Winter ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ummi92, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

#1 Ummi92, 12 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2011
    Hoii Dames,

Het wordt weer koud buiten en ik dacht weer even aan de aankomende winter!! Welke voorzorgsmaatregelingen nemen jullie ??:)

Heb je een spannend verhaal over de winter? Ik wel!

Aantal jaren geleden(6 op precies te zijn) moest ik naar school. En op school aangekomen moesten we een andere school bezoeken. Het begon hevig te sneeuwen en onze klas moest daar doorheen zien te fietsen!!

Het sneeuwde zo hard dat we amper konden lopen. Zeiknat en
    onderkoeld aangekomen waren de lessen gestopt ivm sneeuwval. Lopend moesten we naar huis, fietsen kon inmiddels niet meer en me moeder had geen auto. Ik heb er 6 uur over gedaan!! Het was zo koud!! Toen ik begon op te warmen thuis, deed me lichaam vreselijk pijn.

Ik heb nu alweer knikkende knieën als ik straks weer de deur uit moet in de winter haha

Hebben jullie ook een spannende ervaring van de winter ??

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Dat is balen zeg.

Wij gaan volgende maand vast een slee en een sneeuwschuiver kopen, daar zijn we steeds te laat mee.

Mijn ergste ervaring in de sneeuw is van 2 jaar geleden. De oppas had onze meid opgehaald bij het kdv maar met de verkeerde schoentjes aan. Dus ik terug maar mevrouwtje wou mee in de sneeuw, nou prima. Schoentjes geruild en weer de fiets op. Ik rijd weg bij het kdv wil de bcht om en mijn fiets schuift zo onder me weg. Meisje helemaal vast in het stoeltje en ik kreeg me fiets niet omhoog. Staat er ook nog zo een aso moeder te toeteren of ik niet eens op kon schieten, toen had ik het helemaal, ben zo boos geworden. Gelukkig was er een andere moeder die zo lief was wel te helpen en die heeft ons toen met de auto naar huis gebracht, fiets heb ik daar laten staan.
    Nu vind ik het dus echt eng om door de sneeuw te fietsen.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje wat een verhalen! Gelukkig nooit zoiets meegemaakt.

Slee hebben we nog van vorig jaar staan, ik denk alleen niet dat ze er nu nog met z'n drieen oppassen. Winterbanden hebben we ook nog van vorig jaar, dus die worden er binnenkort weer opgelegd. En ik heb een soort van sneeuwschoenen zodat ik vanuit het station in Tilburg naar m'n werk kan lopen (looppad wordt in de winter zo slecht bijgehouden met als gevolg dat het een grote ijsbaan is na sneeuwval).

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Slee moeten wij idd ook maar gauw gaan kopen als ze in de winkel liggen; wij vissen elk jaar achter het net ;) Zo ook met sneeuwlaarzen voor onze dochter!

Hier was t 2 jaar geleden echt verschrikkelijk!
    Precies tussen kerst en oud en nieuw ging onze CV-ketel kapot!
    Daar zit je dan, met een baby van 5 maanden in de ijskou :(
    Installatiebedrijf gebeld, maar die draaiden al enorm overuren dus ze konden ons niet snel helpen.. Dat zou pas NA oud en nieuw worden. Leuk *kuch*
    Toch maar even gezegd dat we met een baby zaten en dat t voor haar dus echt niet fijn was allemaal (voor onszelf ook niet natuurlijk, maar dat kon me niet zoveel schelen op dat moment, wij redden ons wel).
    Gelukkig was degene aan de telefoon meelevend en heeft toen uiteindelijk een andere afspraak verzet zodat ze 2 dagen later bij ons langs konden komen :D

Gelukkig hadden we toen nog een kleine houtkachel in de woonkamer dus we zijn direct naar de Praxis gereden om kachelhout in te slaan. Zo konden we t iig beneden nog enigszins warm maken.
    Dochter moest echter wel in bad, maar dit hebben we heel simpel opgelost dmv t badje vullen met koud water en de rest aanvullen met gekookt water uit de waterkoker :p

Overdag was t dus wel te doen, maar 's nachts was verschrikkelijk.. ZOOO koud!!
    Dochter had t ook megakoud; sliep al met 3-4 lagen kleding aan + mutsje op + slaapzak + dubbele deken... Zo zielig..
    Maargoed, 2 dagen later kregen we een eindelijk nieuwe ketel!
    Meteen de verwarming aan gezet op 26 graden zodat het snel warm zou worden in huis haha. :D

