Hai ik wil graag stoppen met het kolven. Ik heb nu ruim 8 weken fulltime gekolft omdat mijn meisje niet aan de borstdrinkt. Nu ben ik na 2 borstonstekingen er helemaal klaar mee. Ik ben zover dat ik alleen 's morges en 's avonds kolf. alleen die avondsessie heb ik hele volle borsten en moet ik echt goed leegkolven 's morgens gaat het goed maar kolf ik voor de zekerheid ook helemaal de borst leeg. Wat moet ik doen om de productie terug te laten lopen? Ik blijf evenveel melk houden. Mijn meisje heeft trouwens krampjes en ik kreeg het advies om venkelthee te drinken... is dat juist niet stimulerend voor de melkproductie? Groetjes
Onderzoeken hebben geen eenduidige werking van venkelthee aangetoond qua productiebevordering, dus daarvoor maakt het niet uit... Om te stoppen: toch zien dat je steeds wat minder afkolft... al zou het maar 10 cc per dag minder zijn.
ik kolfde/ voedde op het laatst ook nog 2 keer. idd de eerste en laatste voeding. Ik ben gestopt de laatste te kolven/voeden en dan werd ik 's ochtends wakker met megaboobs. Evn de spanning eraf kolven, dat deed ik 2 dagen ofzo en toen loste het zelf op Moet wel zeggen dat mijn productie in een paar dagen van volledig voeden naar 2 maal daags was gegaan doordat ik werkte en kolfen dus niet goed meer ging...
Salie is productie remmend. Venkel is toch tegen krampjes? Dus dan gaan ze ervanuit dat je de borstvoeding aan de kleine blijft geven, terwijl je daar eigenlijk mee wil stoppen. Niet echt een oplossing voor langere tijd dus.. Ik zou ook steeds iets minder afkolven.
oke dames bedankt. Ik heb vanmorge over geslagen en heb nu mega boobs.. doet wel zeer dus haal zo even de druk eraf en dan kolf ik vanavond helemaal leeg. Ik heb 's avonds altijd net iets meer tijd en rust om lang aan de kolf te zitten. hopen dat het allemaal goed gaat en dat het afneemt. Ajuuss
Succes er mee, als je de keus eenmaal hebt gemaakt, dan moet het ook maar snel over zijn. Hopelijk voel je ook weer snel helemaal fit en lekker in je vel.
Ik heb 9 weken fulltime gekolfd en ben sinds afgelopen vrijdag aan het afbouwen ivm dat mijn dochter KMA heeft + een varkensvleesallergie en ik het dieet echt héél zwaar vind (heb het 2 weken volgehouden ). Ik ben van 8x per dag kolven naar nu nog 1x per dag gegaan in 4 dagen tijd (wil er snel klaar mee zijn, vind het al niet leuk om te stoppen, maar als ik dan stop moet t ook klaar zijn ). Ik kolf alleen maar als ik stuwing heb en dan kolf ik ook niet leeg, want dat stimuleert namelijk weer. Hopelijk ben je er gauw klaar mee