Kruivattesten met paarse dop

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kristel86, Jul 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik vroeg me af of mijn 'ervaring' met deze testen veel voorkomt..
    Ik heb dit soort testen (met blauwe streepjes) al 2 jaar niet meer gedaan ivm slechte ervaringen, maar nu toch weer eens geprobeerd in de hoop dat ze "verbeterd" waren..

Ik heb 2 dagen geleden een test gedaan met deze testen (paarse dop) en meteen tijdens het doorlopen van de test kwam er een UBERlicht streepje te staan. Ik had al het vermoeden dat het gewoon het streepje met antilichamen was wat oplichtte door het vochtig worden.
    Vanochtend weer een test gedaan en weer kwam er net zo'n streepje, alleen ietsiepietsie duidelijker.

Ik ben niet zwanger hoor, dat weet ik nu wel zeker, maar ik vroeg me af of meerdere vrouwen dit herkennen bij dit soort (blauwe + testen) testen of dat ik de enige ben die dit soort "streepjes" altijd krijgt? (waaronder dus ook CB +)

2. Regina78

Regina78 Lid

Sep 6, 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen ervaring met deze testen.

Ik denk echt dat het per merk verschilt, want ik heb nog nooit een heel licht streepje gehad bij een zwangerschapstest. Lijkt me erg verwarrend. Heb je ook een foto toevallig, of is het daarop niet te zien?

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Heb wel een foto gemaakt, maar daarop is t praktisch niet te zien.
    Mocht het voor sommigen wel te zien zijn: Ik laat t alleen maar zien om te laten zien hoe het er bij mij dus altijd uit ziet als ik zo'n test doe ;)

Boven is normale foto, onder zijn de kleuren van de totale foto een beetje aangepast om t iets duidelijker te maken..

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

bij de bovenste kan ik volgens mij heel licht een streepje zien dat het een kruis word klopt dat? de onderste zie ik niks. dat is raar toch, want normaal zou je toch denken een kruis is zwanger?

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Tsja, normaal zou je dat denken ja :p
    Maar ik heb dit gewoon bijna altijd op dit soort testen dus in mijn geval betekent het niks, pas al het mettertijd duidelijker wordt, maar eerder niet ;)

Maarja, ben nu gewoon eens benieuwd of het aan de testen ligt dat ik het bijna altijd heb of dat ik gewoon vreemd ben ofzo :p

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Hahaha je bent niet vreemd hoor:p, tenzij ik het ook ben, want ik krijg dat ook op de kv + testen. Bij de cb heb ik het dan weer niet!

7. Regina78

Regina78 Lid

Sep 6, 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom probeer je niet een ander merk?
    Volgens mij zijn er genoeg merken, die echt wit blijven als het negatief is.

De dipsticks die ik gebruik blijven bij mij in ieder geval altijd wit als ik niet zwanger ben.

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Keltje: Ok, ik ben dus gelukkig niet de enige! Maar dat neemt niet weg dat ik het hierdoor dus slechte testen vind ;)

@Regina: Ik gebruik normaal de KV 2v5, die blijven ook gewoon wit als het negatief is. Dat zijn voor mij eigenlijk de enige betrouwbare testen (en de digitale testen dan).
    Maar ik was deze maand eens benieuwd of deze testen veranderd waren, dus vandaar :)

(ik heb zo'n beetje alle testen al wel eens gedaan in de afgelopen 2,5 jaar die te verkrijgen zijn in Nederland en in mijn ogen zijn er wel wat testen die een verkeerd beeld geven (of die gewoon TE gevoelig zijn en daardoor elk ienieminibeetje hCG oppikken die je in je lichaam hebt, want je hebt ook hCG in je lichaam als je niet zwanger bent ;) Ook mannen hebben een bepaalde mate van hCG in hun lichaam))

9. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb t ook met de + testen van KV.. had t ook altijd met die van CB.. die zijn nu echter vernieuwd en nu heb ik t daar niet meer bij..maar die van kv wel.. en notabene juist die zijn door radar als beste getest!!!!.. NOU IK VIND ZE WAARDELOOS!!!

10. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,962
    127
    63
    zuid holland
    Hai ik heb het twee rondes geleden ook gehad met die testen. Helemaal gelukkig en volgende dag ongesteld geworden. Die testen komen er bij mij niet meer in.

11. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    zijn dat die testen in het roze doosjes? die 2 van ongeveer 11euro? want die heb ik ook gebruikt..ik testte met de ene positief en de ander heel licht positief..daarna die van CB gedaan beide licht positief..de volgende dag toen ik 1 dag overtijd was gestest met de cb digitaal..en echt positief.. en ik was idd echt zwanger.. maar vond die van KV niet fijn iig...veel te twijfelachtig.. Als het tijd is om te testen kan je beter de digitale van CB nemen 3 stuks..heb je meteen zekerheid..en zit je niet zo te kloten met die streepjes.. Maar wel apart dat ze gewoon positief testen terwijl je niet zwanger bent...dat moet toch eigenlijk niet kunnen? Lekker zonde van je geld dan!

12. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    1,025
    0
    0
    Groningen
    Hi Kristel,

Hier staat een test van verschillende + testen POAS ~ The +/- Tests
    Uit dit onderzoek komt dat er ruim na afleestijd als je héél goed kijkt bijna altijd een lichte + verschijnt.
    Ook de antibodystrip is redelijk goed te zien, zeker als deze digitaal wordt bewerkt.
    De CB schijnen ze nu vernieuwd te hebben zoals Ichtus zegt :) Verder kan ik me helemaal aansluiten bij Liz!
    Ik heb ook de CB digital met en zonder indicator in huis zodat ik niet in onzekerheid hoef te zitten.
    De CB zonder indicator is wel minder gevoelig (50mIU/ml) dan die met indicator (25mIU/ml) en de testen van KV.

Share This Page