Huisarts en zkh alleen nog maar voor corona zorg?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door mamavoorde2x, 11 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ze zeiden niet dat ze niet eerder weer gaan plannen, maar omdat het een controle is en geen spoed, werd het niet eerder dan september.

Novi vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat vind ik echt niet kunnen. Hier komt iedereen nog voor zijn B prikken.
    Ik heb er afgelopen donderdag 2 gezet en ook nog een prikpil.
    Zolang mensen goed gezond zijn mogen ze komen.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man is huisarts en deze ziet nog wel mensen, als het telefonisch kan doet hij het telefonisch. Visites rijd hij ook gewoon, denk dat het per huisarts verschillend is. Uiteraard is het wel allemaal op voorwaarde dat iemand geen Corona klachten heeft, daarvoor heeft hij elke dag een speciaal spreekuur.

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.884
    8.515
    113
    Vrouw
    Ik begrijp het ook niet.. Ik kan dinsdag nog wel eens vragen of ik niet toch mag komen. Ik heb ze gewoon nodig, vooral omdat mijn neurologische klachten toenemen. Als ik ze lang uitstel krijg ik er echt meer klachten van.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat begrijp ik. Toen 16 mrt alles ineens werd aangescherpt hebben we direct afspraken gemaakt, wie mogen en kunnen we nog zien en dat zijn de mensen met B12 prikken, ze nemen het namelijk niet voor de lol maar omdat ze het gewoon nodig hebben. We hebben ze wel gebeld met de vraag of ze wilden komen en zo ja heeft u klachten?
    Ik hoop dat ze een beetje mee willen denken.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb vorige week ook zonder gezien te zijn een antibioticakuur gekregen. Voor mijn oor, de zoveelste keer weer ontstoken. Dus daarom was het dit keer geen probleem om het telefonisch te regelen, mag van mij eigenlijk wel zo blijven ;).

Tandarts afspraken worden verzet, alleen moet mijn dochter donderdag naar de ortho en die afspraak hebben ze nog niet over gebeld, ben benieuwd. Zou ergens wel fijn zijn als die doorgaat, maar ook geen ramp als het weer wordt uitgesteld.

7. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier is de tandarts alleen kort in de ochtend geopend voor spoedgevallen. Dat is wel geruststellend.
    Ziekenhuis poli’s gaat eigenlijk niets meer door of alleen telefonisch. Nefroloog heeft me nu een heel document gestuurd met thuisinstructie om zelf de bloeddruk te meten i.p.v. om de 2 weken in het zkh. Dat vind ik prima!
    Geboortecentrum is gewoon open. Afspraken gaan zoveel mogelijk telefonisch. Vanuit de wachtkamer bellen met je gyn en daarna naar binnen voor de echo. Ben blij dar het in ieder geval nog doorgaat.
    Huisarts heb ik geen idee van.. maar die heb ik gelukkig nog niet nodig gehad.
    Apotheek doet de medicatie uitgifte via de afhaalkluis en gesprek bij nieuwe uitgifte telefonisch

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Ik ben vorige week bij de huisarts geweest.
    De assistente maakte van mijn “onprettig gevoel” de benaming “paniekaanval”.
    Geen idee of dat expres was maar goed, ik kon wel gewoon terecht. De wachtkamer was bijna leeg.

9. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    318
    496
    63
    Vrouw
    #49 Plopperdeplopperdeplop, 13 apr 2020
    Laatst bewerkt: 13 apr 2020
    Ik woon dan wel niet in Nederland maar hier zijn de ziekenhuizen en huisartsen (en naar ik aanneem ook de tandartsen) wel degelijk open voor spoedgevallen. Operaties die worden uitgevoerd zijn voor allerlei tumoren maar ook bijvoorbeeld bij uitvalverschijnselen bij hevige rugpijn. De "gewone" rugklachten die "alleen maar" pijn veroorzaken worden nu idd niet geopereerd en ook geen amandelen of een knieprothese bv. Chemotherapie gaat ook door en daar wordt indien nodig ook mee gestart.

Wat ik wel hoor (ik werk in het ziekenhuis) is dat bv de pneumologen (longartsen) zich zorgen maken over hun patiënten. Die weigeren nu te komen omdat ze bang zijn voor het Corona virus. Wel begrijpelijk natuurlijk, maar een telefonisch consult is niet altijd voldoende. De artsen zijn bang dat hun patiënten dan aan andere oorzaken overlijden.