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik neem geen extra maatregelingen, ik heb in dit huis gewoond zonder cv, alleen 1 gaskagel dus ik maak me geen zorgen die staat er nu nog en als het nodig is zet ik hem aan.

alleen ben ik vorig jaar gevallen met mijn dochter, bij het over steken van de weg, het was zo glad gewoon ijs (bij een rotonde lang leve de gemeente NOT) dat vond ik wel eng, gelukkig viel ze boven op mij ze was alleen geschrokken.

ik ga alleen mijn airco missen in mijn auto, mijn ""nieuwe"" heeft dat niet dat vind ik wel jammer. gelukkig is de psz op loop afstand.
    winkels net zo.

ik kijk er eigenlijk wel naar uit hihihi (ondanks dat ik slecht tegen kou kan)
    donker buiten, kaarsjes aan, heerlijk hoop alleen dat de sneeuw dit jaar in de tuinen en perkjes valt en niet op de weg en stoep:D

6. augustus

augustus Niet meer actief

Ik ben een keer zo hard gevallen toen het glad (en koud) was dat mijn stuitje zaar gekneusd was. Ik was onderweg naar de chinees om lekker eten te halen. Daar aangekomen zegt die mevrouw na de bestelling ga lekker zitten. Dus ik sta zo boven die stoel, zak een beetje door mijn knieeen om te zitten en denk NEEEEEEE dat gaat niet. Die hele toko kijken van wat doet ze nu. Die dachten vast dan ik aambeien had ofzo. Ik heb overigens ruim 2 weken niet kunnen zitten. Wat een pijn. Sinds die tijd ben ik panisch voor sneeuw en gladheid.

Vroeger ook kranten gelopen in die vreselijke kou. Je handen en lichaam deden gewoon pijn als je eindelijk binnen was. VRESELIJK!!

Nu zijn we goed voorbereid: snowboots, ski-jas, sneeuwbroek, muts, sjaal, handschoenen, alles is in huis.

7. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28

haha ik en te snel lezen... ik las dat je was BEvallen bij het oversteken op een te gladde rotonde hahaha ik denk zohe.. das een sterk verhaal :p

Maar wel schrikken! Mijn man ging vorig jaar met mijn oudste sleeen en we wonen hier aan de rand van de zandverstuiving (veluwe) hij dus van die zandbulten(met sneeuw) af sleeen maar niet meer kunnen remmen en aan de andere kant de bossen in vliegen... kind helemaal over dr toeren.. nu nog als ze de slee ziet hoeft het niet meer voor haar... haha

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Ik ben in Friesland in februari in 1979 geboren, toen er de meeste sneeuw was gevallen van de eeuw. Mijn vader was niet bij de bevalling, want die zat vast in de sneeuw, de buurvrouw heeft mijn moeder al die tijd geholpen en net voor de geboorte, de huisarts kwam net op tijd (daar deed de huisarts de bevallingen, was geen verloskundige).

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ergste wat ik mee heb gemaakt is 2 keer verzakt hebben gezeten met mn auto.
    Kon geen kant meer op, en t heeft 30 minuten geduurd voordat ik er uit was.....

En 1 keer op een groot kruispunt achterstevoren gegleden.
    Mn auto draaide zich helemaal om!!! :$
    Best eng als alle auto's op je af zie komen en langs je heen rijden.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Vorig jaar gingen we met de 2e klassen naar de kerstmarkt in Bremen. Er was sneeuw voorspeld (was in december 2010, eerste dag sneeuw), maar goed wij gingen toch met bussen.

