Hallo, Ik slik foliumzuur voor de (hopelijk) komende zwangerschap. Nu ben ik altijd snel verkouden enzo en daarom neem ik ook iedere dag zo'n vitamine c bruistablet. Dat kan toch geen kwaad voor een zwangerschap? (even onzeker )
Je kan multivitamines slikken met foliumzuur erin, speciaal voor zwangere vrouwen (of als je het wilt worden). Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat het slim is om van andere vitaminepillen af te blijven, omdat die weer te veel van sommige stoffen kunnen hebben. Kijk ook even bij deze topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/185288-alleen-foliumzuur-vitaminen.html Succes!
Hier, heb het weer gevonden in een documentje [FONT="]andere vitamines Na een aantal maanden hebt je extra vitamine D nodig, meer dan je uit je voeding kunt halen. Daarom wordt aangeraden vanaf de vierde maand extra vitamine D te slikken: 0,01 mg per dag. Dit kunt je ook uit een multivitaminetablet voor zwangere vrouwen halen. Als je deze slikt, hoef je ook geen extra foliumzuur te gebruiken. [/FONT][FONT="] Pas op: slik nooit gewone vitaminetabletten! De doses die hierin zitten, zijn niet verantwoord tijdens de zwangerschap, ook niet als je je houdt aan de hoeveelheden die op het label staan. Want zelfs dan is de kans groot dat je teveel vitamine A binnen krijgt. Dat kan leiden tot aangeboren afwijkingen bij je kind. (Dat is ook de reden dat je geen lever moet eten: dat bevat ook erg veel vitamine A). [/FONT]