Iets positiefs

Discussie in 'Corona forum' gestart door GossipGirlxoxo, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.521
    113
    Vrouw
    Dat mijn man veel meer tijd doorbrengt met de kinderen. Op doordeweekse dagen ziet hij ze normaal een uurtje, nu werken we om beurten. De kinderen vinden het heerlijk dat ze nu met hem kunnen spelen.

    De rust in huis. Ik ben heel slecht in stil zitten, als de jongens niet opschieten begin ik te mopperen. En nu: alles gaat lekker op het eigen tempo. Heerlijk.
     
    Maev, qwerty123, Orchid24 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #22 momwithcamera, 21 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2020
    - Geen gehaast en gemopper in de ochtend
    - Veel tijd samen
    - Elke dag samen koken
    - ik heb nu alle tijd om brood te bakken
    - Het terras is ontdaan van groene aanslag :p
     
    Jackie87, Maev, qwerty123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Naast een hele hoop externe positieve dingen die het met zich meebrengt - zoals nog meer tijd om leuke dingen te doen met de kinderen/het gezin - ben ik vooral heel dankbaar voor de inzichten en zelfkennis die het me geeft. Zo leer ik bijv. nog beter de kant van mezelf kennen die het hoofd gewoon koel kan houden wanneer het nodig is - iets waar ik in het verleden nogal moeite mee had en snel overging in paniekmodus.
    Ik leer dus vooral heel veel over mezelf door hoe ik omga met de situatie en dat is iets waar ik, maar ook mijn gezin, de rest van mijn leven baat bij zal hebben.
     
    hummeltje5, Maev, Orchid24 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    - dat ik mijn man nu vaker zie doordat we niet gaan sporten. Daardoor ook meer tijd voor hele gezellige dingen samen;)
    - ik heb de schuur helemaal opgeruimd, echt lekker.
    - ik heb van de week stoofvlees gemaakt wat 6 uur in de oven moest, had ik nu ook tijd voor.
     
    Kolibrie2, Maev, Orchid24 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    - Dat ik nu niet het gevoel heb dat ik van alles moet, zeker nu het beter weer wordt. Normaliter word ik dan zenuwachtig omdat ik het gevoel heb dat ik op één dag de balkons lente-klaar moet maken, met dochter heel veel naar buiten moet om heel veel leuke dingen te doen, dat ik op het terras moet gaan zitten etc etc.
    - Dat ik veel meer sport en oefeningen doe.
    - Dat we de rust hebben om in huis te rommelen en op te ruimen.
    - Dat ons dagschema best goed werkt.
     
    Maev, Orchid24 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.246
    19.008
    113
    Dat mijn man eindelijk wat sneller uit zichzelf zijn kleding in de was gooit :D

    Oh en heb ook het idee dat sommigen onze keuze voor thuisonderwijs wat beter begrijpen en inzien hoeveel werk het wel niet kost.
     
    Maev, Orchid24 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Door de corona hebben we bijna geen kraambezoek gehad. Dat is op zich niet leuk maar de keerzijde daarvan is wel dat we als kersvers gezinnetje van 4 alle tijd hebben om met elkaar te zijn en aan de nieuwe situatie te wennen zonder mensen, afspraken, deadlines, ge-plan en ge-ren. Dat heeft ook wel wat moet ik zeggen :)
     
    hummeltje5, Indire, Torvi en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Die gaat hier ook alleen nog uit om naar buiten te gaan! Heerlijk :roflmao:
     
    Lisa280887 en Adje vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn schoonzusje is vorige week bevallen en ervaart het precies zo. Die is van plan een kraamfeest te geven als alles achter de rug is want die vind het niet dagelijks visite hebben nu zo fijn dat ze er straks ook niet aan begint.
     
    breister, Maev en Orchid24 vinden dit leuk.
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Mijn man nu een beetje hetzelfde ritme begint te krijgen als ik (horeca). Ook al werk ik niet meer, we leefden soms aardig langs elkaar heen. Ik vind het heerlijk om nu echt tijd voor elkaar te hebben.

    Ik vind het ook erg fijn dat alle plannen die we nog voor het huis hadden, nu ook gedaan worden.

    Ik vind het erg leuk om te zien dat mijn man zoveel energie weer terug heeft. Hij sport weer, gaat ineens het huishouden doen, gaat lekker fietsen of wandelen.
     
    Maev, citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Dat gaan wij ook doen inderdaad :)
     
    Maev en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Dat we van 3 keer sporten voor zoon plus minimaal 3 externe afspraken in de avond naar een compleet lege agenda zijn gegaan.

    En dat we beide geen reistijd meer hebben dankzij het thuiswerken (keerzijde:Ik mis wel de collega's en het is een ingewikkeld schema met schoolwerk en allebei werken en maar 1 goede werkplek)

    Dat jongste nu volop kan oefenen met zijn zindelijkheid zonder de afleiding (En luier aan moeten van school.

    Maar bovenal : dat we merken dat we echt een liefdevol en hecht gezin zijn met elkaar. Ook als we gedwongen op elkaars lip zitten.
     
    hummeltje5, Nellie4, Maev en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik heb vanmiddag appeltaart gebakken! En dat op zaterdagmiddag! Normaal geen tijd voor, nu toch niks te doen.
     
    Maev, mamaloe250, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Alle creatieve dingen die ontstaan.
    We zouden pizza eten, maar zaten in de app houseparty met een stel vrienden.
    Nu besloten om allemaal grieks te bestellen bij onze lokale griek en met de app is het net alsof we met zn allen uit eten zijn:)
     
    Seffie, Kolibrie2, Adje en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.456
    10.659
    113
    Wat leuk! Gezellig ook.
     
    tuc vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Dat thuiszitten gaat idd ook heel erg slecht voor mijn lijn zijn :cry:
     
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Het meest fijne vind ik dat er geen gehaast is. Er is niemand die op tijd op school moet zijn of bij een sport/muziekles. Ik moet wel werken, man werkt nu thuis. We kunnen dus elke avond rustig met z’n allen eten op een tijdstip die dan uitkomt.
     
    Nellie4, Torvi, Maev en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Dat is dan weer jammer ja! Maar mijn dochter moest voor school gram en kilogram leren, dus ik moest toch iets verzinnen :p.
    En we gaan niet uit eten, dat scheelt ook weer.
     
    hummeltje5, owly en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Van de make up herken ik :p ben al een week bloot in het gezicht:p
     
    Torvi en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.820
    25.920
    113
    Vrouw
    Dat is een mooie manier idd.
    Hier had ik zoon als extra opdracht gevraagd een recept te zoeken voor cake.
    Boodschappen heb ik gehaald (hij hoest) en hem alles laten doen (met beetje hulp)
    Was leuk.
    En veuls te lekker :p
     
    sillies, Maev en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina