Ik wil soms graag toch nog even in dit topic schrijven als dat van @Beheer mag. Er kan soms een tijd overheen gaan voordat ik reageer. Dat heeft alles te maken met mn volle hoofd en mn proces. Ik lees altijd alle reacties.
En een kleine update. Het gaat eigenlijk vrijwel hetzelfde. De zon maakt het soms wel wat lichter De semi-lockdown is verschrikkelijk voor me. Gevoelsmatig zit ik namelijk al veel langer in isolatie. Soms voel ik een sprankje van iets dat lijkt op uit mn depressie/angst willen komen, maar dat wordt dan tegengehouden door de sitiatie rondom Corona. Al zou ik nu willen oefenen met afentoe zonder mn dochter zijn, wat zou ik dan moeten doen? Afleiding zoeken van vriendinnen kan niet, mezelf even verwennen bij een kapper ofzo of een schoonheidsbehandeling kan niet, niks wat enigsinds afleidt kan. Ik zou in mn eentje kunnen gaan wandelen, maar dan ben ik alleen met mn gedachtes en dat wil ik niet. Ik voel me dus opgesloten, op meerdere manieren. Lichamelijk door mn diastase, geestelijk door mn angsten en depressie.
@einad Wauw dankjewel. Ik heb je gedichten gelezen. Herkenbaar en prachtig. Ik vind absoluut niet dat je mn topic misbruikt hoor. Schrijf vooral mee als je daf wilt! Mag ik vragen wat jouw situatie is? Waar heb je mee te kampen?
Jeetje wat een lastige situatie. En dat je je zo rot voelt. Kan je niet iets bedenken wat leuk is om te doen? Je kan ook je man met dochter een rondje laten wandelen zodat jij thuis even lucht hebt? Een boek kan lezen of een filmpje kijken? FaceTimen met vriendinnen? Juist in dit soort tijden is het fijner om in mogelijkheden te denken ipv belemmeringen. Dan maak je het gewoon net wat dragelijker.
@RobinBird even een vraag heb je al hulp gezocht? Ben je in behandeling zo niet dat kan nog steeds hè. Wij in de ggz werken namelijk gewoon door!
Natuurlijk mag dat! Mocht het topic gesloten zijn (dit gebeurt automatisch een maand na de laatste reactie) dan kan je altijd aan ons vragen het te openen.
Ik heb 1x per 2 weken gesprekken met een psycholoog die eigenlijk emdr met me zou doen. Alleen kostte het 3 sessies om tot de kern te komen om emdr te kunnen toepassen. De 4de sessie zou emdr zijn maar toen kwam Corona. Dus nu is alles via Skype.
Misschien kun je wel gaan wandelen met een vriendin. Spreek af en houd 1,5 meter afstand. Op die manier kun je nog prima een goed (of een nergens over) gesprek hebben.
Allereerst even een digitale dikke knuffel! Mag ik je een PB sturen? Ik herken veel uit je verhaal, maar het voelt te persoonlijk om hier openbaar te delen...