Hi dames, Voor mijn zwangerschap woog ik 63 kg. Ik sportte fanatiek en was erg bezig met mijn "lijn" . Nu ben ik 14-15 weken en ben gewoon al 4 kilo aangekomen! Ik af geen koolhydraten ( nauwelijks/) en nu natuurlijk wel. Maar ben zo ontzettend angstig dicht te groeien ofzo. We zijn BV in Rome geweest , pizza! Pasta! En een verjaardag en dan ook nog eens fastfood deze werk.. Wil eigenlijk naar de sportschool rennen , maar weinig energie. Loslaten is dus het hele issue , je kan het niet tegenhouden. Maar is 4 kg gemiddeld? Kan geen tabel vinden.. Liefs
4 kilo vind ik nog relatief weinig. Gewichtstoename tijdens de zwangerschap - Zwangerschapspagina.nl Ik ben30 kilo afgevallen doordat ik geen kh at. Echter nu pas7 wkn en al 3 kilo aangekomen dit komt uiteraard door de koolhydraten welke ik nu inneemt. De kilo's zijn voor latere zorg, gezondheid van het kindje staat op nr1. Al kom ik weer 30 kilo aan, na de bevalling zal ik weer kh arm eten zodat ineen jaar daarna weer op mijn gewicht bent. Dus geniet van je zwangerschap en let niet zo ergop je gewicht!! 4 kilo is super voor je termijn.
Mijn gewicht voor de zwangerschap was 62 kg en ik ben de eerste weken 5 kilo afgevallen doordat ik geen hap door mijn keel kreeg en als het dan wel lukte, meestal alles overgaf. Ik kon maar af en toe iets binnenhouden, en als het een hele kleine portie was. Tot ongeveer een week of 12 ben ik dat verlaagde gewicht blijven behouden en vanaf toen is het beginnen te stijgen. Ik ben nu 32 weken ver en weeg nu 71 kg, dus ongeveer 10 kilo meer dan mijn oorspronkelijke gewicht. Ik zou je niet kunnen zeggen of 4 kg een normale gewichtstoename is, maar ik denk van wel. Ik zou me zeker geen zorgen maken. Uiteindelijk ga je toch beginnen aankomen hoor, de ene persoon doet dat al wat vroeger dan de andere. Zolang je dokter het goed vind, geen zorgen maken. Mijn dokter houd voor mij een curve bij, elke controle word mijn gewicht daarop ingevuld. Er staat een lijn op die curve, en als ik die overschrijd dan wil dat zeggen dat ik te veel begin aan te komen voor die termijn. Maar tot nu toe zit ik er nog steeds mooi onder. Misschien eens vragen of jou dokter ook zo,n curve kan maken? Of dat hij jou kan vertellen hoe een gezonde gewichtstoename tijdens de zwangerschap verloopt ? Dan kan jij moet een gerust gemoed verder
Same here! Zit op 13+3 wk en 4,5 kilo erbij Was ook fanatiek aan t sporten wilde dit tijdens de Zwangerschap ook volhouden maar door de kwalen Van de eerste weken totaal geen energie en zin gehad En nu is de stap weer zo groot en voelt tt Zo nutteloos Ik schrok ook van 4,5 kilo al 😳 Dacht dat word een olifanten dracht op deze manier .. Ik lees dus mee met de hopelijk geruststellende Reactie 😂
Hier ook zoiets aangekomen met hetzelfde termijn. Nu totaal 10 kg. Ik kom helemaal niet snel aan, maar als ik zwanger ben blijft alles plakken. 4 kg met jouw termijn en startgewicht is heel netjes.
Ik ben nu ruim 25 weken zwanger van een tweeling. 10 kilo afgevallen in totaal en blijf nu stabiel maar kom ook geen gram aan. De kindjes worden evengoed beide erg groot/zwaar geschat. Heb wel zwangerschapsdiabetes dus ben heel streng met eten. Maar lig ook al 5 weken thuis met bedrust dus verbrand ook amper wat. Blijf het maar vreemd vinden dat er niks bijkomt kwa gewicht al vind ik het niet erg. De kindjes doen het super en komen niks te kort .
