Hallo, Nog twee maandjes en we mogen in ons nieuw appartement . Dus we zijn stilaan aan het nadenken over wat voor raambekleding we willen. Vitrages vinden we niet zo mooi. Vouwgordijnen en paneelgordijnen wel en dan staan vouwgordijnen toch op nr. 1. Als we lichte vouwgordijnen kiezen (donkere vloer, lichte muren) krijg je overdag toch nog veel licht binnen als je zo half zou aflaten tegen inkijk maar dan kunnen ze 's avonds wel gewoon binnenkijken, zelfs als ze volledig naar beneden zijn. Als we donkere vouwgordijnen kiezen krijg je dan overdag weer minder licht binnen maar kunnen ze 's avonds als je in je pyjama rondloopt dan weer niet binnenkijken. Ik zal even wat foto's toevoegen (in meerder berichtjes) zodat jullie een idee krijgen van hoeveel inkijk er nou is en hoeveel lichtinval er is. Slaapkamer: veel inkijk dus Bekijk bijlage 160415
Als je voor vouwgordijnen wilt gaan dan zou ik zeggen: Lichte vouwgordijnen met lange overgordijnen Dan kun je overdag idd, zoals je zegt, ze evt. half open doen zodat je genoeg lichtinval blijft houden en 's avonds doe je ze dicht + de overgordijnen dicht. Heb je ook geen last van inkijk
je kan ook voor stoffen lamellen kiezen die zijn goed licht doorlatend en kan je ook helemaal dicht doen, dan heb je geen tot weinig inkijk en wel licht, ik zou er voor de sfeer wel overgordijnen bij doen, maar ik ben gek op gordijnen
Wij hebben nog nooit gezien dat ze bij vouwgordijnen ook nog overgordijnen hangen tot net in de winkel. En we vonden het een beetje een raar gezicht. Die vouwgordijnen zijn net strak en dat nemen die overgordijnen toch wat weg. Maar kan ook zijn omdat we het nog nooit gezien hebben bij iemand dat we het een beetje raar vinden natuurlijk . Volgens mij heb ik ooit al eens van die dubbele vouwgordijnen gezien (twee lagen: lichte voor overdag, donkere voor 's avonds) maar kan me niet meer herinneren waar. Misschien eens even zoeken via google nu.
wij hebben off white paneelgordijnen, laten genoeg licht door en 's avonds met de lampen aan kun je niet naar binnen kijken
Zijn dit stoffen lamellen Ricmar? Is onze smaak niet . Bekijk bijlage 160436 Of bedoel je eerder foto in volgende post (zijn die paneelgordijnen waarover ik het in mijn eerste post had).
bereke ja dat zijn stoffen lamelen, maar er is genoeg lichtdoorlatend te vinden via Google zowel panelen als rolgordijnen
Rolgordijnen vinden we ook niet zo mooi. Ja, we zijn niet van de makkelijkste blijkbaar . Heb al wel gezocht hoor maar we weten gewoon niet wat nou het handigste en mooiste zou zijn. Dus was benieuwd hoe jullie erover zouden denken .
SHUTTERS!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat zou ik zelf heel graag willen,overigens wat een gaaf apartement met veel ruimte en mooie grote balkons! gefeliciteerd! verder vind ik van die vouwgordijnen waarbij je een deel open kal laten en een deel dicht heel mooi (weet niet hoe het heet) lamellen zijn niet mijn smaak en je moet ze schoonmaken. vouw gordijnen kunnen makkelijk in de wasmachine. maar waarom niet gewoon wat open laten? wij hebben in onze woonkamer geen raambekleding want mensen kunnen misschien gluren maar ik vind het wel fijn alles open.
Mamamadelon, wat zijn shutters ? Maar weer even googlen . Ja het hoeft niet allemaal dicht hoor. Zeker overdag niet. Maar als je 's avonds in je ondergoed nog even wat gaat drinken in de keuken hoeft de buurman mij natuurlijk niet te zien . En bedankt voor de felicitatie .
Zo, die shutters zijn mooi! Maar volgens mij heel duur en nemen ook wel veel licht weg. Als we nu in villa in het zuiden van Frankrijk hadden: direct!
je kan ze ook bij de bouwmarkten kopen en zelf inbouwen. dan mooie vitrages? met dikke gordijnen die je niet dicht kan doen zeg maar (voor de sier dus) die kan je al kopen bij H&M