Hoe kan dit (ovulatietest)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Inger1979, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hey meiden,
    ik ben sinds een paar dagen begonnen met ovulatie testen maar ik snap er helemaal niks van. Heel mijn lichaam voelt naar mijn ei maar die test geeft nog geen indroog lijntje aan? Hoe kan dit? Normaal voel ik me ei altijd en de aantal dagen kloppen ook :( Waar kan dit dan aan liggen?

Alvast bedankt. groetjes Inger

2. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Hoi Inger,

Dat kan aan een paar dingen liggen:

- je vergist je in je eisprong; hij is misschien al geweest of komt nog (je kunt al een eisprong hebben op dag 8 maar ook wel op dag 18 )
    Ga dus niet teveel uit van dag 14.

- je hebt teveel gedronken voor de ovu-test of je hebt je plas niet lang genoeg opgehouden (in de bijsluiter staat hoe lang)

Hopelijk ontdek je je ei snel. Niet vergeten op tijd te beginnen met klussen he?! ;)

3. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Bedankt voor je antwoord Isa.
    Komt dat echt zo nauw? 4 uur niet plassen en weinig drinken?
    Ik had vanmorgen een heel licht streepje... Gewoon maar veder klussen ;)

groetjes Inger

4. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Inger, ik voel al dagen voor mijn eisprong mijn ei aankomen. Misschien heb jij dat ook wel? Houdt de ovulatiekramp ook aan? Als mijn ei geweest is houden de krampen pas op.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb trouwens afgelopen maand voor het eerst o-testen gebruikt en ik heb het ook niet zo nauwkeurig genomen met vier uur niet plassen. Ik heb wel een dikke positieve test gehad.

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik hield me ook niet aan die vier uur niet plassen.
    Enne dat gedoe met wel en niet drinken.
    Ik moet altijd in de ochtend naar de wc om 6:00 uur en daarna om 8:00 ging ik me test doen. Gewoon positief maar wel eerder dan normaal.
    Ik weet nu dat mijn cyclus deze maan 25 dagen is ipv 28.
    Oja ik had 28 op 29 mei een positieve test. De 29e in de avond zwakte hij af de 30e geen streep( wel de controle he) meer. Ik las hier over ovu testen die positief uitslaan bij zwangerschap dus ik test daarnet met mijn laatste ovu test wat schetst mijn verbazing weer een lichte streep.
    Zou het toch?
    Ik kan niet wachten tot mijn NOD dag enne heb via matcare weer wat goedkope ovu testen gehaald want elke keer als ik denk dat ik zwanger zou kunnen zijn een dure zwangerschapstest te halen is mij een beetje te gortig. Zeker als het ook met ovu testen kan. Hihi

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oja en mocht het niets zijn dan heb ik gelukkig weer ovu testen in huis. Handig zijn die dingen hoor! ik ben er helemaal happy de pappy mee.

8. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik had dus gisteren "pas" mijn ei... en we hebben vrijdag middag voor het laatst geklust, kan het nog raak zijn deze maand?
    Ik hoop het zo!

groetjes Inger

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Je bent het meest vruchtbaar de 2 dagen voor je eisprong, dus er is nog steeds een goede kans dat t raak is deze maand :)

10. Niet meer actief

hoe weet je dat je gister je ei had?

Je had vrijdag toch pas eindelijk een licht streepje op je ovu test?

11. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hoi, ik voel mijn ei altijd heel goed en die heb ik zaterdag duidelijk gevoeld. Het is weer afwachten wat deze ronde ons brengt :D

groetjes Inger

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dan wacht ik samen met je af als je het goed vind. Heb ook dit weekend mijn ei gehad :) En ook vrijdag geklust...

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Vrijdag had je een heel licht streepje? Je moet toch echt een duidelijke streep hebben voor de LH-piek op te merken.
    Heb je die ovulatietesten gewoon doorgebruikt? Ik zou ze nog wel blijven gebruiken, want wie weet komt je eisprong pas over een paar dagen. Dat je 'iets' gevoeld hebt, betekent niet dat dit je eisprong was. Dan had je vrijdag toch echt wel een duidelijke streep gehad.

14. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Gezellig melisa! Gaan we samen hopen en duimen ;)

Ik weet zeker dat het mijn ei was afgelopen zaterdag. Ik voel dat elke maand. Die ovulatie testen zijn helemaal nieuw voor mij en ik hoop ze ook niet meer nodig te hebben ;) :D

Bedankt! Liefs Inger

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb nu al een week een (bijna) positieve ovu-test. Dan is ie weer positief, zakt ie af, word ie weer positief. Maar de krampen zijn nu over dus heb mijn ei gehad. Vrijdag en zondag geklust. Dus wie weet. Over 11 dagen weten we meer...

16. Witte

Witte Lid

11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Spannend hoor dames!

17. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Een ovulatietest reageert op de LH-piek, deze is 24 tot 48 uur voor je eisprong. Het kan zijn je eitje niet springt en dat je lichaam opnieuw een LH-piek gaan geven om alsnog een nieuwe poging voor de eisprong te doen. Vandaar dat je meerdere keren een positieve ovulatietest kan hebben.

18. mona23

mona23 Niet meer actief

Ik wil je niet teleurstellen, maar ik dacht ik doe vlak voor mijn NOD ook een ovu test (van matcare ) en hier was ook een 2de duidelijke lijn op te zien. Toch ben ik gewoon ongesteld geworden. Dus het wil niets zeggen die ovu testen.

19. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik heb ook altijd een paar dagen voordat m'n ei eraan komt, last van een zere buik, vooral bij m'n eierstokken Ook heb ik dan maar 1 dikke streep en 1 lichte, maar deze neem ik niet serieus. Op het moment dat ik 2 dikke strepen heb, voel ik de dag daarna nog meer pijn, ook in m'n onderrug. 1,5 dag heb ik dan een positieve test, (test dan 2 keer op een dag) Daarna heb ik nog de hele week een zere buik.

Het kan dus best zijn dat jij ook een paar dagen ervoor al pijn hebt. Ik zou gewoon door testen tot die postitief wordt!

Veel succes!

20. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hoi Melissa, ik vind het nog wel heeeel lang duren hoor voordat je kan testen ;) ik hoop het zo deze ronde [-o<

Liefs Inger

Deel Deze Pagina