Typische trekjes van jouw huisdier

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af wat voor een typische trekjes jullie huisdieren hebben? :D

Wat ik hiermee precies mee bedoel? Nouja, misschien wordt t duidelijk aan de hand van het typische trekje van mijn kat!

Hij krijgt 's avonds altijd een zakje met vlees (KiteKat) en in de tussentijd dat ik het in zijn bakje aan t doen ben in de keuken gaat hij altijd een rondje om de bank lopen :D (Soms wel 2)
    Om de een of andere reden heeft hij in zn hoofd geprent dat hij pas eten krijgt als hij een rondje gedaan heeft, dus elke avond komt onze Elvis als een gek om de bank heen rennen en komt ie keihard mauwend de keuken weer binnen van 'joh, ik heb het weer gedaan hoor, waar blijft mn eten?!' :D

Wat hebben jullie huisdieren voor leuke trekjes? :D

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#2 Be Happy, 10 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2009
    Een van onze katten mag altijd graag water uit de gieter drinken.

Als ik de planten water geef, staat zij al achter mij te miauwen dat zij ook water uit de gieter wil.... Mafkees...:D

O ja, ze kan ook propjes papier apporteren....

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Haha wat een mafketel! Elvis has left the building uhhhh couch!

Mijn kat doopt zijn potje in water en likt het water daar vanaf. Vooral douchewater is lekker?
    Als vriendlief 's ochtends richting werk vertrekt, gaat hij altijd ernstig hard mauwen omdat hij weet dat hij dan wat lekkers krijgt. Een beetje zoals een hondje.

Als hij heel lenig wil doen valt ie met regelmaat wel ergens vanaf.

Mijn cavia is groot fan van de stofzuiger. Als ik de stofzuiger bij zijn hok houdt, begint hij te snuffelen en knagen. Wat nou bang!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #4 nijntje1984, 10 sep 2009
    Laatst bewerkt: 10 sep 2009
    Wij hebben een hond, maar die van ons is eigenlijk wat een specialleke :)

Ze is altijd een hele slechte eter geweest, maar sinds we terug zijn van vakantie is ze een voorbeeld! Als ik de brokken ga halen in de berging zit ze te piepen en als ik terug in de keuken ben begint ze te springen. Soms doet ze zo hevig dat ze achterover valt... Vooral als ik wat vleessaus van ons onder haar brokken doe.

Slapen doet ze bij ons op de kamer. Maar als we met haar boven komen, springt ze op het bed en dan begint het: SPELEN!!! (grommen, springen, blaffen, ...) Da's haar gelukkigste moment van de dag! :) Echt geweldig om te zien!
    Maar als het licht uitgaat is het gedaan. Dan gaat ze rustig op haar zitzak slapen. Overdag doet ze dit dus niet op bed he; alleen 's avonds.

edit: Ze zal ook nooit gewoon op de grond gaan liggen, altijd ergens op. Zoals op de badkamer, daar ligt ze ofwel op de badmat ofwel op rondslingerende kleren van m'n vriend. In de living is het net hetzelfde, behalve als ze net terug is van wandelen dan gaat ze even afkoelen.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zat op een dag achter de computer in de woonkamer (van mijn ouders). De honden lagen boven te slapen. Op een gegeven moment komt de kleinste opeens keihard naar beneden gestormd, springt tegen me op, geeft me een lik en rent weer keihard terug naar boven. Ik stond echt te kijken van 'huh, what the fuck' :D

En de oudste hond kwam altijd op mijn kamer zijn kluifjes verstoppen. De andere hond durfde namelijk niet naar zolder (open trap, vond ie eng) maar pakte wel steeds zijn kluifjes af. Ik vond dus regelmatig onder mijn bed, onder mijn kleren, etc. een stuk kluif :D

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn katten kenmerken zich vooral in arrogantie en stupiditeit... De ene kat bijvoorbeeld, wil niet door het luik. Hij kán wel door 't luik, maar 't liefste blijft hij als een soort prins wachten tot het iemand genegen is de deur voor zijne hoogheid te openen...
    En als meneer eten blieft, gaat meneer alvast zeer statig voor de deur van de voorraadkast zitten.
    En dat terwijl hij nog te stom is om van de ene stoel op de andere te springen... :S

Mijn andere kat is gek op rubber... We moeten de polly's van m'n dochter bijvoorbeeld echt niet vergeten op te ruimen, want hij vreet het op; zo heeft hij ook de rubberen onderdelen van m'n gitaarstandaards al helemaal aan gort gekauwd. Tevens heeft hij een wat ziekelijke voorkeur voor 'n plastic krukje dat bij ons op de slaapkamer staat.....

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mijn hond begraaft brood dat tygho op de grond heeft gegooid in de zandbak.
    En voelt zich meer een berggeit...Ligt veel op de rugleuning van de bank

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen dat wij niet de enige zijn met een gek huisdier :D

Het stukje over de stukjes hondekoekjes die overal versrpreid liggen doet me ook meteen denken aan de hond van mn moeder :D

Hij werkt altijd samen met een van haar katten. Zodra ze maar even iets op t aanrecht laat liggen van brood bijvoorbeeld gooit de kat het er vanaf en dan loopt de hond er natuurlijk mee weg. Maar niet dat hij het meteen opeet, nee, hij gaat het overal verstoppen in de bank! Onder de kussens, tussen de plooien, echt de hele bank zit dan onder het brood, echt erg! (maar wel heel grappig :D)

Wat ik nog was vergeten te melden is dat Elvis zijn rondje alleen maar 's avonds doet ;) 's Ochtends en 's middags krijgt hij een klein handje met brokjes (Hij is op dieet anders overeet hij zich net als de echte Elvis :D) maar no way dat hij dan een rondje doet hoor! ;)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn oudste hond ( 2 jaar) heeft echt een bal-tik.
    Als hij zijn bal kwijt is dan word hij helemaal gek.
    Als ik op de bank zit MOET hij over mijn schoot liggen.
    En een knuffelmoment met mijn man onderbreekt hij ook graag want hij moet er dan bij zijn!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh, maar die van ons begraaft ook overal haar kluifjes! ;)

Dan geven we haar kluifjes die goed zijn voor haar tanden, maar ze eet ze niet op. Staat ze voor de deur te janken, maar als we haar buiten laten gaat ze die begraven. Dus mag ze dat niet meer van ons.

Als de deur van de gang dan toevallig openstaat, sluipt mevrouwtje de trap op en gaat dan naar een kinderkamer (die er nog als werf bijligt) en dan hoor ik vanalles ritselen. Ofwel op ons kamer, in een handtas ofzo. En in de living verstopt ze ze onder de kussens. Maar echt met haar poot het kussen voor het kluifje doen he. Geweldig om te zien!

Als je haar roept als ze zo bezig is, dan voelt ze zich betrapt, neemt haar kluifje en gaat het ergens anders begraven in huis (soms ook in haar speelgoeddoos... ;))

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wij hebben drie katten die allemaal nogal rare trekjes hebben. Eentje steekt als het regent zijn hoofd door het kattenluik en gaat dan liggen (met het lijf nog binnen). Hij wordt ook helemaal gek van lichtjes op de muur, daar vliegt ie steeds achteraan.

De ander is een grote dikke die zijn brokjes uit het etensbakje haalt en elders in de keuken verstopt. Zo heeft hij een voorraadje voor als het op is ;)

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Onze hond heeft ook eeen rare tik..

Elke keer als ik zijn voerbak pak, gaat hij standaard al in zijn mand zitten kijken naar mij..
    Wacht net zolang totdat ik klaar ben. Als ik zijn bak weer terug leg en loop weg, dan pas gaat hij heen om te kijken en eten..Heel raar

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Zilvervosje: Whaha, ik zie het al helemaal voor me, de kat die met zn hoofd in de regen ligt door het kattenluikje :D

De brokjes verstoppen voor later? Hihi, ben toch blij dat onze Elvis dat (nog) niet ontdekt heeft! (het zou iig wel echt iets voor hem zijn)

14. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Mijn jongste kat verstopt altijd ergens mijn elastiekjes en sokken ;)

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Zie het helemaal voor me :D

Onze kat doet altijd heel spannend tegen het hondje van mijn ouders. Het arme beestje is al 14 jaar maar mijn kat rent er naartoe alsof ie hem wil aanvallen maar dan gaat ie ineens in de rem en loopt verder of er niks aan de hand is. Laat hem in een soort hinderlaag lopen. Ziet er erg weird uit.

16. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier zijn ze alle 3 gek.
    Layla ( duitse herder) gaat op de bank zitten om 5 uur wachten tot grote baas thuiskomt, komt hij thuis, dan moet ze niks van hem weten.Als ik wegga piept ze. Plus ze heeft een hekel aan haar eigen soort, en verkiest kvv en barf boven brokken.

Bloem ( kat) is een dikzak, die komt thuis gaat eten,wassen en slapen, behalve savonds met de hond uitlaten dan moet hij mee, dus we gaan vaker na het bos toe goed voor de spek., als ze barf of kvv hebben gehad komt hij met zijn stinkbekkie even en kus geven.

Cooper ( jonge kitten ) die is altijd alwat raar, hij speelt met hondenspeeltjes, zijn eigen zijn niet leuk genoeg, smorgens moet hij even in me vest hangen, dan krijgen ze eten en dien ik daarna als kussen, het liefst wast hji zich ook nog even tussen de achterpootjes als hij bij mij ligt.

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Onze jongste kat heeft zich een knuffeltje toegeëigend van mijn dochter. Daar sleept ze altijd mee rond en op gezette tijden komt ze hem bij me brengen. Dan moet ik hem weggooien en zijn brengt hem dan weer enz. Dit kan echt tijden zo doorgaan. Ze moet ook altijd op schoot liggen. Ik kan niet gaan zitten en ze ligt alweer bij me. En ze laat scheten! Niet normaal. Niks medisch ofzo, ze doet het gewoon.

De middelste is onze Shiva, maar we noemen haar vaak Diva. Ze is mooi (Helige Birmaan) en dat weet ze. Ze doet heel erg uit de hoogte. Zij heeft de tic om op te ramen te gaan vegen met haar pootjes, zo tegen het zonlicht in. Ze gaat ook regelmatig behoorlijk ondamesachtig haar onderkant wassen. Zit ze met haar poten wijd, zo half op de rug liggend....

Mijn oudste kat die werpt zich als hij buiten is tegen de ramen als hij Shiva ziet. Niet af te leren, ik gooi regelmatig een glas water zijn kant uit, maar het helpt niet. Sinds deze zomer wil hij niet meer in huis wonen, hij woont nou in de garage en is helemaal gelukkig! Hij is ziekelijk maar is nu gezonder dan ooit!:(

18. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Die van ons spoort niet dus waar zal ik eens beginnen..
    - Als mijn man naar zijn werk gaat, gaat ze heel hard blaffen, rent als een speer naar keuken en begint als een gek brokjes te eten:(
    - Ze vindt alles interressant, dus ze loopt hier regelmatig het huis door op haar 2 achterste pootjes (circushond):D
    - Als mijn dochter op de grond ligt komt ze eraan met haar speeltje en legt die netjes naast mijn dochter neer. En dan maar wachten tot ie wordt weggegooid;)
    - Als ze heel blij is blaft ze heel hoog en lang, whoewoeoeoeoeoeoeoeoe!:D

19. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Puck (poes) heeft de irritante neiging dat als ik de laptop op schoot heb, dat zei daar net wil gaan liggen, zoals nu ook kan maar met 1 hand typen, omdat zei op de andere ligt. Ook komt ze altijd voordat we gaan slapen een knuffel brengen op bed, dan komt ze aanstormen en ploft dan neer op bed.
    Als ze honger heeft gaat ze keihard miauwen, totdat ze haar eten heeft, eerder houdt ze echt niet op.
    Als je puck ook vast heb, en ze is het zat, dan klimt ze heel snel over je schouder heen en gaat dan op je rug zitten. En no way dat ze daar vanaf komt....

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    ;)Onze hond wil altijd onder dekens liggen als hij gaat slapen.

En als mijn man en ik elkaar kusjes geven dan wil hij ook en springt erbij.

Deel Deze Pagina