Miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap of mola? ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nenna185, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Hallo,

Om een heel lang verhaal kort te maken:
    Op 23 jan. Lichte positieve zwangerschapstest dolblij!
    Op de 28e een bloeding.. paniek!
    Maar testen bleven oplopen dus niks aan de hand
    Op 26 jan was hcg 18.2

Op 9 februari echo: niks te zien Verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap en hcg van 360. Dus weer naar huis gestuurd
    Op 15 februari (6 dagen later) hcg 380. Ongeveer gelijk dus. Werd al verteld geen gezonde zwangerschap en ging hier ook vanuit. Hierna nog kort gebloed en 2 stolsels verloren dus dacht het is klaar !

22 februari (1 week later) hcg 960!!! Hoe kan dit? Ze weten het ook niet en nu moet ik weer wachten tot vrijdag..

Iemand ervaringen of ideeën? Ik begin mezelf lichtelijk gek te maken..

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mola is niet voor de hand liggend want dan zijn je waardes veel hoger. Buitenbaarmoederlijke zwangerschap dacht ik ook maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik vrees dat afwachten de enige optie is, klinkt inderdaad niet heel positief en wel alsof er sowieso nog weefsel in je baarmoeder zit. Hopelijk vrijdag meer duidelijkheid!

3. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hoi Melissa,

Ik heb ervaring met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik heb geen echte pijn gehad (ze zeggen vaak dat je alleen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt als je heel veel pijn hebt en je dat echt wel merkt, maar dat is dus niet altijd waar).
    Waar je misschien wel op kan letten is een meer zeurend/trekkend gevoel aan een kant, een zeurend/stekend gevoel bij je schouders en af en toe bloedverlies.
    Bij mij steeg mij hcg ook nauwelijks. Bij mijn eerste werd het uiteindelijk 2800 toen ze toch ingegrepen hebben. Vanaf ongeveer 2000 zouden ze echt iets moeten zien.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel sterkte!

4. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Op de echo was in mijn bm helemaal niks de zien. Alleen slijmvljes van ongeveer 2.2cm dacht ik. En vocht/bloed in buikholte.

Buikpijn heb ik niet.. soms beetje het gevoel als met eisprong maar niet raar of pijnlijk.
    Schouderpijn: ik heb hypermobiliteitsyndroom dus altijd last van mijn gewrichten. Heb wel al een kleine poos jet gevoel dat ik een spier verrekt heb in mijn schouders maar weet niet of dat mijn hms is of de schouderpijn waar ik op moet Letten..

Mijn waarden zijn dan nog aardig laag maar het is wel apart dat ze een week gelijk blijven en dan ver 3 dubbelen..

5. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Och meid nog steeds die verschrikkelijke onzekerheid... Wat is dit k**** zeg! Al die weken niet weten waar je aan toe bent. Heb je de afgelopen tijd nog een echo gehad? Of kijken ze nu alleen naar je bloedwaarden? Ik kan je niet verder helpen, maar wil je heel erg veel sterkte wensen en hoop dat je snel weet wat er aan de hand is. Dikke knuffel!

6. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Alleen bloedwaarde. Ze wouden dat ik nu vrijdag weer kom prikken ipv maandag maar heb er direct een echo bij geëist.. vorige week was mn laatste echo en konden ze niks zien.. wordt er gek van!

7. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Verschrikkelijk zeg, niet weten wat er in je lijf aan de gang is. Die gekmakende onzekerheid... Wat voor verdere onderzoeken zouden ze nog kunnen doen? Ik heb pas volgens mij wel gelezen dat bij een miskraam als er nog weefsel achter is gebleven de hcg waardes ook nog zouden kunnen blijven stijgen, maar hoe of wat weet ik ook niet precies. Ik hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid gaat krijgen, deze onzekerheid en stress is zo ***

8. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ja alleen hebben ze vanaf de 1e echo niks in mijn bm gezien dus ze gingen direct al uit van een bbz.. maar nu laten ze me aldoor een week wachten. Wat dan heel gevaarlijk kan zijn..

