waar drogen jullie de was?

Discussion in 'De lounge' started by dorisn, Nov 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik heb niet zo`n groot huis en zit nu alyssa naar een andere kamer gaat en haar kamertje hopelijk snel weer babykamer mag worden met een probleempje.
    ik heb geen ruimte meer om mn wasrek neer te zetten.
    ik heb wel een zolder, maar die heeft een vlisotrap die loodzwaar is en aan de zolder hebben we nog niks gedaan.
    ik heb een bijkeuken, maar we roken daar, dus dat vind ik vies.
    bij ons op de slaapkamer is te weinig ruimte en de gang beneden en de overloop zijn ook niet zo groot.

nu zijn mn ideeen waar ik dat ding moet laten op.

wie heeft er een optie?

liefs doris

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Kun je geen draad in het trappengat spannen? Dat had mijn moeder vroeger ook, 4 lijnen en daar kon dan best veel op...

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

wasrekje die je aan de deur kan hangen?
    misschien wat spullen over de kachels leggen?

Ik heb op de overloop een staand droogrek staan en ik heb er een in de bijkeuken staan. Als het lekker weer is hang ik alles op mijn droogmolen.
    Nu liggen op de kachels de dekbedovertrekken droogt snel.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    447
    83
    Limburg
    Heb je een tuin? Dan zou je daar de was kunnen drogen bij mooi weer.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja dat word of een droger aanschaffen of van die deur hangrekken kopen en een aantal deuren vol hangen. Of boven de trap als dat kan.
    Er zijn ook van die uittrek dingen die je aan de muur kan hangen waar je was aan kwijt kan.
    EN er is zelfs een droogmolen die je aan de muur kan hangen buiten. Maarja....als ik nu naar buiten kijk dan denk ik niet dat die was er erg droog van gaat worden op het moment ;)
    Maar als je een overdekt balkon oid hebt is het wel n idee natuurlijk.
    Of eentje neer zetten op je eigen slaapkamer als die redelijk warm is dan droogt de was snel en kan hij weg zijn zodra je gaat slapen.
    Een iets vochtige lucht op je slaapkamer (en in andere ook) is sowieso gezonder als droge radiator lucht. (en het gaat er met de juiste wasverzachter heeeeerlijk van ruiken!)

6. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Wij hebben een verwarmd washok, maar gebruik zelf meestal de droger...

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Er hangt hier een wasrek bij de overloop naar beneden waar ik amper bij kan.. Maar goed, verder over de eetkamersteol de broeken en shirts.. en de kinderwas hang ik op een rekje in de woonkamer..

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja stoppen met roken en toch in de bijkeuken?;) kun je niet ergens anders roken dan? bv buiten, schuurtje?

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Een droger aanschaffen? Ik zou niet meer zonder kunnen!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik droog nu op een droogrekje. Stond eerst in de gang voor de voordeur (omdat we die door omstandigheden nog niet kunnen gebruiken...), maar nu staat het terug in de living. Dan kan ik het met mooi weer buiten zetten met de was erop en als het begint te regenen of 's avonds gewoon terug binnen zetten.

Witte was en lakens droog ik nu in de droger.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    In ons nieuwe huis in een appart kamertje, maar op de flat stond het altijd in de douche, als we dan gingen douchen moest het wel aan de kant gezet worden, maar meer plaats in huis hadden we niet.

12. Alita

Alita Niet meer actief

wij hangen het meest buiten of in de droger...

tja ik weet het ook niet!!! in de woonkamer keuken badkamer...zeg maar iets kan niet in je huis kijken hahaha

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Misschien een gevoelige/botte opmerking, maar ehm.. misschien buiten gaan staan als je wilt roken?
    Dan kan je je was gewoon in de bijkeuken laten drogen ;)

14. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Idd gewoon buitenroken en dan de was drogen in de bijkeuken.
    Scheelt je weer sigaretten en geld en de aanschaf van een droger bespaard het je ook !

15. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Mijn hele zolder is één groot washok :D.
    Heerlijk, daar kom ik alleen om te wassen en alles kan ik vol hangen.

Toen ik nog alleen woonde in mijn appartement hing ik ook alles over de verwarming en ik had zo'n droogrekje inderdaad.

16. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hier ook geen ruimte om de was binnen te laten drogen op een droogrek, dus staat hier altijd de droger aan.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    @kristel86: geeft niks hoor die opmerking.
    ik vind het zelf niet erg om buiten te staan, maar als het regent is het niet zo`n pretje.
    en stoppen met roken.... tja, zou eigenlijk wel moeten, maar na de laatste 4pogingen en de stress van mn oma (zie "oma is ernstig ziek") staat mn hoofd daar even niet naar.

ik heb al een droger, maar shirtjes en sommige broeken en nieuwe dingen gaan er niet in, dus is het wel een beetje dat opgehangen moet worden.

als het mooi weer is gaat de was altijd naar buiten om te drogen, maar helaas is het nu weer herfst en regent het dus weer vaker.

rekjes aan de deuren wordt boven een beetje lastig want mn overloop is in een L-vorm en maar een meter breed, dus dan kan je er niet meer door.

ik ga maar ff een rondje door mn huis doen en kijken waar ik eventueel een waslijn kan spannen.

bedankt voor het meedenken.

liefs doris

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Ik heb het op de overloop 4 lijnen gespannen een staand wasrek e een trapgat hanger, en als ik het snel droog wil hang ik het in de woonkamer aan de deur. Bij mooi weer buiten.

19. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hier in de droger, of buiten, maar we halen binnenkort een droogrekje zodat we het in de bijkeuken kunnen drogen
    (daar wassen we ook)

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Dorisn: Als jij wilt roken moet je dat gewoon doen hoor, ik ga mensen niet vertellen of ze moeten stoppen of niet (dat heeft toch geen zin :p)
    Maar ik denk wel dat t een optie is om buiten te gaan staan. Desnoods onder een paraplu ;) Of even wachten tot weer droog is?
    Zo is je probleem met de was wel opgelost...

(Enne, mensen, nu geen discussies gaan voeren over t roken hoor! Daar gaat dit topic niet over ;) Ik denk, ik zeg t maar ff, want vaak als iemand maar laat weten dat ze rookt (maakt niet uit waar t topic dan over gaat) dan vliegen de opmerkingen je om de oren ;))

Share This Page