Hallo, ik ben voor het eerst op deze site en zit vol met vragen. Zo las ik net onttrekkingsbloeding wat is dit? Ben zelf in december gestopt met de pil en heb een bloeding gehad eind december was dit mijn eerste menstruatie dan ook weer? Na die bloeding geen menstruatie weer gehad en ook niet zwanger. Ben iets meer dan 10 jaar aan de pil geweest. Zijn dit normale verschijnselen? groetjes e
Hoi, Een onttrekkingsbloeding is de menstruatie die je krijgt als je aan de pil bent. Normaal wordt je ongesteld tijdens je stopweek, dit is je onttrekkingsbloeding. Ben je aan het eind van de pilstrip gestopt? Dan is dit nog een onttrekkingsbloeding geweest. Nu je geen pil mee slikt, moet je eigen lichaam het werk doen. Gemiddeld duurt een cyclus 28 dagen, maar kan dus varieren van 21 tot 35 dagen. De meeste vrouwen worden wel binnen 5 a 6 weken na de onttrekkingsbloeding weer ongesteld, maar soms kan deze zelfs weken of maanden wegblijven.
Ik wil je niet bang maken, maar het kan ook heel lang duren voordat je cyclus weer op gang komt! En ik ben het levende bewijs! Ik ben 21 okt gestopt met de pil, heb daarna mijn ontrekkingsbloeding (oftewel pilongi) gehad en tot op heden niet meer ongesteld geweest En niet zwanger Ik zit dus op dag 105 van mijn cyclus.. Hoop dat het bij jou niet zo lang gaat duren, maar hou er rekening mee dat je lichaam wat tijd nodig heeft! Succes! Hoop dat het snel raak is voor je!
Hier nog iemand die vlak na het stoppen van de pil nog een ontrekkingsbloeding heeft gehad (zie hieronder) en daarna niet meer ongesteld is geweest. Ik zit inmiddels op dag 116 en ben niet zwanger helaas. Ik heb zelf zo'n 15 jaar de Diane-pil geslikt.
hier iemand die na 17 jaar pil vandaag na 30 dagen voor het eerts weer echt ongesteld is geworden . helaas is de eerste klusronde niks geworden maar ik ben blij dat ik nu wel snel mn cyclus leer kennen.
ik slikte al jaaaren de pil en toen ik stopte had ik de ontrekkingsbloeding en was daarna gelijk zwanger,ronde 1 dus...helaas miskraam met 12 weken,daarna duurde het 7 mnd dat ik weer zwanger was...nog niet slecht. Zit nu weer in de eerste ronde en moet dus afwachten wanneer ik weer ongesteld word (of niet!)
Ik heb 15 januari mn laatste pil gehad.. 18 januari kreeg ik mn ontrekkingsbloeding en tot nu toe nog niet ongesteld geweest. Zou rond 14 februari moeten. Heb wel al rond 31 januari mn eisprong gehad, getest met ovulatietest, en geklust, dus heel misschien word ik ook niet ongesteld voorlopig. Maargoed, we zullen zien
Hallo, alvast bedankt voor de reactie's. Nu zit ik nog met de vraag als je menstruatie niet op gang komt hoe kan je het verschil dan bepalen tussen zwanger en gewoon niet menstrueren? Want elke paar weken testen kost veel geld en het geeft ook steeds een teleurstelling dat het niet zo is. Iemand met ideeen? Groetjes e