Ik heb echt last van extreme misselijkheid. Het begint als ik 'smorgens mijn ogen opendoe en het eindigt pas 'savonds als ik ga slapen. Ik krijg ook bijna niets binnen van eten. Ik moet tot nu toe nog niet overgeven maar heb wel heel de dag het gevoel. Heeft iemand misschien tips om het iets dragelijker te maken? liefs
ik heb gehoord dat er speciale lollys voor zijn verder kleine beetje eten. helaas blijft het iets vervelends... denk dat het uit proberen is. in elk geval vermijd zure dingen
Ik ben bij mijn dochter en nu weer 16 weken lang misselijk geweest met ongeveer 2 keer per dag overgeven. En dan loop je de rest van de dag nog te vechten tegen het overgeven, echt vervelend! Bij mij hielp eigenlijk niks ertegen en ik ben nogal anti medicijn gebruik. Maar je hebt wel medicijnen ertegen, dus je zou kunnen overwegen ernaar te vragen bij je dokter. Dingen die bij mij hielpen of dingen die ik makkelijk kon eten waren: - Kauwgom (tegen de misselijkheid) - Meloen (bevat veel vocht en kan je goed gebruiken nu) - Komkommer (hetzelfde) - Chocomel (tegen de misselijkheid) - Cola (tegen de misselijkheid) - Brinta (makkelijk weg te krijgen en zit veel in) Maarja, ik denk dat het persoonlijk is hoor. Je kunt het proberen.
Ik ben sinds een kleine week ook misselijk en dit houdt aan tot de middag. Het komt en het gaat eigenlijk.... Wat bij mij helpt is eten, tis echt een ramp om te doen want ik sta half te kokhalzen als ik het klaarmaak en als ik het vervolgens op moet eten... Maar vlak daarna voel ik me weer kiplekker....voor even dan
Ik herken je verhaal helemaal ik had wel last van braken zelfs tot bloeden toe. Eten kon ik niet binnen houden zelfs kleine beetjes en licht verteerbaar eten kwam eruit. Viel in twee weken tijd 2 kilo af en kreeg uitdroog verschijnselen heb toen twee dagen in het ziekenhuis gelegen aan het infuus. De gynaecoloog zij dat ik toch er medicijnen voor kreeg was daar op tegen maar hij zeg kan niet anders. Heb toen zetpillen gehad en maag beschermers erbij en dat werkte bij mij. Kon weer beetjes eten en de misselijkheid werd steeds minder. Ben nu 19 weken en heb soms nog dagen dat ik misselijk ben maar dan probeer ik toch kleine beetjes te eten en wat bij mij help is kauwgom, pepermunt, en gember. Sterkte ermee!
Hier hetzelfde. Ook veel misselijk en ook overgeven. Houdt ook erg weinig binnen. Heb vorige week de verloskundige gebeld en die had wel wat tips. - cola drinken (wel de echte coca cola) helpt tegen de misselijkheid - gember (-thee, gember ontbijtkoek) tegen misselijkheid - gember capsules ('sea band' te halen bij de drogist) ook tegen misselijkheid. Dit helpt hier wel. Ben nog wel misselijk maar minder en heb nu al 2 dagen niet gebraakt. Dus daar ben ik al blij mee. Ook slik ik extra vitaminen omdat ik denk ik te weinig daarvan binnen krijg/houdt. Sterkte!
Bij mij lijkt het sinds een paar dagen minder te worden... Hallelujah! Ik ben namelijk vanaf week 6 echt hondsberoerd! Ik heb echt van alles geprobeerd, maar heb geen gouden tip. Als het kan, je in ieder geval heel koest houden en je rust nemen. Hoe drukker en meer ik deed, hoe erger het werd. Maar na het eerste trimester wordt het over het algemeen beter... Zo ook hier. Het is nog niet helemaal weg, maar het is al stukken beter. IK hoop voor je dat je je snel wat beter voelt!!
Ja inderdaad! Op tijd gaan rusten, ik heb vandaag ontdekt dat het erger wordt als ik heel veel doe (maar daar ontkom je niet altijd aan) en dan ga ik even liggen op de bank. In amerika drinken ze bij misselijkheid naast cola ook 7up en ginger ale (wederom gember) Sterkte! Want als ik de dames hierboven lees dan zal ik nog niet klagen...
Bij mij komt het met vlagen, vooral als mijn maag leeg is, en juist dan heb ik geen zin in eten. Ik drink soms een beetje cola maar de nasmaak maakt me nog misselijker. Kauwgom helpt ook wel af en toe. En verder zit ik in de overleefstand en hoop ik dat het snel over is....
Pepermunt-kauwgom werkt bij mij dus echt averechts... Getsie, ik word daar ( nog steeds ) zo misselijk van... Kauwgomballetjes en fruitkauwgom gaat weer beter en ik merk dat dat ook wel een beetje helpt tegen maagzuur, omdat je veel kauwt en speeksel wegslikt... Ik heb ook een dikke twee weken die bandjes van Seaband gedragen... Het haalde de misselijkheid niet weg, maar ik had wel het idee dat het de scherpe randjes ervan af haalde.
