Ik ga stoppen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Juff, Jul 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juff

Juff Actief lid

Oct 14, 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Ik heb hier weleens wat gepost over mijn teruglopende productie. Nu is het zover gekomen dat ik ga stoppen.
    Even in het kort mijn verhaal:

Zoontje is keurig op tijd geboren en dronk in het begin erg goed, al snel werd het aanleggen een probleem. Hij wilde de borst maar niet pakken, kreeg niet genoeg binnen en viel te veel af. Zoveel zelfs dat uit de hielprik bleek dat hij een schildklierziekte zou hebben. Vele onderzoeken later is hij gezond verklaard en wijten ze de afwijkende uitslag van de hielprik aan het slechte drinken in het begin. Doordat ik in het begin hem niet genoeg aangelegd kreeg is de productie nooit goed op gang gekomen. dat ik wel moest gaan kolven voor een goede productie wist ik niet en werd mij door de vk en de kraam niet verteld.

Na 1,5 week wilde meneer al geen nachtvoedingen meer en na een week of 6 zelfs geen 6e voeding om 11 uur meer. Op een gegeven moment zat er zelfs vaan bijna 12 uur tussen de laatste en de eerste voeding. Ik kolfde in die tijd niet tussen deze twee voedingen af, ik wist echt niet dat daardoor de productie kon teruglopen. Doordat hij zo snel doorsliep werd ik al snel weer ongesteld, 4 weken na de bevalling.

Door het doorslapen, het niet tussentijds afkolven en het menstrueren, liep mij productie snel terug en deze was al niet veel. Gevolg was dat zoontje onrustig aan de borst werd en aan de tepel ging trekken met als gevolg kloven.
    In die tijd zoontje om de 1,5 a 2 uur aanleggen maar productie ging niet omhoog.

LK ingeschakeld, heeft mij heel veel vragen gesteld en bovenstaande kwam ook allemaal in een gesprek met haar naar voren. Advies: paar dagen om de 2 uur kolven, ook 's nachts. de productie bleef stabiel maar ging niet omhoog. Toen ben ik domperidon tabletten gaan slikken, de productie ging omhoog maar was nog steeds niet genoeg.

Nu is mijn productie weer aan het teruglopen en hoe erg ik het ook vind, ik ga er mee stoppen nu. Alles draaide om de voedingen, ik heb er echt alles aan gedaan om de productie omhoog te krijgen maar het is niet gelukt. Met pijn in mijn hart neem ik deze week afscheid van de voedingen.

Ik was eigenlijk slecht voorbereid op de borstvoeding en ook slecht begeleid tijdens de kraamweek. Mocht er ooit een tweede komen ben ik nu echt veel wijzer. Het is een lang verhaal geworden maar moest het even ergens kwijt. Voor de meiden die weleens antwoord hebben gegeven op mijn vragen, BEDANKT!

Xx Juf

2. als ik je verhaal zo lees... jij hebt echt alles gedaan om zo lang mogelijk bv te geven! Top!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

He wat ontzettend jammer. Je hebt idd je best gedaan en meer kun je niet doen.
    Zonde dat het echt misgaat door de slechte begeleiding !

4. Sembo

Sembo Actief lid

Dec 28, 2007
    403
    0
    0
    Jammer dat je moet stoppen. Maar je hebt het in ieder geval nog geprobeerd! Ontzettend jammer dat je zo slecht begeleid bent ook.

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Geniet lekker van je kindje. Drie maanden is een mooie start, die heeft hij maar vast te pakken.

Share This Page