Hypo-Allergeen naar standaard?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mariya, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hallo,

Mijn kleintje krijgt sinds zijn geboorte al Nutrilon hypo-allergeen in het ziekenhuis. Eerst als bijvoeding (samen met borstvoeding) en nu krijgt hij volledig hypo-allergeen.. Alleen nu weet ik dat dit lichter verteerbaar is en dat zorg er (volgens mij) voor dat hij sneller honger krijgt. Soms komt hij een uur eerder voor de fles, of zelfs 1,5 uur eerder. Ik heb geprobeer grotere hoeveelheden te geven, maar dat krijgt hij niet weg, dat is nog teveel in één keer..

Nu mijn vraag, kan ik niet over gaan naar standaard? Zal dit invloed hebben op mijn kleintje? In het ziekenhuis kregen we de vraag of ze hem standaard of hypo moesten geven, omdat mijn schoonfamilie vaak hooikoorts heeft en ik een huismijt-allergie, adviseerden ze ons hypo..

Maar is dit echt nodig? Zal hij iets merken wanneer hij standaard krijgt? Iemand ervaring?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik denk eerlijk gezegd dat het verstandiger is als je op de hypo blijft
    ivm eventuele allergien enz, ik wou dat ik het ook gedaan had vanaf de geboorte

wat je misschien wel kan doen is de voeding was dikker maken met johannesbroodpitmeel.misscien zorgd dat er voor dat hij wat langer voldaan is

het is lastig mijn zoontje krijgt pepti met 5 scheppen jbpm( ivm ernstige reflux) en nog komt hij af en toe veel eerder

succes

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi!

Hypo is beter dan standaard, maar ik ben nu zelf wel overgegaan van hypo naar standaard.. Eef drinkt namelijk 190 cc gekolfde mm en 's avonds een flesje nutrilon, maar van de hypo dronk ze telkens maar 100 en ze liep echt te krokhalzen.. ze had al eens standaard gehad in het ziekenhuis..

nu heb ik overlegd met het cb en heb nu gisteren standaard gegeven.. en ze dronk hem eindelijk leeg en ze slaapt nu al 8 uur i.p.v de gebruikelijke 6 uur... maar het gaat me niet om het doorslapen, maar puur om het feit dat ze echt liep te krokhalzen.. en dan ook nog de fles wegduwen..maar misschien moet je eens een ander merk proberen??

x

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    je vindt ongetwijfeld meer ervaringen in het forumdeel Voeding en dan wel Flesvoeding

5. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Hier hebben allebei mijn kinderen hypo-allergeen gehad, omdat ikzelf vroeger hele erge koemelkallergie heb gehad.
    Bij mijn zoontje heb ik met 3 maanden geprobeerd om over te stappen op gewone voeding, maar binnen 2 dagen zat zijn hele gezichtje onder de uitslag! Heel zielig, want het jeukte dus krabde hij steeds zijn gezichtje open. We zijn toen natuurlijk meteen weer over gestapt na hypo-allergeen, maar het duurde nog eens 2/3 dagen voordat de uitslag minder werd. Ik heb mezelf toen wel voor m'n kop kunnen slaan dat ik het geprobeerd had, want normaal was hij een hele rustige baby en die week was hij niet te genieten!!! Heb er trouwens nooit iets van gemerkt dat het lichter verteerbaar is. Hier dronken ze allebei de normale hoeveelheid en de eerste sliep al na 2 dagen door en de 2e na 2 weken...

6. sunrise

sunrise Actief lid

19 feb 2009
    109
    0
    16
    Ik ben begonnen met hypo, omdat ik vroeger waarschijnlijk koemelkallergie heb gehad, en ook in mijn man zijn familie komt het voor. Na 2,5 maand ofzo wilde ik standaard proberen, heb de eerste fles gemengd daarna gewoon alleen standaard. Nergens last van!!! Dus ben heel snel overgestapt.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar fv.
    Elmo

8. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Toen ik mijn borstvoeding ging afbouwen ben ik met hypo-allergeen begonnen. Ik wist niet hoe zoonlief erop zou reageren. Hij reageerde er goed op en nu geef ik standaard. Ook daar geen last van! Standaard is ook veeeeeeeeeeeeel goedkoper dus als het kan zou ik het gewoon doen ;) natuurlijk: het beste voor je kind maar als hypo-allergeen niet nodig is, niet doen.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ten eerste: Hypo-Allergeen is net zo voedzaam als standaard voeding en t ligt hier dus niet aan dat hij weer 'snel' voor een voeding komt. (Wat noem je eigenlijk snel en hoeveel drinkt hij dan?)

Ten tweede: Als jij of je man/vriend een allergie heeft (al is het 'maar' hooikoorts oid) dan heeft je kindje al kans om koemelkallergie te ontwikkelen en dan zou ik dus niet overstappen op standaard voeding. In ieder geval voorlopig nog niet.
    Zijn er geen allergieën bij je man/vriend of jezelf dan kun je wel overstappen, maar verwacht niet dat hij hierdoor meer gaat drinken en/of meer tijd tussen de voedingen in laat zitten ;)
    Dat komt vanzelf wel als hij wat ouder is! Dan gaat hij vanzelf meer drinken en laat hij ook automatisch meer tijd ertussen :)
    Hij is pas net een maand oud he, niet te veel van hem verwachten ;)

Edit: Ik had eroverheen gelezen, maar lees nu idd dat jij een huisstofmijtallergie hebt. Ik zou in dit geval dus niet overstappen op standaardvoeding en gewoon bij de hypo-allergeen blijven.
    Als je t van Nutrilon te duur vindt kun je ook nog altijd overstappen op Etos Hypo-allergeen bijvoorbeeld. Deze gebruikten wij ook icm de borstvoeding (een pak kost 11 euro). Helaas heeft ons meisje dus wel kma en kan geen enkele voeding verdragen, behalve Neocate (wordt besteld bij de apotheek).

Hoop dat t een beetje duidelijk is zo :)

Deel Deze Pagina