Hoi, Hieronder heb ik de tips gezet die bij ons op de site staan in verband met voeding en misselijkheid (hebben we samen met een dietist gedaan), misschien zit er iets voor je bij. Probeer ook vooral naar jezelf te luisteren, neem voldoende rust, probeer uit te vinden wat de misselijkheid vooral triggerd (geur, licht, beweging etc) dan kun je dat mijden. En let goed op dat je voldoende vocht binnen krijgt. Ook als je niet overgeeft kun je uitdrogen doordat je bijna niets drinkt. * Eet regelmatig iets, een lege maag zorgt vaak voor een veel misselijkerder gevoel. Eet daarom ook het liefst zo snel mogelijk na het opstaan iets kleins; * Heb je geen eetlust? Neem dan een kopje bouillon, dat wekt de eetlust een beetje op en dan kun je daarna makkelijker iets eten; * Voel je je naast de misselijkheid ook vaak flauw (vaak door een lage bloeddruk)? Eet dat wat zouter dan je gewend bent, bijvoorbeeld met zoute dropjes, bouillon, zoute koekjes of iets dergelijks; * Laat je eten voor zo ver mogelijk door iemand anders klaar maken, doe hoef je veel minder in de kookgeur te zitten; * Experimenteer met de temperatuur van eten en drinken. Misschien vallen koude dranken en waterijsjes beter of heb je juist meer zin in warme dranken of voeding. Lauw drinken en eten valt over het algemeen niet goed, maar misschien ben jij juist een uitzondering! * Heb je bepaalde voedingsmiddelen en dranken gevonden die goed vallen? Probeer dan binnen dat thema maximaal resultaat te krijgen en te experimenteren. Heb je bijvoorbeeld veel zin in milkshakes? Probeer dan of je er ook fruit aan toe kunt voegen. Heb je meer zin in soep? Experimenteer dan met verschillende groente en vlees als vulling; * Probeer alternatieve bronnen van vocht, zoals fruit (watermeloen, peren, appels), groente (komkommer, tomaat) of (water)ijs. Probeer ook zo veel mogelijk verschillende dranken om te bekijken wat goed valt. Denk daarbij ook aan ontbijtdrankjes (ook geweldig omdat hier vezels, vitaminen en calcium in zitten), sportdrankjes (vullen bepaalde mineralen weer aan), vruchtensappen, frisdranken en thee of koffie; * Als je probeert uit te vinden waar je wel of geen zin in hebt, denk dan niet alleen aan specifieke voedingsmiddelen, maar ook aan welke texturen en smaken goed zouden vallen; * Als je alleen junkfood kunt verdragen (vreemd genoeg valt dat vaak goed bij vrouwen met zwangerschapsmisselijkheid), voel je daar dan niet schuldig over. Elke calorie die binnen blijft is een gewonnen calorie en ook in deze voedingsmiddelen zitten voedingstoffen die je nodig hebt; * Blijf geregeld nieuwe dingen proberen. Voedingsmiddelen die eerst niet goed vielen, kunnen nu juist aanspreken en omgekeerd; * Zorg dat je wat makkelijk te grijpen dingen hebt liggen om meteen te kunnen eten als je trekt hebt, zodat het weinig moeite kost om iets klaar te maken; * Houd je koelkast vrij van sterk geurend voedsel zodat je geen vlaag van misselijkheid krijgt als je de deur open trekt. Helaas zorgt de koelkast soms ook zonder dit voedsel voor een vlaag van misselijkheid. Heb je daar last van? Bedenk dan van te voren wat je nodig hebt, houd je adem in, doe snel de koelkastdeur open en grijp het. Herhaal indien nodig. Of laat iemand anders de dingen voor je uit de koelkast halen...
Bij mij werkt echt niks, geen cola of klein beetje eten ook niet ochtends want blijf dan tot de middags onwijs misselijk! Ah ja allemaal waard!
Ben vandaag begonnen met gember capsules en het lijkt vooralsnog te helpen. Heb eindelijk weer eens lekker gegeten en voel me een stuk beter. Helemaal weg is het niet maar het is een heel stuk beter nu. Heb nog wel even de gyn. gebeld voor de zekerheid maar ook zij gaf aan dat dit bij een hoop vrouwen goed helpt. Had ook ginger ale gehaald maar dat werkt een stuk minder.
Volgens mij kun je ze bij de drogist krijgen of anders idd een natuurwinkel. Advies van de NHG (nederlandse huisartsen genootschap) is 4 maal daags 250 mg. Je zou ook vitamine B6 kunnen proberen. Werking is in onderzoek ongeveer gelijk aan gember bevonden (het is bijvoorbeeld ook onderdeel van emesafene, een middel dat in NL veel gebruikt wordt bij zwangerschapsmisselijkheid. In belgie heb je geloof ik postafene, maar weet niet of dat hetzelfde is.)
Ik weet niet of dit al gezegd is, heb namelijk niet alles gelezen. Ben tien kilo kwijt geraakt door misselijk zijn en overgeven. Wat mij geholpen heeft Salmiak bollen/kogels. Maar niet teveel eten i.v.m bloeddruk. Suc6 verder dames! Liefs luna82
hier ook erg misselij vorige zwangerschap ook zh gelegen. vandaag afspraak gemaakt voor acupunctuur tegen misselijkheid.aangeraden door vriendin.blijkt da goed helpt. is ook niet zo duur en de meeste verzekeringen vergoeden een deel.
Ben gisterenavond begonnen met emesafene, en vanochtend nog een moeten zetten omdat ik kotsmisselijk wakker werd. Vooralsnog merk ik weinig tot geen verschil helaas. Geef niet over maar ben erg misselijk, heel anders dan vorige zwangerschap. Gembercapsules is een goed idee, als het me lukt de stad in te gaan zal ik die eens proberen. En misschien weer zo'n sea-band.