Pasta koken in boulion, smac in kleine stukjes, rauw uitje , augurk, paprika , peper en zout erggg simpel maar super lekker.
Penne pasta Bacon Komkommer Pijnboompitjes (je kan er eigenlijk erdoor heen gooien wat je wilt, b.v. paprika,uitje) Penne koken Bacon uitbakken en in kleine stukjes snijden Komkommer fijn snijden Pijnboompittjes eventjes bruin laten worden in pannetje Alles mengen en dressing kan je zelf maken of wat je hebt staan in je koelkast. Zelf maken dan doe ik het vet van de bacon een beetje azijn erbij en that´s it!
Zo, dit topic sla ik even op zo in de zomermaanden. Echt lekker hoor al die salades. Ik maak hem zelf meestal met tonijn of zalm dus niet echt geschikt voor TS, maar je kan de tonijn natuurlijk ook vervangen voor gekruide kip. fussili bakje cherrytomaten zakje rucola ui 3 blikjes tonijn of zalm op oliebasis Calve citroen mayo. Fussili koken, uitje in stukjes door de fussili. Tomaatjes halveren en door de fussili, rucola beetje snijden en erdoor, tonijn of zalm erdoor, zout, peper en dan de citroen mayo, lekker simpel.
Wij doen hem vaak met maïs, komkommer, spekjes, rucola en roomkaas (er doorheen roeren als de pasta net afgegoten is. Eventueel wat zout en peper toevoegen.
Fusilli, chorizo UN stukjes, rucola door de net gekookte en afgegoten pasta en de dressing maken van rode pesto gemengd met wat olie. Heerlijk!
Blauwe kaas, rucola, balsamico azijn, olijfolie, pijnboompitjes en spekjes. gedroogde tomaat, cherrietomaatjes in partjes, pijnboompitjes en verse bsilicum en olijfolie
Heel simpel - Spaghetti koken en af laten koelen - Mayonaise erdoor - Stukjes Ananas, hamblokjes (ham uit blik) en stukjes zoete appel erdoor en t is klaar! Het klinkt misschien als een rare combinatie, maar het is errug lekker!
Ik maak 'm altijd met gerookte kip, avocado, tomaat, komkommer, augurk, rucola, gekookt ei en tuinkruiden dressing... Mmmmmh!
Pasta Port salut Zongedroogde tomaatjes in olie Rucola Rode, gele en groene paprika Evt parmezaanse kaas ter garnering En dan standaard dressing maken; olijfolie, balsamico, peper, zout en (liefst verse) kruiden zoals basilicum, tijm, oregano. Andere is; pasta Blauwschimmel kaas Stukjes peer en/ of appel en/ of druiven Sla mix Walnoten En wederom bovenstaande dressing. Ook die couscous salade vind ik lekker, maar die maak ik altijd mbv zo'n kruidenzakje en dan groenten erdoor wat me lekker lijkt. Ik krijg helemaal zin om salades te maken !
Pasta Kerstomaatjes in twee Komkommer in fijne stukken Zilveruitjes Eventueel stukjes rode paprika Eventueel hamblokjes Soms serveer ik hem ook gewoon zonder ham, maar als "salade" met fishsticks.
Bolletje mozzarella in stukjes snijden, bakje kerstomaatjes (gehalveerd) erbij, bosje verse basilicum hakken en er ook in, flinke scheut olijfolie, balsamico azijn, teentje knoflook persen en erbij, zout en peper, goed mengen, en dan de ijskast in. Uurtje laten marineren. Dan pasta koken (penne of fusili), afgieten en heet door het mozzarella-tomaatjes mengsel roeren (zodat de mozzarella beetje smelt). Af laten koelen tot lauwwarm, en dan verse geraspte parmezaanse kaas erover! Mmmmm! (Vind hem zelf errug lekker haha! )
Fusili, af laten koelen. 2 blikjes tonijn in olie mengen met: peper, zout, fijne gesneden rode ui, gehakte zongedroogde tomaatjes. Wat courgette in kleine stukjes gaar maken. Dat door de pasta. Geroosterde pijnboompitten en rucola erop en klaar!