bij mij zijn de kriebels wel weg, waarvan ik ook dacht dat deze altijd zouden blijven. Ik heb een dochter van 3,5... 2jaar en een tweeling van 6 maanden. Zelfs na de bevalling van de tweeling had ik kriebels, maar het is nu zo druk dat ik er echt klaar mee ben. Mochten de kriebels terugkomen dan zal dat zijn als ze allemaal op school zitten, maar dat zie ik niet zitten want dat nu zitten ze heel kort op elkaar en dat een nakomertje..nee..
@ Amethist: Succes met het zh-traject, hopelijk kunnen ze erachter komen waarom ze nog niet zover is, of in ieder geval uitsluiten dat er ernstige dingen zijn waardoor het mogelijk nog niet zo ver is. @ Marieke: Hihi, hier tot nu toe ook gezegend met snel zwanger worden (1e door de pil heen die ik trouw slikte en de 2e meteen in de eerste ronde). Hier alleen geen implanon of iets, heb er wel aan zitten denken, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Wel fijn dat je 100% herstelt bent van je bi! Heeft dat lang geduurd? (Hier dus nog steeds met momenten vrij veel last en dat is toch wel de grootste belemmering voor mijn man). En succes met het afvallen he?! Oudste maakt het er hier niet veel beter op.. 'Mam wanneer krijg ik een broertje?'. Dus eerst uitgelegd dat een kindje er niet 123 is en dat als er al een baby'tje in mijn buik zou komen te zitten dat ook een meisje kan zijn. 'Neehoor mama, wij krijgen een broertje!'. Haha.
Ik heb van de week precies zo'n onderwerp geopend in het "zwangerschap" gedeelte! Hier lees ik "gelukkig" wat geruststellende antwoorden dat het idd ooit over gaat, maar ik moet t nog meemaken! Gevoelsmatig wilden we beiden vrij snel na de bevalling van de tweede alweer voor een derde gaan, maar verstand sprak dit tegen (met name door 2 zware startperiodes met beide meiden). Maar sinds deze week praten mn man en ik er steeds meer over en begint ons gevoel steeds meer de overhand te nemen... We zijn er nog niet helemaal uit, maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we misschien toch binnenkort voor een derde kindje proberen Mijn gevoel zegt momenteel dat we met een derde kindje echt compleet zullen zijn, maarja, aan de andere kant zou t mij niks verbazen als ik tegen die tijd weer opnieuw kriebels krijg en we misschien over 10 jaar met 5 kinderen hier zitten haha
Hier de eerste twee ook vrij snel op elkaar en derde in de planning. Hoop echt dat na de derde de rust komt, maar zeker weten doe ik het niet. Mijn man heeft altijd gezegd dat 3 genoeg is, maar toen ik zwanger was van de derde (miskraam geworden) begon hij zelfs te twijfelen. Het kwam er op neer dat als ik een vierde wilde, dat hij dat ook prima vond....dus aan hem heb ik ook niks om de kriebels weg te jagen... Maar praktisch gezien lijkt het me zo lastig. 4 kindjes passen niet meer in onze auto's... We hebben maar 4 slaapkamers dus moeten er 2 samen op een kamer. Allemaal geen ramp natuurlijk, maar wel lastig. Toch, op het moment wil ik alleen maar weer zwanger raken van nummer drie en daarna zien we wel weer verder.
o wat erg, hier alweer kriebels 3 weken na de geboorte van de derde! Of eigenlijk al de laatste maanden voor hij was geboren en ik baal er van. Ik heb altijd graag 4 kinderen gewild, maar door omstandigheden is dit niet gelukt. En toen ik zwanger was van de 3e had ik zoiets van nu is het compleet, maar voor mijn gevoel toch nog steeds niet. En daar baal ik van want ik heb geen slaapkamer over en 4 kids passen niet in de auto en nog meer van deze verstandige dingen die ik tegen mezelf zeg, maar in mijn hart...... bah En het helpt trouwens ook niet dat mijn vriendin van de week vraagt of nr 4 er echt niet meer komt, want waar er 3 zijn kunnen er ook vier eten. En als ik mijn "probleem"bij mijn man zou neerleggen, hij volgens mij zegt :nou schat dan gaan we toch voor een vierde? En dat is allemaal leuk natuurlijk maar ik zit met mijn verstand en gevoel in de war (en in dit geval is het niet alleen de hormonen)
Ben benieuwd hoe dat hier gaat als de tweede er is! Nu heb ik iets van, als deze er is is het mooi geweest, al hadden we voor/tijdens/na de eerste zwangerschap het idee dat 3 wel leuk zou zijn. Maar nu tijdens de zwangerschap (die helemaal voorspoedig verloopt zonder veel klachten ofzo), hebben we beide het idee dat 2 ook wel goed is. We zullen toch nog niet direct voor definitieve anticonceptie gaan, dus misschien dat er over een jaar of 4-5 nog een kleine bij mag komen.
Hier heb ik nu 3 kindjes en 1 engel. Maar het kriebelt nog steeds... Helas kan ik nu niet meer zwanger worden, maar heb er nog steeds moeite mee. Hoop echt dat het ooit over gaat. Ik weet ook wel dat ik heel blij mag zijn met 3 kids. Eentje heeft een beperking dus vergt veel tijd en aandacht. Dus praktisch gezien zou het wel heel zwaar worden als we er een vierde bij zouden krijgen, dus het is misschien verstandelijk ook maar goed dat het niet meer kan.
