Hormonen of Schoonmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lichtpuntje, 26 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Ik vind het een warrig verhaal en ik heb zelf het gevoel dat je de problemen zoekt.
    Maak duidelijke afspraken over schoonmaken, zeg haar dat je het gebaar lief vindt, maar dat het niet nodig is en bel haar af en toe op (of door je man) en spreek af en toe af om bij haar op bezoek te komen. Ze is duidelijk op zoek naar af en toe wat aandacht van jullie.
    Ze heeft je partner ook groot gebracht en dat is is naar tevredenheid van jou gebeurd, anders was het nu niet je partner. Daarnaast, 74 is een hele leeftijd, ze kan 100 worden maar ook 80. Respecteer de leeftijd en waardeer het feit dat ze er nog is.

Hier heel betrokken oma’s maar geen een die meteen de baby gaat kussen op de mond, eerder op de haartjes. Je zou dat anders prima kunnen uitleggen als je ziet dat ze dat wel wil doen. ‘Oma, ivm de vatbaarheid voor eventuele ziektes vinden we het niet prettig als je de baby kusjes geeft, maar lekker knuffelen’.

Ik heb het gevoel dat je heel veel voor haar invult en dat is een grote valkuil en vaak een basis voor ruzie.

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hebben jou schoonouders en ouders allemaal last van een koortslip dan?
    Als je geen koortslip heb kan je prima een kind kusjes geven hoor.

Een tip: RELAX! Je maakt jezelf helemaal gek zo.

MelMel vindt dit leuk.
  3. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja zit ik van de opa's en oma's echt niet mee. Ik zou enkel stoppelbaarden, lippenstift en parfum niet oké vinden en met koortslip kwam je ook niet door de deur.

4. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Je gaat je kind de 1e 3 a 4 maanden niet kussen? Sorry maar vind ik nu al zielig voor je kind. Kussen is heel goed voor de hechting! Het is een vorm van genegenheid tonen, je kind heeft dat echt nodig.

Kimmetjuh90 en G89 vinden dit leuk.
  5. Lichtpuntje

6 dec 2018
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik ben astma bronchitis patient en om daar binnen te komen zou ik eerst moeten genezen aan mn longen en mn smetvrees kan me niet voorstellen dat ik eerst mn kont afveeg en daarna mensen een hand geef zonder ze te desinfecteren. Misschien ben ik ook wel erg overbezorgd was eerst ook niet zooo erg laatste tijd overheerst t wel. Mijn moeder zelf heeft ook smetvrees ik begin steeds meer op haar te lijken. En misschien is t een optie om de baby aan sm te geven en zelf maar weg te lopen om niet te zien dat er mogelijk een natte smakkert dalijk op der huid zit of zij met een poep bacterie aan der handen aan een pas geborene zit. Ik vul verder niks in ik vertel wat ik meegemaakt heb zoals met onze huissleutel dus. En bij mij was ze ook zo klef tot dat ik niet meer naast haar ging zitten maar tegenover haar omdat ze me uit het niets vast pakte en een kus gaf. Zomaar in een gesprek ofzo bv. En zelf ben ik niet van knuffels en kleffe kusjes maar eerder afstandelijk na asr mensen toe.

6. Lichtpuntje

6 dec 2018
    34
    12
    8
    Vrouw
    1. ben astma bronchitis patient en om daar binnen te komen zou ik eerst moeten genezen aan mn longen en mn smetvrees kan me niet voorstellen dat ik eerst mn kont afveeg en daarna mensen een hand geef zonder ze te desinfecteren. Misschien ben ik ook wel erg overbezorgd was eerst ook niet zooo erg laatste tijd overheerst t wel. Mijn moeder zelf heeft ook smetvrees ik begin steeds meer op haar te lijken. En misschien is t een optie om de baby aan sm te geven en zelf maar weg te lopen om niet te zien dat er mogelijk een natte smakkert dalijk op der huid zit of zij met een poep bacterie aan der handen aan een pas geborene zit. Ik vul verder niks in ik vertel wat ik meegemaakt heb zoals met onze huissleutel dus. En bij mij was ze ook zo klef tot dat ik niet meer naast haar ging zitten maar tegenover haar omdat ze me uit het niets vast pakte en een kus gaf. Zomaar in een gesprek ofzo bv. En zelf ben ik niet van knuffels en kleffe kusjes maar eerder afstandelijk na asr mensen toe.

Reageer
    Vorig onderwerp Volgend onderwerp
    < Vorige12

7. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik wou net zeggen, volgens mij kun je zelf wel wat hulp gebruiken meid, en dat bedoel ik hulpvaardig. Je geeft zelf al aan dat je smetvrees hebt. Ik.zou hulp vragen van een psycholoog. Ik denk dat het anders.moeilijk.kan worde straks met een baby.

Ik praat uit eigen ervaring. Zelf zodra ik zwanger wou worden m'n eigen psychologische sores aangepakt met professionele.hulp, opdat ik m'n kindje een goede start kon geven. En dat is gelukt! Ik voel me bevrijd, kon dingen die voor mij speelden na jaaaaaren loslaten.

Je wil controle houden. Dat kan niet met een baby. Ik.denk.dat.je de kern van dit alles.toch echt bij jezelf moet aanpakken. Kijk uit want je stooot anders iedereen in je omgeving van je af.

Succes en sterkte ermee!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik lees tussen de regels door dat je vooral heel moeite hebt met de controle uit handen geven; alles moet precies zo en iedereen moet daar het liefst aan voldoen. Daar komt ook zoiets als smetvrees bijv. Vandaan. En volgens mij wordt dit jullie 1e kindje? Welkom bij het moederschap, wat al begint bij zwanger zijn; het loslaten en zorgen maken begint nu al! Je kunt je kindje niet voor de hele wereld beschermen en dat moet ook niet. Ik zou je willen adviseren om contact te zoeken met iemand die je verder kan helpen in het loslaten van gevoelens en de controle. Echt, doe dat voor jezelf, je partner maar vooral voor jullie kindje.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Door de hormonen is het misschien wat lastiger om in oplossingen te denken. Je kan haar uitnodigen bij jullie als jij het te benauwd krijgt daar. En als ze de kleine wil vast houden kan je ook vragen of ze van tevoren haar handen even wil wassen.

Deel Deze Pagina