Ik zou in ieder geval een andere tandarts bellen als ik mijn kies had afgebroken en mijn tandarts weigert mij te consulteren. En ik zou ook zelf of mijn zoon niet met een verdachte moedervlek laten doorlopen. En dat dat niet dringend is, zie ik toch echt anders. Ik heb in het ziekenhuis mensen gezien die een klein vlekje hebben laten verwijderen. Daarna biopsie lymfeklieren en evt start met Chemotherapie bij slechte uitslag. Dat komt zelden voor, maar zou ik aan de telefoon (of als reactie in een forum:mad:) niet zomaar uitsluiten. Dat vind ik echt gevaarlijk en onverantwoordelijk.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Euhm komt er nog een huisarts op huisbezoek? Krijg net de melding vanavond dat mn vader weer beroerder is en mn noeder gaat de huisartsenpost morgen maar bellen. Die man kan niet naar een ziekenhuis zonder van 1 tripje een week gestrekt te liggen (herseninfarct 7 jaar geleden met restschade) maar alles doet zeer, is in 5 dagen tijd heel wat kilo's verloren, gestopt met eten, drinkt nog wel. Heb m vrijdag gezien en eerlijk gezegd schrok ik toen al...

11. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    318
    496
    63
    Vrouw
    O wat een rotsituatie. Ik kan geen antwoord op je vraag geven, maar heel veel sterkte voor je vader.

Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier vinden ze gelukkig dat normale zorg ook gewoon doorgaat, dus hebben een aparte corona locatie voor bepaalde tijd. Verder zijn ze dus gewoon open voor andere zorg.
    Tandarts ook open voor spoed, dus kan je gewoon bellen.

13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Durf je zelf niet te prikken?

14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Even de huisarts bellen of de hap. Dit zijn nood situaties.

Syane en Vero0504 vinden dit leuk.
  15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oef, ik vind dit wel zorgwekkend eigenlijk, aangezien te lang geen injecties (te lang met een tekort rondlopen dus) zelfs permanente schade kan geven...
    Durf je het eventueel zelf? Of wellicht je partner?
    Ik heb jarenlang elke 2 weken B12 injecties gehad en was het zo zat om hiervoor telkens naar de huisarts te moeten dat mijn man het uiteindelijk is gaan doen (na instructies/een keer oefenen met assistente erbij, maar ook dat zou niet per se nodig hoeven zijn; het is in principe een hele simpele handeling.)

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.884
    8.515
    113
    Vrouw
    #56 Narcisje, 13 apr 2020
    Laatst bewerkt: 13 apr 2020
    En @GossipGirlxoxo

Ik heb een periode zelf geprikt en dat ging eerst prima maar op een gegeven moment ging het slechter en was de drempel steeds hoger. Dus toen durfde ik niet meer. Ik ben zelf verpleegkundige maar een intramusculaire injectie geven aan jezelf is echt andere koek dan bij een patiënt...

De optie om het door een collega te laten doen is er ook nog maar dat vind ik ook een drempel.. letterlijk en figuurlijk met je bil bloot :|:rolleyes:

Lastig..

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik durfde het ook nooit, mijn man deed het altijd voor me. Tot hij met vrienden op vakantie ging. Ik heb toen denk een uur op een stoel gezeten met die naald boven mijn been. Maar erin lukte me niet. Daarna met een sate prikker geoefend en daarna de naald weer gepakt. En ineens zat hij erin ik was een beetje in de lucht aan het prikken maar ging toch te snel. En sindsdien lukt het me nog steeds niet soepel maar als man er niet is dan kan ik het wel.

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    huisartsenpost is geen doorkomen aan, dus ze heeft op www.spreekuur gemeld en een waslijst vragen ingevuld voor de vraag wat hij kan gebruiken tegen de pijn buiten paracetamol (wat niet werkt) en zou binnen een half uur meer weten. Dat was een uur geleden. Nu is t druk en heeft die man een batterij medicatie waar je eng van wordt dus dat zal wel langer duren

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    hij krijgt nu tramadol...zal mij benieuwen hoe dat gaat lopen. Ik kon zelf gewoon NIET meer lopen toen ik t kreeg met een kaakontsteking. Hij loopt al wankelig, dus mn moeder wel aangeraden te zorgen dat ie niet meer de trap op of af hoeft en alles binnen bereik heeft. Maar t helpt wel tegen pijn dat moet ik nageven.

Deel Deze Pagina