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Alleen is er altijd een goede kans dat je lichaam zelf een eventuele bbz opruimt. Daarom wachten ze een paar dagen. Dan is er of iets in je baarmoeder te zien of niet en dan zegt het hcg iets over of er nog een vruchtje moet zijn. Op de gok behandelen voor bbz is zo makkelijk niet want de opties zijn een operatie of een injectie met spul wat gelijk staat aan chemo. Vandaar dus dit beleid.

10. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ja dat begrijp ik.. maar ik wordt nu al 3 weken weg gestuurd.. en ze dachten na die week dat het hcg gelijk bleef dat het zou dalen dus dat het nu ver 3 dubbeld is stonden ze zelf ook helemaal versteld van.. en ik zit nu zelf al meer als 3 weken in onzekerheid.. is ook niet goed voor me eigen welzijn

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee dat begrijp ik heel goed. Afwachten is ook vreselijk. Hopelijk niet lang meer.

12. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben ze geen echo gemaakt van je eileiders? Je zou denken dat er op deze termijn iets gezien zou moeten worden. Maar, ik ben natuurlijk geen deskundige. Veel sterkte in ieder geval!

13. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ze hebben op de echo's wel mn eierstokken bekeken maar die zagen er goed uit zei hij. Nu heb ik niet het gevoel dat hij er echt de tijd voor heeft genomen toen.. was allemaal snel snel.. wordt gek van al dat afwachten..

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Raar zeg. Ondertussen moeten ze toch wel iets moeten zien. Ik was zwanger van tweeling waarvan eentje het niet heeft gered. Bloed vanaf week 7 met ook dagen stolsels. De andere baby doet het prima. Mijn hcg liep heel hard op. Hoop dat ze snel weten wat er aan de hand is

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Misschien een gekke gedachte hoor. Maar kan het zijn dat je nog veel minder ver bent dan je denkt te zijn? Of is dat absoluut uitgesloten?

Wel heel naar. Hopelijk hebben ze vrijdag de antwoorden voor je. Lijkt me zenuwslopend dit. Heel veel sterkte

16. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ik heb op 23 januari al positief getest. Dat is al een maand geleden dus lijkt me niet. Wat iemand me wel naar mn hoofd gooide was mis opnieuw zwanger.. maar ga ik ook maar niet vanuit.. en las net dit :

9maand · Geen roze wolk · Miskraam, BBZ of toch een gewoon normale zwangerschap?

Komt heel erg overheen! Ook met het niks zien, stijgende hcg.. vanochtend met ziekenhuis gebeld en echt boos geworden tot tranen aan toe dus wordt vanmiddag gebeld Door de gyn.. hopelijk snel

17. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Melissa, wat een nare situatie zit je in meid!
    Ik heb ruim een jaar geleden een bbz gehad. Nul pijn, alleen een beetje oud bloedverlies. Hcg rond 600 en niks te zien in baarmoeder.
    Ik moest om de dag bloedprikken om te kijken of het hcg daalde. Een stijgend hcg bij een bbz kan heel gevaarlijk zijn, doordat bij doorgroei je eileider (als het daar zit) kan barsten.
    Ik vind het daarom heel raar dat ze je zomaar voor een week wegsturen. Bij mij waren ze heel voorzichtig, en ik heb tussendoor ook nog een paar keer een echo gehad.

Op je strepen staan meid! Ze kunnen je met dit vage verhaal niet zomaar wegsturen! Sterkte

18. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ps ik hoop natuurlijk voor je op een nieuwe zwangerschap zoals je hierboven beschrijft maar die kans lijkt me helaas weg klein...
    Ik dacht dat je over het algemeen geen nieuwe eisprong krijgt als het hcg nog hoog is.

19. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Nee ik ga er ook niet van uit. Maar wil nu wel duidelijkheid en niet aldoor een week worden weg gestuurd.. Hoop dat de gyn me snel belt

20. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Hoe is het nou met je? Wat heb je met de gyn afgesproken?

Deel Deze Pagina