Iemand verstand van Dreamweaver/html?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk niemand in mijn omgeving die echt verstand heeft van html; mijn man wel enigszins, maar ook niet bar veel, dus ik hoop dat iemand hier mij misschien kan helpen ;)

Ik ben een website aan het maken waarvan ik de layout volledig in Photoshop gemaakt heb en in Dreamweaver voeg ik de uiteindelijke content toe (foto's en tekst)
    De website is bijna klaar, op 1 pagina na, want iets wil maar niet lukken en op internet kan ik het zo 1,2,3 ook niet vinden.

Het gaat om een pagina waarin ik meerdere tabellen in mijn tekstvak wil toevoegen om zo de content netter te plaatsen.
    Ik heb de tabel netjes toegevoegd in de div van het tekstvak en in Dreamweaver zelf ziet alles er perfect uit; in Design mode en in Live View.
    Maar ga ik eenmaal kijken hoe de pagina eruit ziet in mijn browser dan is de hele layout verpest; alle slices zijn ineens verplaatst/verschoven.
    Er zit dus ergens een fout in de html code, maar ik kom er niet uit; het lijkt erop dat de tabel geplaatst wordt NA mijn div ipv erin, waardoor dus uiteindelijk in mijn browser de tabel geplaatst wordt onder het tekstvak ipv erin/erop.

Iemand een idee waar ik het over heb en wat het probleem is?
    Mocht het nodig zijn om de code te zien en/of foto's van wat ik bedoel dan graag via pb ;)

2. Ik wil het vanavond eventueel wel even aan mijn man vragen, maar hij is pas rond half 10 thuis ;)

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    sluit je de div wel goed af ... dus met een </div> of heb je misschien verschillende headers, main en footers en is de een net groter dan de ander qua pixels? Misschien kun je hier wat mee. Succes als het niet lukt dan hoor ik het graag misschien dat ik ff mee kan kijken als je me de pagina stuurt.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de aangeboden hulp!
    Het probleem is ondertussen opgelost :)
    Ik heb nog eens een keer uitgebreid gekeken naar de plaatsing van de tabel, deze werd automatisch gegenereerd, maar helaas net op de verkeerde plek.
    Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan in de html en het werkt perfect nu! :)

Mijn website kan nu bijna online :D
    Vanavond even wat testrondes doen met vrienden :)

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Respect het is altijd zoeken ... maar well done ... ik wil ook wel testen als je wilt :D:D:D

Deel Deze Pagina