kunnen zijn dan?

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Mbt berg: olie er op doen, nachtje in laten trekken en dan met zo'n zacht babyborsteltje voorzichtig (!) weg borstelen. Is wel even een zooitje, maar hier was het het enige wat werkte.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Maar voor hoelang? Hier nu 14 maanden en nog is het niet weg. Olie de dag ervoor en volgende dag niks meer te zien maar het komt super snel terug.

13. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Decubal bodylotion (olie)
    Na t badje flink inspreken, ff in wrijven met je vingertoppen of babyborstel.

Alle 2 mn dochters hebben het heel extreem gehad.
    Na tig dingen geprobeerd te hebben (ook van de ha) dit geprobeerd bij mn jongste. (oudste is er overheen gegroeid, maar heeft t dik 2 jaar gehad. Toen kende ik dot product nog niet)
    De eerste keer bleef het ruim 4 weken weg, toen weer gedaan, en het is niet meer terug gekomen. De laatste keer is nu zo'n 4 maanden geleden.

Erg fijn vond ik dat dat je haartjes niet vet worden. Heb t savonds voor t slapen gedaan, en sochtens waren dr haartjes niet vet, maar dr hoofdhuid zoals t hoort bij n baby.

14. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Weleda, Zwistal, Natusan etc etc etc... niks heeft geholpen.

Ons kindje heeft sinds geboorte al last van berg.
    We hebben alles geprobeerd, maar het enige wat geholpen heeft is Zarqa haarlotion.

Hij kan niet tegen olie, daardoor krijgt hij schilfertjes. (grote stukken zelfs)

Wij gebruiken nu alleen Zarqa haarlotion, en Zarqa 3in1 Bad.

We hebben namelijk tussendoor wel eens zijn haren gewassen met Zwitsal en de volgende dag zag je de schilfertjes weer terug komen.

Zarqa is te verkrijgen bij Etos en ik koop het zelf bij Bol.com.

Zeker de moeite waar om te proberen.

15. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Toevallig heb ik vandaag een afspraak gemaakt bij de dokter voor de berg bij m'n kleine smurf. Hij heeft extreem veel berg en het is ook in schildpad motief. Maarvsinds een paar dagen begint het te ruiken. Herkent iemand dit? Het is ook heel rood om de berg plekken heen. Ik heb zelf het idee dat het misschien ontstoken is.

We hebben echt elke oli en lotion geprobeerd. Niets helpt. Verder helemaal geen droge plekjes op z'n huid

16. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ik ga vrijdag naar de huisarts omdat haar hoofdhuid enorm droog is en ze krant eraan. Hopelijk hebben ze er wat voor want alles wat hier al genoemd is werkt niet. Ook heeft ze veel haar dus kom moeilijk op haar hoofdhuidje

17. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    waar is die te krijgen?

18. Happy12

Happy12 Niet meer actief

19. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dit hielp bij ons ook erg goed!

20. jelke1988

jelke1988 Lid

May 28, 2013
    8
    0
    0
    Maastricht
    Hier precies hetzelfde! Stijn had er heel erge last van. Een aantal keer ingemasseerd met baby olie, en met een borsteltje eraf proberen te borstelen, hierna lekker in bad en de haartjes wassen. Na een keer of 5 was het al bijna weg!

Share This Page