@Babyproject, zijn het geen krampjes? Of wil ze clusteren? Last van zuur? Niet te snel aan je voeding gaan twijfelen he! Ze doet het hartstikke goed op jou melk!
Heb nog nooit zoveel geclusterd als de afgelopen dagen. Het was het enige wat haar kon troosten en waardoor ze stopte met huilen. Vandaar ook dat ik er van overtuigd was dat het honger was. Ze bleef ook altijd zoeken tijdens het huilen... Dus heb haar woensdag en donderdag bijna non-stop aan de borst gehad... Het is dat onze andere dochter op de opvang was, want als ik niet eens een kopje thee voor mezelf kon maken, hoe had ik dan kunnen zorgen voor onze dreumes van 16 maanden? Reflux, allergie of krampjes lijken niet te zijn. Heb voor maandag een afspraak met een osteopaat. Als daaruit niks blijkt, ga ik kijken of ze baat heeft bij inbakeren. Waarschijnlijk huilt ze nu ook omdat ze oververmoeid is... de zoektocht gaat door. Voor nu ligt ze al even heerlijk te slapen!
Ik mocht het zh niet uit zolang zoon koorts had. Die ging over zodra de gele vla in de flesjes spoot.
@Babyproject: Ik zou toch even reflux in je achterhoofd houden. In t begin merk je vaak van reflux niet zo veel (met name verborgen reflux). Een van de eerste signalen is vaak willen drinken en huilen als ze niet kunnen drinken. Dan lijkt het alsof ze honger hebben, maar eigenlijk willen ze het zuur wegdrinken. Let even op haar gedrag na het drinken; hoor je haar slikken? Ruikt ze zurig/weeig uit haar mond? @Miepens: Ik zou even aankijken wat ze doet als je haar gewoon laat slapen en zelf wakker laat worden Daarbij zou ik echt de KV en flesjes laten staan; hiermee verstoor je het vraag en aanbod principe en je kunt er ook nog eens tepel-speen-verwarring door krijgen waardoor ze uiteindelijk steeds minder goed aan de borst gaat drinken. En dat laatste is juist het probleem, dus zul je echt moeten werken aan een goede techniek aan de borst. En hoe doe je dat? Aanleggen, aanleggen aanleggen en meehelpen met behulp van borstcompressie zodat zij wat minder hard hoeft te zuigen. Voedingen kunnen op deze leeftijd zo een uur duren, daar is niks vreemds aan, dus neem er de tijd voor (!!!) Uiteindelijk wordt het steeds beter En wat de anderen ook zeggen; schakel een LK in!
Hier even een kort berichtje van een super blije miepens!! Jasmijn is sinds donderdag weer ruim 100 gram aangekomen, en dit keer alleen op fulltime borstvoeding! Zo zie je maar weer, de aanhouder wint!! Ik ben echt helemaal in de wolken. ik heb zelfs groen licht gekregen om de nachtvoeding weg te laten. Mocht ze honger hebben, dan merken we dat vanzelf, maar zolang ze de nacht door wil blijven slapen, dan mag dat ook. Dus ik ben echt benieuwd hoe dat vannacht zal gaan
Hé, wat een fantastisch nieuws zeg! Ik kan me voorstellen dat je blij en supertrots bent. Wat fijn dat je toch hebt doorgezet!
Goed zo! Toch zou ik een nachtvoeding geven. Ze kan het zeker gebruiken en het is beter voor je productie.
uiteindelijk kwam ze zelf nog voor de nachtvoeding... Maarja, liever dat ze zelf komt, dan dat ik haar steeds met moeite moet wakker maken
Nog knap hoor dat ze maar 1x komt! Hoe lang zit er dan tussen, staan je borsten niet op spingen dan of kolf je ook in de nacht?
Echt super, miepens! Nou hier lijkt alles ook beter te gaan. Ga haar vrijdag weer laten wegen, maar ben er inmiddels wel zeker van dat de borstvoeding goed loopt. Het huilen is sinds het bezoek aan de osteopaat veel minder. Ze bleek allemaal spanningen te hebben, in rug, nek, buik. Het is losgemaakt en ze kan nu gewoon tevreden liggen en slapen!
ik geef haar rond 12-1 uur de laatste voeding, en dan komt ze rond een uur of 4 uit zichzelf. Ik kan niet zeggen dat mijn borsten op springen staan. Op een of andere manier heb ik daar geen last van. Ook qua stuwing is het bij mij niet echt ernstig geweest. Mijn tepels branden wel, maar dat komt volgens mij ook, omdat ze afgelopen week zo gestimuleerd zijn met het vele voeden en kolven (1x maarliefst 20 keer op een dag). Dat begint nu wat weg te ebben. Kolven doe ik nu alleen als ze de tweede borst niet meer wil hebben.
Mijn borsten staan ook zelden op springen. Productie sluit gewoon mooi aan bij de vraag. Ze drinkt vaak beide borsten goed. Zo deed oudste dochter dat ook altijd. Gisteravond had ik trouwens gevoed om 17:30 en om 19:00. Vervolgens viel ze in slaap. Wij wachten en wachten. Om 23:00 maar naar bed gegaan met het idee, ze komt vast snel. In slaap gevallen en om 02:30 werd ze pas wakker! Volgens mij had ze wat slaap in te halen
o...dat durf ik nog niet, haar zo lang laten slapen. overdag maak ik haar om de 3 uur wakker of ze moet eerder komen, zoals nu. S nachts wil ik er nog wel langer tussen laten, maar dan komt ze toch al na 4 uurtjes.
Waarom maak je je zo'n zorgen over de hoeveelheid die ze binnen krijgt? Kindjes kunnen goed zelf bepalen hoeveel honger en dorst ze hebben hoor. Als ze goed groeit, plast en poept en alert is, lijkt het mij gewoon prima! Succes!
Ik maak me daar zorgen om, omdat na de geboorte mijn meisje zelf niet aan gaf honger te hebben en al tevreden was met heel weinig melk. Ik had meer in mijn borsten, maar dat wilde ze niet. Daardoor viel ze zo af in het begin. Nu wordt ze snachts wel wakker en maakt smak geluidjes, maar overdag niet. Ik heb haar nog nooit horen huilen van de honger. Ik ben gewoon bang om in de visuose cirkel te komen. Als ikhaarniet zou wekken, kom ik maar op 5 voedingen ofzo. Dat is voor mijn productie niet goed, en volgens mij voor haar ook nog niet
Ja, dan kan ik idd wel snappen waarom je je wat zorgen maakt. Als ze het zelf niet zo duidelijk aangeeft. Maar in het begin heb je natuurlijk wel altijd overproductie en vallen kindjes behoorlijk af. Ik las net mijn vorige bericht en dat kwam mijns inziens wat kattig over, zo van: wat raar dat je je zorgen maakt, maar zo was het niet bedoeld hoor (als je het al zo opgevat hebt). Ik vroeg het me gewoon af omdat het voor de rest prima gaat. Nogmaals succes, stoer dat je zo doorzet.