Wij hebben een kitten van bijna vier maanden. hij is vanaf 28 Juni bij ons. Hij wil al een paar weken heel graag naar buiten. Wanneer vinden jullie dat ie naar buiten kan?
Hoi Tom, Wij hebben een poes van een jaar en een kater van vijf jaar. We lieten ze pas met zes a zeven maanden naarbuiten. Poes, nadat ze gesteriliseerd was, dus met zes maanden. Heb ooit een kitten van vier maandjes naarbuiten laten gaan, maar is niet meer teruggekomen . Ik vind persoonlijk met vier maandjes al los naar buiten vrij vroeg. Zeker als je in een woonwijk woont. Maar ik weet niet of dat het geval is natuurlijk . Met naar buiten, bedoel ik niet aan een lang touw ofzo, he. Maar gewoon los. 't Blijft altijd spannend . Succes . Groetjes, Maine
bij me schoonouders hebben we 2 kitten en die zijn nu 4 maanden maar ze zijn gewoon buiten achter in de tuin en gaan weg en komen snel terug ze zijn hellemaal gewend aan ons als we ze roepen komen ze meteen
Meid, houd je kitten nog lekker even binnen tot hij/zij gecastreerd is. Dat is niet alleen het advies van de dierenarts en het asiel, maar echt een ongecastreerde kat heeft 80 tot 90% meer kans om om te komen in het verkeer voor ze een jaar oud zijn. Helaas kan ik hierover mee praten, ons ongecastreerde kitten is helaas ook doodgereden en er was een hele grote kans geweest dat dit niet was gebeurt als we hem wel op tijd hadden gecastreerd. Onze nieuwe katten zijn dus ook niet voor de castratie naar buiten gegaan. Castratie mag geloof ik vanaf 6 maanden maar advies is bij 9 maanden maar dat zou je even aan he dierenarts moeten vragen.
ik heb onze kittens ook altijd eerst een poosje laten wennen aan de tuin, dus met een tuigje om en dan zelf ook in de tuin zijn. En later aan n wat langer touw... zo leren ze hun omgeving goed kennen en vinden ze in het begin de weg makkelijker naar huis. Maar bij ons waren de meeste kittens toch wel een maand of 6/7 voordat ze zelfstandig naar buiten mochten.
Wij hebben ons kitten vanaf 21 juni. Sinds twee weken loopt ze in en uit (alleen als wij thuis zijn, anders is ze binnen) We hebben de eerste tijd goed gekeken of alles goed gaat, nu hebben we er alle vertrouwen in... Succes
Wij hebben 3 katers, was het hele nest. wij hebben ze eigenlijk pas echt 'fulltime' naar buiten gedaan toen ze gecastreerd waren, met 6 maanden dus. We hebben ze met 6 maanden al meteen laten castreren omdat we dus met 3 mannen zitten en die kunnen dan heel snel territoriaal gedrag gaan vertonen als ze niet gecastreerd zijn Daarvoor gingen ze alleen af en toe eens even naar buiten als we erbij waren, en dan bleven ze ook gewoon in de tuin.
Yup, eerst laten helpen en dan naar buiten. 6 maanden is de perfecte leeftijd om een kat of poes te laten castreren/steriliseren. En als je ze eerder naar buiten laat, dan kan ze zwanger raken of hij een ander bezwangeren en dat wil je niet op je geweten hebben aangezien er al 40.000 zwerfkatten in NL zijn. En ze zijn idd roekelozer, dus springen eerder onder een auto...
Wij hebben onze kitten ook na de steralisatie naar buiten gelaten. Eerder kwam zij ook wel buiten, maar alleen in de tuin. Ze mocht toen niet weg van de tuin en deed dat ook niet. Ze mocht dan ook alleen als wij erbij waren hoor.
ok ik ga eerst de kat laten castreren. omdat hij nu ook overal een klein plasje tegenaan doet.. daarna mag ie van mij naar buiten het zal ingewikkeld worden maar ik doe mijn best. Kinderen lopen snel in en uit en vergeten goed de deur dicht te doen ed.