Hier voor de zwangerschap 59kg, en nu 63kg. Het gemiddelde is volgens mij 12kg aankomen in gehele zwangerschap, mits ik me niet vergis.
Hahaha als ik dit lees ben ik blij dat ik me niet weeg en me daar totaal niet druk om maak. Ieder zijn eigen ding hoor maar kilo 's zeggen toch niet alles meis. Je houd nu ook veel vocht vast en je placenta en baarmoeder ect. wegen bij elkaar misschien ook wel 2 kilo.. Als je gewoon gezond eet en je niet volvreet met heel de dag junkfood is het vast goed!
Van het uz in leuven hebben ze grafieken obv je bmi. Volgens mij zit je (als ik even snel kijk in mijn opgeslagen versie) boven het gemiddelde maar nog wel in het normale gebied. De 'rode lijn' (boven de bovenste is te veel en onder de onderste te weinig) aan de bovenkant zit op 13-14 weken rond de 6-7 kilo en loopt naar 23 kilo in totaal. De groene lijn (gemiddelde) zit op 2-3 kilo en loopt tot 14-15 kilo. Dus je valt daar tussen. Al zegt het weinig. Ik was met 21 weken 1 kilo aangekomen en zit nu op 6,5. Gaat de laatste weken wat vlotter.
gewoon een beetje opletten is echt prima, maar ieder lijf is anders.. ik heb 'gewoon' gezond gegeten en woog direct na de bevalling minder dan voor mijn zwangerschap (heb maat 38/40 dus niet superslank ofzo en kom wel heel makkelijk aan dus had dit ook niet verwacht!)
Als je gewoon gezond eet moet je je er niet druk om maken hoor. Je kunt het toch niet tegenhouden. Vaak als je een normaal BMI hebt kom je wel tot 12 tot 20 kg aan. Als je BMI hoog is kom je vaak veel minder aan. Dus wat een ander aankomt zegt niets, je moet het in verhouding zien tot een ander met hetzelfde BMI als jou denk ik. Je zult zien dat je soms ook weer even stil staat met je gewicht. Het is een nare bijkomstigheid, maar komt door je kind. Uiteindelijk kost al het vruchtwater, baby, placenta, extra bloed zo'n 12-13 kg. Dus dat is normaal om aan te komen.
Heb mijn vorige zwangerschap gezond gegeten En 4 dagen per week flink lichamelijk werk gedaan En toch 28 kilo eraan 😱 boj een start van 67 kg Hield zoveel vocht vast! Was er dus relatief snel weer af.. Half jaar ofzo Dus onvoorspelbaar
Woog voor mijn zwangerschap 65. Had een gezond bmi. En in de eerste 3 maanden 3.5 kilo aangekomen. Dan bleef het een paar weken stabiel en ineens kwam ik 1 kilo per week aan. En zo schommelde het maar verder. Ben nu op het einde en zit op 20 kilo. Heb niet gek gedaan met eten of iets.. dus daar ligt het niet aan. Kom blijkbaar gewoon veel aan, misschien dat jij dat ook hebt.
Ik startte met een gewicht van 90, is nu 87. Kan dus niet zo'n kwaad bij mij ik ben overigens 1.74 m. Volgens mij is het gemiddelde zo'n 13 kilo erbij.
37 weken zwanger en in een week weer 0.8 afgevallen. Zit nu op iets meer als 6 kilo aangekomen in totaal. Wel veel spugen in deze zwangerschap
Zo herkenbaar. Ik ben inmiddels ook al wat kilo's aangekomen. Durf haast niks te eten. Want er mag nu natuurlijk niks af. Lekker snoepen doe ik echt niet meer. Niet dat ik dat voorheen veel deed maar nu al helemaal niet meer. Ik heb echt geen zin om 30 kg. aan te komen.