Hallo allemaal, Ik weet niet zo goed waar mijn verhaal tussen past. In september 2009 hebben we bosloten te stoppen met de pil. Op 5 december zouden we trouwen dus was een mooie tijd ervoor. Als ik voor december zwanger zou worden was dat ook geen erg het was welkom. 22 november 3 dagen nadat ik overtijd was had ik een positieve test. We waren zo blij. Een paar dagen erna begon ik licht bloed te verliezen en wat buikpijn te krijgen en ik dacht aan een blaasontstekking (had er al 6 gehad vanaf maart 09) en ben naar de dokter gegaan en inderdaad volgens de dokter een blaasontstekking. Ik was niet helemaal gerust want bij die andere blaasontekkingen verloor ik geen bloed en heb aan me huisarts gevraagd of ik niet doorverwezen kon worden. Dat had volgens haar geen zin omdat het nog heel pril was en er niet veel te zien zou zijn met een echo. Ik mocht bloed laten prikken. 30 november bloed laten prikken en 2 december weer. Ik heb de dokter gebeld voor de uitslag (dag voor me bruiloft) maar de waardes waren wat laag dus moest nog een keer prikken om te kijken hoe ze zouden stijgen. Zaterdag 5 december was me trouwdag en gullig was het bloeden gestopt. Die dag heb ik geprobeerd er niet aan te denken. Die dagen erna voelde ik me wel wat beter maar me waardes waren niet hoog genoeg dus mocht ik een echo laten maken om te kijken hoe ver ik dan was. Eindelijk 11 december mag ik voor een echo. M'n man werkt ploegen en had nachtdienst gehad dus ik ghad gezegt "ik ga deze keer wel alleen en de volgende keer ga je mee". Helaas er kwam geen volgende keer. Op de echo was niks te zien dus liet ze de gyn komen om te laten kijken. Met een inwendige echo was na lang zoeken te zien dat het eitje in m'n linker eileider zat. Wie had dit gedacht. Ik heb m''n man gebeld dat hij moest komen. Ik moest naar een ander ziekenhuis en mocht niet alleen gaan. Hij is gekomen en we zijn gelijk gegaan en ben die zelfde middag nog geopereerd. Me linker eileider is verwijderd. Drie dagen erna ben ik hevig gaan bloeden en gelijk naar de hp gegaan. Ik had een blaasonstekking en me menstuatie kwamm weer opgang. 4 weken later had ik er nog twee infecties bij. Ik moest vervroegd naar de gyn. Die vertelde mij dat ze niks raars hebben gevonden en me rechter eileider er goed uitzag. De kans dat ik weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou krijgen was groter dan normaal maar in de praktijk maakt het niks uit.Me rechter eileider zou het gewoon moeten overnemen. Hij zou me snel genoeg weer terug zien zij hij nog voor ik weg ging. Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap sta je eerst onder controle bij gyn. 11 februari had ik weer ongesteld moeten worden. Ik heb gelijk getest en was positief. Heel blij uiteraard maar wel angstig. Heb gelijk het ziekenhuis gebeld voor een afspaak maandag 22 feb. mag ik voor een echo komen. Ik hoop dat het deze keer wel goed is. Ik voel me wel anders dan de vorige keer. Maar ik heb nog geen pijnlijke borsten en dat had ik de vorige keer wel?? Zegt dat iets. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal
Gefeliciteerd! ik heb er gelukkig geen verstand van,maar ik ga wel heeeel hard voor je duimen..!! En wat de kwaaltjes betreft,ik denk dat alle zwangerschappen anders zijn!
