Vitamines

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamaloe26, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hallo,

Ik slik foliumzuur voor de (hopelijk) komende zwangerschap. Nu ben ik altijd snel verkouden enzo en daarom neem ik ook iedere dag zo'n vitamine c bruistablet. Dat kan toch geen kwaad voor een zwangerschap?
    (even onzeker :))

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
  3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hier, heb het weer gevonden in een documentje :)

[FONT=&quot]andere vitamines
    Na een aantal maanden hebt je extra vitamine D nodig, meer dan je uit je voeding kunt halen. Daarom wordt aangeraden vanaf de vierde maand extra vitamine D te slikken: 0,01 mg per dag. Dit kunt je ook uit een multivitaminetablet voor zwangere vrouwen halen. Als je deze slikt, hoef je ook geen extra foliumzuur te gebruiken. [/FONT]
    [FONT=&quot]
    Pas op: slik nooit gewone vitaminetabletten! De doses die hierin zitten, zijn niet verantwoord tijdens de zwangerschap, ook niet als je je houdt aan de hoeveelheden die op het label staan. Want zelfs dan is de kans groot dat je teveel vitamine A binnen krijgt. Dat kan leiden tot aangeboren afwijkingen bij je kind. (Dat is ook de reden dat je geen lever moet eten: dat bevat ook erg veel vitamine A).

[/FONT]

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Volgens mij kan het geen kwaad anders even bij de drogist informeren. Die weten het zeker wel

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Vitamine c lijkt mij geen probleem. Wat je daarvan evt. te veel binnenkrijgt plas je toch uit.

Deel Deze Pagina