Wij stonden natuurlijk met al die kinderen op een parkeerplaats op de bussen te wachten en ondertussen maar bedenken of we wel zouden gaan. Uiteindelijk gingen we wel. Willen we net de snelweg oprijden, wordt ie afgesloten ivm gladheid van de op en afritten. Gelukkig chauffeurs uit de omgeving die de tussendoorwegen wel kenden. Zo kwamen we toch bij de grens. In duitsland prima rijden. Ik zit wat op mijn telefoon (internet) te spelen. Hoor ik dat het in duitsland erg hard is gaan sneeuwen en dat de scholen in Bremen dichtgingen en het ov daar stopgezet zou gaan worden. Tsja, dan is het natuurlijk niet verstandig naar Bremen te rijden. Dus werd het Oldenburg. Aldaar sneeuwde het lichtjes, prima sfeertje voor de kerstmarkt. Wel hadden we afgesproken eerder terug te gaan omdat oldenburg ook kleiner is maar ook voor de zekerheid ivm het weer. Om 2 uur begon het steeds harder te sneeuwen en voor we het wisten lag er een enorme laag sneeuw. Om half 3 reden we weg uit Oldenburg en om kwart voor 3 werd oldenburg gesloten voor al het busverkeer, er mocht niets meer in of uit... net op tijd dus!
    Het ging steeds erger sneeuwen en we konden maar 30 op de snelweg, voor ons zag je steeds auto's die te hard reden en dan bijna slipten (hoe dom...). De ruitenwissers stonden op volle stand en binnen in de bus was het supergezellig ;) Uiteindelijk deden we over het hele stuk 3,5 uur ipv 1,5.
    De parkeerplaats waar de kinderen weer opgehaald zouden worden was inmiddels een ijsbaan geworden, dus dikke pret natuurlijk. Daarna moest ik nog helemaal weer naar huis rijden. Doodeng! Onverlichte wegen en geen hand voor ogen zien omdat het zo sneeuwde.

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik kan me een winter herinneren toen ik klein was.. dat er zoveel ijs lag.. dat ik op de schaatsen naar school kon.. op de straten lag gewoon 15 cm ijs.. dat is ergens in de jaren 70 geweest.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    ahh zon sneeuw ervaring heb ik ook!
    Weet niet meer in welk jaar het was. Ik woonde ongeveer 10 min fietsen van school, heel erg dichtbij dus. Halverwege de schooldag kregen we sneeuw vrij omdat het zo ontzettend hard sneeuwde. Heb er toen ook 6uur over gedaan om thuis te komen en de hele weg lopend afgelegt, kon nergens langs! Was echt verschrikkelijk.

Vorig jaar met de gladheid heeft is vriendlief op de terug weg van zn werk naar huis weggeleden. Hij rijdt altijd achterlangs, stuk over de autobaan en t laatste stukje achterlangs. Is namelijk veel korter en als je via de autobaan rijdt helemaal. Maarja, achterlangs werdt dus niet gestrooit en hij is dus met zn auto tegen een boom aan gegleden.. Afhankelijk leek er niet veel aan de hand. De lamp van de auto was kapot en er zat een deuk in, maar hij had niets. Althans, dat dachten we. Hij klaagde wel over rugklachten die dag maar t leek mee te vallen. Tot we de volgende dag bij mn moeder waren en hij opeens niet meer kon staan, hij stond in de keuken, zakte door zn benen en kon niets meer. Zn hele onderlichaam was verlamt. Heel erg eng eigenlijk. Hij heeft toen een week in 't ziekenhuis gelegen van 2 jan tot 10 jan. Lekker begin van het jaar hé? Ze konden uit eindelijk niets vinden...

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    Vorig jaar november/december...
    Al enkele keren was ik glibberend naar de verloskundige gelopen, al grappend dat de sneeuw vast weg was als ik moest gaan bevallen.
    En ja hoor, half december was de sneeuw weg...
    17 december braken mijn vliezen, en alles was sneeuwvrij, toch wel fijn!
    Helaas liet elize op zich wachten....
    De nacht van 18 op 19 december begon de bevalling, en toen we de deur opendeden was de wereld witterdewit. Een dik pak sneeuw, helemaal vers, de hele wereld versierd voor de komst van onze dochter. Het was zo bezonder, haast maagdelijk wit. Hoe groot het contrast met de bevalling die bezig was.
    De rust die buiten was, de hectiek binnen...
    De geknisper onder onze schoenen, mijn man die nog nooit van zijn even zo voorzichtig had gereden.
    Verder was het een bevalling en kraamtijd from hell, maar dat stukje door de sneeuw was haast magisch....

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij hebben sneeuwbanden voor de auto.
    Slee voor de kinderen.... (kheb dr 2 dus 1 teveel)
    Snowboots en goede handshoenen(waterdicht) met sjaal en muts.
    Gelukkig de school vlakbij, maar als dr weer een halve meter sneeuw komt dan blijft mn dochter lekker thuis.