Hoi hoi, Als eerste van Harte gefeliciteerd!!!! Maar ik zal je mijn verhaal vertellen. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik had in oktober 2007 een positieve test,en heb in november te horen gekregen dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. In april 2009 heb ik opnieuw een test gedaan(het was mijn vader zijn sterfdag)en mijn testdag!!! En ik geloofde hetzelf nog niet eens...maar ik was weer zwanger!!! En ook mijn kwaaltjes leken helemaal niet op die van de vorige keer. Ook geen pijnlijke borsten,ik had helemaal niet het idee dat ik in verwachting was. De eerste echo was bij mij dan ook nog niets op te zien,en toen zei de gyn.van hou er maar rekening mee dat je een miskraam krijgt Helemaal bedusd liep ik weer met mijn man het zk uit. We moesten die week erop weer terug komen.....en jawel hoor daar zat ons ukkie!!!!! De hele zwangerschap ben ik wel heel bang geweest dat het weer fout zou gaan. Maar kijk mijn banner....ik heb 29-11-2009 een gezond mannetje op de wereld gezet. Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe...... Geniet er lekker van. Liefs Brigitte
Hoi Brigitte, Wat leuk te horen dat je nu een kleintje hebt rondlopen. Fijn te horen dat er meer mensen zo iets hebben en het dan gelukkig goedkomt. Erg fijn. Ik heb op dit moment geen angst dat het fout gaat ik wil graag weten of het deze keer goed zit. Bij hoeveel weken heb jij toen je eerste echo laten maken als ik vragen mag?? Liefs Fluffi
Gefeliciteerd Fluffi, ik hoop voor jullie dat het nu wel goed blijft gaan!! Dikke knuffel en ik duim voor jullie de 22e!
Hoi Fluffi, Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ik zal voor je duimen dat het deze keer goed gaat. Mijn Verhaal. In sept 08 heb ik een mk gehad alleen het rare was dat ik na 1,5 week weer begon met bloedde en voel het niet goed via de ha naar het ziekenhuis gegaan. Hun een inwedige echo gemaakt niets te zien en me baarmoeder was schoon. Bloed test gedaan en daar kwam uit dat ik zwanger was alleen dachten ze dat het kwam van me miskraam. Toen moest ik na 3 dagen weer bloedprikken en daarin bleek dat mijn HCG hormoon steeg dus ik was zwanger maar het bloedde bleef. Zo heb ik elke week moeten bloedprikken om te kijken hoe het hromoon steeg helaas deed dat niet zoals het hoorde en moest ik afwachten dat me lichaam het zelf zou doen. Alleen had ik onwijs veel buikpijn dus even met de echo inwendig kijken en bleek ik een bloeding te hebben ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en me eirstok was stuk waardoor het bloedde niets ernsig maar werd wel op genomen. Ik kon de volgende dag kiezen opereren, afwachten of een MTX injectie. Ik heb gekozen voor de MTX injectie we waren al in dec dus al 3 maanden verder en ik wou er vanaf. Je voelde je zwanger alleen komt er geen kindje dat is emotioneel niet te behappen. Alleen mog ik na die injectie niet meer zwanger worden de aankomende 3 maanden. In juni 09 werd ik weer zwanger en moest een echo laten maken bij de gyno om te kijken of het in mijn baarmoeder zat met 5 weken en gelukkig zat het goed. Alleen heb ik de eerste 3 maanden vreselijk veel bloedingen gehad waardoor je heel onzeker ben gelukkig wel elke keer een echo gehad en aldoor beek het hartje het goed te doen. Ik ben nu 37 weken en kan niet wachten tot ik de kleine in mijn armen heb en dan ben ik pas ben ik opgelucht dat echt alles goed is met de kleine. Ik heb wel kunnen genieten maar anders en ik was een stuk onzekerder. Ik heb wel mijn hele zwangerschap in het ziekenhuis gelopen en aldoor de zelfde gynocoloog gehad en daar was ik erg blij mee en zij heeft mij goed geholpen. Ik heb ook elke contole echo's gehad daar was ik erg blij mee. Ik hoop voor je dat je een goede zwangerschap te gemoet gaat. Liefs Ilona
gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet er van ik hb er geen ervaring mee ik hoop dat alles goed mag blijven gaan
Hoi Ilona, Bedankt voor je reactie. Gefeliciteerd met jou zwangerschap. Fijn om verhalen te horen waarbij het gelukkig allemaal goedkomt. nog even geduld en je kan je wondertje vasthouden. Het is wat je zegt, je bent pas opgelucht wanneer je je kleine kan vasthouden. Liefs fluffi
Mijn eerste echo was met 5 weken. Maar toen was er nog niets te zien. Met 6 weken ben ik toen terug gekomen,en toen hebben we zijn hartje al gehoord!!!!! Wel goed van je dat je verder niet bang bent. Wanneer kreeg jij de eerste echo???? Groetjes Brigitte
GEFELICITEERD!! Hier is mijn verhaal over mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap te lezen: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/buitenbaarmoederlijke-zwangerschap-op-goede-vrijdag.38544/ mijn 2de zwangerschap voelde ook heel anders aan dan mijn 1ste zwangerschap. Heb vertouwen in je lichaam! Dit kleine gupje is wel veilig en warm in je baarmoeder aangekomen en zit daar nu flink te goeien!! En 22 feb gaan jullie het kleine gupje zien in de baarmoeder!!
