Hoi dames, Ik heb altijd hele erge menstruaties. Maar het lijkt of het steeds erger wordt. Ik slik al aleve (speciaal voor menstruatiepijn), maar die hebben deze menstruatie niet veel geholpen. De krampen zijn bijna niet uit te houden. Nu is mijn vraag: wie weet een medicijn tegen die krampen? Gewone paracetamols helpen ook niet, en ibuprofen wil ik niet slikken. Zou ik iets bij de dokter kunnen krijgen, wat natuurlijk niet een zwangerschap in de weg staat? Ik wil pas de dokter bellen als ik weet dat er iets bestaat, omdat mijn dokter nogal lastig is . Alvast bedankt! Liefs Dayenne
hier toch ibuprofen. Paracetamol hoef ik niet te proberen. Volgens mij zit in aleve ook een soort ibuprofen.
ik had vier jaar terug ook hele erge pijn zo erg dat ik er niet meer van kon lopen zelfs dus das heel erg.. ik moest dan op de w.c. en beetje kracht erachter zetten zodat er zeg maar veel ongesteldheidsbloed uit kwam en dat wou wel een helpen en plat op de vloer niet op bed want das te zacht op iets hard gaan liggen en dan je benen tegen elkaar doen en dan heel hoog op trekken en dan de pijn heel diep wegzuchten ja het lijkt een hele bevalling maar het hielp bij mij altijd... en inplaats van iets warms tegen mijn buik deed ik juist een fles cola vullen met ijskoud water hielp ook wel maar dat op de grond gaan liggen hielp het best .. veel sucess ik heb er nu gelukkig geen last meer van en ben druk aant klussen groetjes monica ik hoop dat je er wat aan heb..
Dank jullie wel allemaal! Ik heb veel aan jullie tips, ik zal ze allemaal gaan proberen (zo wanhopig ben ik haha). Meer tips zijn altijd welkom! Liefs Dayenne
ik heb specialen voor menstruatiepijn aleve kan je gewoon bij het kruitvat halen...je moet er met 2 beginnen en als je nog buikpijn hebt kun je er op tijd weer eentje nemen....
Dank je voor je reactie Lynn, maar aleve slik ik al. En die werkte niet meer, vandaar mijn vraag of er ook andere medicijnen waren . Liefs Dayenne
Hoi Dayenne, deze vraag heb ik laatst ook gesteld bij het onderwerp anticonceptei..Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik ook enorme pijn. Ben er echt 2 dagen ziek van soms. Niet altijd , soms doet het helemaal gee pijn en kan ik met 1 ibuprofen af zoals deze week gelukkig. Ik slik ibuprofen tegen de pijn , waarom wil jij dat niet nemen als ik vragen mag? Wat ook helpt bij mij is warme douche, en zo veel mogelijk slapen en in bed liggen. Soms kan ik niet eens lopen. Vaak valt t op een dag dat ik niet hoef te werken anders zou ik dat echt niet kunnen. Maar er staan nog meer tips op van anderen op mijn vraag,moet je daar maar eens kijken. Succes.
Hoi Herma, Bedankt voor je reactie. Ik zal es gaan kijken in jouw topic . Ik wil geen ibuprofen slikken omdat er nog geen bewijs is dat die pillen helemaal veilig zijn. Ik zit op een sportopleiding, en daar heb ik geleerd dat die pillen helemaal niet gezond zijn. Ik wil ze daarom uit voorzorg niet nemen . Ik neem nu etos zwanger worden pillen, die schijnen ook te helpen tegen de bijwerkingen van een menstruatie. Nogmaals bedankt voor je reactie! Groetjes Dayenne
Hoi Dayenne, Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis en de meeste pillen zijn gewoon chemische troep. Ibuprofen is idd niet echt goed en ook niet goed voor je maag! Paracetamol is nog het minst schadelijk, maar dat helpt niet bij jou! Ik las net dat Naproxen wordt geoppert, maar daar weet ik ook niet goed de bijwerkingen van. Zoiets als voltaren moet je ook niet hebben! Misschien toch emt je arts overleggen. Wie weet heeft hij er iets voor! Bij helpt ook altijd een warme douche of lekker in een warm bed liggen! Succes ermee! X Esther
Hoi Esther, Bedankt voor je reactie! Ik ga er denk ik toch maar met mijn dokter over hebben. Bedankt! Groetjes Dayenne
Dayenne, ik heb Femerital, te halen bij de apotheek. Zijn speciaal tegen menstruatiepijn (en zijn bij mij de enige die helpen!). Ibuprofen is helemaal niet aan te raden, ik kan er ook niet tegen. Ze kosten 3,95.
Hey Ik heb hetzelfde probleem! Sinds ik gestopt ben met de pil zijn mn menstruaties weer heel pijnlijk. Voor mij was dat ook een reden om toentertijd met de pil te beginnen, vanwege de pijn. Bij mij werkt Aleve ook niet en verder ook eigenlijk niks van medicijnen. Ik drink nu vaak kamillethee als ik ongesteld ben. Dat werkt heeeel goed bij mij. Dat wordt al heel lang gebruikt tegen menstruatiepijn dus ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was Je kan het gewoon in de supermarkt kopen, van Zonnatura.
@Deesje, thanks meid ik zal es gaan informeren! @Kristel, dank je voor de tip! Ik zal het mijn volgende ongi (hopelijk niet natuurlijk haha) proberen!
Volgens mij is Aleve ook naproxen (zoals bv Advil ook ibuprofen is), dus dat heeft ze dan al geprobeerd....
Inderdaad joyce02: aleve (gewone) = 225 mg maproxen en menstuatei is 275 mg naproxen. Er is nu zelfs aleve 550 mg naproxen te krijgen. Advil is ook ong 200 gr. iboprufen. Deze zijn beide niet goed voor je maag en ook niet goed als je toch zwanger zou zijn. Ik heb ze beide(naproxen/iboprufen op doktersrecept) geslikt en naproxen zelfs 11 jaar lang als mijn rug aan het opspelen was.. Mijn maag wand is dus ook aangetast, kon toen helaas niet anders. Ben op 20 jarige leeftijd en vorig jaar weer geopereerd aan(verschillende) hernia's. Dus als het te doen is is het beter zonder pillen maar ik weet wat ongi pijn is en het kan heel zeer doen.. bij mij helpt simpelweg een warme douche het beste ( en daar blijf ik dan ook rustig 1 uur onderstaan) dan is het meestal rustiger in mijn buik.
Een douche helpt bij mij ook (blijf er ook een uur of langer onder staan als het nodig is) maar ik ben elke dag de hele dag weg, en dan is het absoluut niet prettig om ergens te zijn met flinke ongikrampen. Ik krijg dan ook altijd flinke opvliegers van de krampen, en val soms bijna flauw (ben in het verleden tijdens een zwemwedstrijd flauw gevallen, echt geen pretje).