1979, mega sneeuw idd, wij deden toen met de slee boodschappen voor de bejaarden
    1987, ijzelwinter, prachtig gezicht, geen bus om mee naar school te gaan en de bomen braken af als lucifer houtjes.
    2005, halve meter sneeuw in maart...hadden net de sleutel voor het huis maar moesten eerst het pad vrij maken om bij de deur te komen

Dat zijn voor mij wel de hoogte punten volgens mij.

15. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik kan mij nog herinneren in de jaren 80, in maart. Dat het het toen ineens spiegel, spiegelglad was door ijzel. We hadden toen visite want mijn moeder was jarig. Die moesten toen allemaal blijven :D

En 1x onderweg naar de middelbare school, op de fiets. Het was ong. 3 kwartier fietsen. Maar wij kwamen in een sneeuwstorm terecht. ;) Op een gegeven moment vond ik het wel erg hobbelig fietsen, dus ik schreeuw naar mijn vriendinnen waar hun zijn. Bleek ik dus van het fietspad, over de sloot gestoken en op het weiland te fietsen :D Kwamen we eindelijk aan op school, zegt de conciërge 'ja jullie zijn veelste laat, dat word een briefje' :$ Toen zaten wij echt van uhm heb je het weer gezien?

Vorig jaar een paar keer onderuit gegaan door de hond :D Die is nogal waus van sneeuw :D Die kwam er aan gerend half springend en knalt mij zo om ver :D Maar ook een paar keer dat hij iets meer kracht zette, zelf onderuit ging en mij mee trok:(

Hoop dat deze winter niet zo erg word, zie het nl niet zitten om hoogzwanger met die gladheid te lopen :)

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Eind jaren 70, schaatsen op straat.
    Volgens mij was dat 1986 dat het ineens zo koud werd, dat ze zeiden, ga niet op de fiets of lopen, als het niet nodig is. Toen werd ik teruggestuurd naar bed, door mijn moeder. :D Ik hoefde niet naar school, want dat was een uur fietsen.
    Afgelopen winter met al die sneeuw, vond ik ook wel weer leuk. Maar goed, ik hoefde niet naar school te lopen, was niet zwanger, kon lekker genieten van de sneeuw.

17. Gravid

Gravid Niet meer actief

In NL eigenlijk weinig mee gemaakt met sneeuw/gladheid, in Zweden daarintegen wel veel mee gemaakt, zoals bij verschillende bedrijven vast zitten in de sneeuw met de vrachtwagen, (zie dan maar eens los te komen als je geladen bent, en ook nog eens zo'n lange 3 asser heb) en lekker glibberen en glijden over de snelweg.
    Vond ik geen pretje ;)
    En dan zegt de chauffeur op den duur ook nog eens: zo jij mag even rijden :$

18. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Mijn enige winterervaring is dat ik iemand anders zag vallen met zn fiets. Jongen van 18 ofzo, gaat vaart maken voor het stuk dat glad is, in de bocht was het ook al glad. En daar ging die op zn plaat. Zegt heel droog 'au', staat op en fietst weg. Nou sorry toen heb ik wel even gelachen:)

19. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ja wij ook een slee want vorig jaar zijn we door de sneeuw 5 winkels afgegaan en we konden ze niet meer vinden zag een houten slee in het boekje van Intertoys dus die krijgt de kleine mooi voor z'n verjaardag.. En ik ga dit jaar GOEDE laarzen kopen waardoor ik niet op m'n smoel ga als het glad is (wat vorig jaar 3 keer is gebeurd) hier in de wijk strooien ze pas vanaf de hoofdweg en moet toch 5 min lopen voordat ik daar ben...

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.143
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    in 2005/2006, eerste keer dat er echt dikke sneeuw lag. Ik met de auto naar het werk. Gewerkt, op de terugweg in de avond, overal sneeuw, borden besneeuwd, wegen waren niet meer te zien.

Ik wist op een gegeven moment niet meer waar ik reed, ik kon niet zien of ik over een weg reed of in een weiland, tot ik inene een voederton van een koe of paard tegenkwam. Bleek ik in een weiland te rijden. Ik in paniek :') wist niet meer waar ik was, overal rondgereden, benzine nog 1 streepje, jees wat scheet ik in mn broek, na een uur kom ik inene de garage tegen die hier i het dorp zit. Was ik gewoon 1 km van me huis. Maar door alle sneeuwbende, en hier wordt niet altijd gestrooid en weinig verkeer, vooral na 22 uur in de avond, was ik comleet gededorienteerd geraakt.

Wat een drama was dat zeg haha

Deel Deze Pagina