Sjonge wat een verhaal. Maar gelukkig met een goed einde. Gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat dit keer alles goed mag gaan. Succes met de echo! Zal een spannende dag zijn!
hier moet ik op reageren! Ik ben 17 december ook geopereerd (was 7 weken zwanger ,hartje klopte)aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en ook weer zwanger ik heb gister intake gehad verloskundige (ziekenhuis en volgende week vrijdag een echo,ook minder pijn aan me borsten dus zal wel positief zijn,(me tepels wel). Bij mij is mijn eileider bespaard, heb 25 procent kans dat het weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Ik ben nu 4 weken en 2 dagen zwanger. Ik ga je nog niet feliciteren tot maandag,want weet er alles van! Maar blijf positief!sterkte
Hoi allemaal, Bedankt voor al jullie berichtjes. Gelukkig is het met jullie ook allemaal goed gekomen en weer zwanger. Jullie verhalen en berichtjes helpen mij ook om positief te denken. A.S. maandag heb ik een afspaak voor de echo maar ik ben dan 5 w en 4 dagen dus ik hoop wel dat ze wat kunnnen zien. Anders geeft dat misschien ook weer extra stress. Gelukkig heb ik een goeie gyn die gelijk zegt waar het op staat en hoe het zit. M'n schoonzus was ook zwanger maar verloor ook wat bloed elke keer. Ze is naar de gyn gegaan voor een echo. Daaruit bleek dat het een tweeling was. De vrouw die de echo maakte was niet helemaal gerust want ze lagen niet goed en kon geen hartje horen. een week erna moest ze terug komen. Toen kreeg ze weer een echo en nog konden ze niks horen maar zagen wel dat ze ook een cyste had. Ze hebben overlegd met een gyn en die adviseerde eerst twee keer bloed te prikken en dan terug voor een echo. Twee weken later kon ze terug. Ze bleek niet zwanger te zijn en hebben de cyste voor babys aangezien. Al die tijd denk je dat er misschien iets fout gaat en zit je met de stres. Volgens mij kan je dan beter maar weten waar het op staat. Liefs Fluffi
hoi hoi, ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Eileider wel bespaard en was heel snel weer zwanger. 1e echo was met 6 weken. Ik was enorm gespannen, maar de gyn. vertelde me dat de vruchtzak en dooierzak in de baarmoeder zaten. Wat een opluchting!! Ze kon zien dat het eitje nu van de andere kant was gekomen. Helaas zag ze nog geen vruchtje en/of hartslag. Ik was enorm gespannen en kon helaas pas met 9! weken terugkomen. Daar zagen we een klein bewegend mensje. Ben nog nooit zo gelukkig geweest! Nu uitgeteld en aan het wachten op de komst van ons kleintje. Qua symptomen waren er bij deze zwangerschap wel wat verschillen. Met name dat de symptomen veel erger waren dan bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap (overgeven, hele zere borsten en mijn testen werder dit keer veel sneller donkerder). Heel veel succes met je echo! Ik ga voor je duimen!!!
Gefeliciteerd, en dat je maandag maar een hele mooie echo hebt! Ik ben 1 februari met spoed geopereerd aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap, was 9 weken, rechtereileider was niks meer van over, dus hebben ze weg gehaald. Door jullie verhalen zie ik het nu wel iets positiever in voor de toekomst . groetjes Setje
hoi, zit precies in hetzelfde als jij op t moment. ben zwanger na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap van afgelopen september. ik moet woensdag nr het ziekenhuis, ben dan 6,5 week... spannende tijden. laat je maandag ook even weten hoe t is gegaan? ik duim vr je!!!
Hoi Sunny, Jeetje dat is inderdaad spannend voor ons. Uiteraard laat ik maandag weten hoe het gaat. Ik zal ook zeker aan jou denken woensdag. Groetjes Fluffi