@Abri, na nummer twee was na de bevalling mijn bi voor 80% over, en na een maand was het helemaal weg. heel veel mazzel mee gehad. Ik merk ook echt dat mijn lijf er zo erg voor gemaakt is, ik raak supermakkelijk zwanger, de zwangerschappen zelf ga ik fluitend doorheen en bevallen doe ik snel en zonder schade. Dus dat helpt niet echt mee om die krievbels af te remmen. Caruli in jouw geval wordt de beslissing voor je genomen, dat lijkt me ook zwaar. Eerlijk gezegd vraag ik me af of er niet toch weer eentje doorheen is geglipt hier.. ik heb al 3 weken zoveel buikkrampen en gevoelige tepels. kan van de implanon komen maar het waren ook twee keer mijn symptomen. Heb nog niet durven testen want het zou echt te vroeg zijn en we hebben geen slaapkamers meer over.
@ Caruli: Lijkt me zo moeilijk dat het gevoel er nog is, maar je die keuze niet meer kunt maken als je zou willen. Heftig! @ Marieke: Oeh.. Ja, dat zet je wel aan het denken dan he die 'symptomen'. Misschien toch een testje doen? Ontkennen zou natuurlijk ook weinig oplossen hihi. Maar begrijp wel dat je nu eigenlijk nog niet zwanger zou willen zijn, ondanks de wens voor een 3e. Zelf dacht ik vorige maand ook dat het misschien wel raak zou zijn, maar dat bleek niet het geval. Stiekem een kleine teleurstelling, maar aan de andere kant is het echt nog niet de bedoeling hier. Man twijfelt en zou ook nog flink doorverbouwd moeten worden, dus ajb niet die stress van 'het moet af zijn voordat..'. (Twee vorige zwangerschappen zoveel stress gehad: 1x ongepland zwanger op m'n 18e, 2e keer onzekerheid of we wel ons huurhuis konden kopen anders hadden we op straat gestaan rond mijn bevalling). Als ik nogmaals zwanger mag worden wil ik dolgraag een wat minder stressvolle zwangerschap. Kindjes groeien zo goed en zijn kerngezond, bevallen gaat zo makkelijk, het zwanger worden zelf ook, maar die 'randzaken': nee, bedankt! (Al kan je nooit alles 100% uitsluiten natuurlijk). En als ik zo lees dat het bij jou eigenlijk ook zo makkelijk loopt allemaal: zwanger worden, zijn (m.u.v. b.i. dan), bevallen en herstel.. Ja, dan lijkt het wel zo of je ervoor gemaakt bent he? Heb zelf weleens gegrapt dat als ik zo'n 100 jaar terug geleefd had ik waarschijnlijk een gezin met +10 kids had gehad haha. Of dan had ik na een paar gezegd: we vrijen niet meer!
het is al weer een tijdje geleden dat ik op t forum zat.... En moest er weer zoooo aan denken IK krijg zo maaar weer kriebels voor een vierde maar ja ... T is nu zowieso niet verstandig zegt mn verstand () Ja slaapplaatsen we kunnen nog een kamer creeren door een wandje en een dakkapeletje dan zouden ze allemaal een eigne kamer hebben maarj a... hahaha Maar ja vroeger sliepen ze met zn weet ik hoevelen op een kamer het is ook maar net wat je ze aanwent en verbouwen kan altijd nog. Zooooo moeilijk!!! o ja de auto die is 7 persoons dus dat kan gewoon. Kwa leeftijd moet t kunnen vind ik voor mezelf dan zou met 32 wel een poging willen wagen(over 2 jaar) Maar mn verstand zegt en mn hart ook een beetje dat t dan in ieder geval mininmaal 2 a 3 jaar moet wachten Ja en finacieel, ik werk gewoon en vind dat ok prima heb altijd alleen moeite met de baby tijd tot 6maanden bij de laatste 2 heb ik langer verlof genomen en dat vond ik heerlijk!!!!! We hebben al 3 kleintjes vlak achter elkaar net 5 net 1 en bijna 3 jaar dus wil dan wel genoeg kunnen genieten en tijd hebben dus de jongste (als t gegunt is natuurlijk) wil ik zeker hebben dat ze 3 is maar oooooo wat moeilijk!!!!!!! en mn vriend weet nog van niks hahahha dus moet t maar eens in de groep gooien. Maar die ellendige kriebels ik hoop toch echt dat ze nog eens ophouden maar misschien zijn die kriebels tegen die tijd dat we t eventueel willen wel verdwenen wie zal t zeggen Ik had het ook echt niet verwacht dit gevoel weer terug te krijgen maar ja kan dr niks aan doen. Kan er ook met niemand over praten eigenlijk behalve mn vriend natuurlijk. Iedereen heeft 1 of 2 kinderen en vinden dat al veel hihih. Ik had wel al veel weggedaan behalve kleertjes en wagen maxi cosi etc. bewaar t ook maar zonde om weer nieuw te moetne kopen behalve mn wagen die is na 5jaar gebruik wel een beetje af hihihih Het is niet niks natuurlijk, misschien kunnen we elkaar steunen hihihi. En gezellig kletsen