In de war met ovu-test? HELP!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Bo20, Apr 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Ik heb net getest met de Kruidvat ovulatietest en heb een duidelijk tweede streepje, praktisch net zo breed en donker als de controle streep. Ik dacht, ik test gewoon es.. maar volgens mijn berekening is mijn eisprong pas de 27e? En vanaf de 24e ben ik vruchtbaar.. (volgens de calculator, uitgaande van een cyclus van 34 dagen.. ) Hoe kan dit dan??

2. Conchita

Conchita Actief lid

Mar 7, 2009
    137
    0
    0
    Managementassistente
    Vught
    Ben je misschien onregelmatig? Zelf heb ik bijna altijd ook een cyclus van 34 dgn, maar soms (net als nu) duurt het alweer 43 dgn dat ik nog steeds niet ongi ben... Tsja, het lichaam is maar een beetje vreemd hè...

In ieder geval werken de ovutesten van KV bij mij wel goed. Heb ook wel echt slechte ervaringen erover gelzeen, maar dat geld voor mij niet. Dus vertrouw ze op zich wel.

Maar kan toch altijd dat je nu wat eerder ovuleert? Volgens mij is dat niet iets wat onmogelijk is nl.

Succes!

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Ja, dat is mogelijk.. maar een week te vroeg? Dat zou in feite betekenen dat mijn cyclus toch dan ook maar 27 dagen zou moeten zijn of ovuleer je niet altijd ongeveer in het midden van je cyclus??

4. Conchita

Conchita Actief lid

Mar 7, 2009
    137
    0
    0
    Managementassistente
    Vught
    Dat is bij elke vrouw verschillend helaas. Ik heb het een en ander gelezen op internet (omdat ik mezelf afvroeg of ik überhaupt wel een eisprong krijg omdat ik echt weken niet ongi kan worden...) en het kan verschillen per vrouw dat je eisprong komt. Sommigen hebben die nl. al voordat er 10 of na 17 dgn. van de laatste 1e menstruatiedag.

Ik ga duimen voor je!

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Waarschijnlijk is toch echt mijn eisprong binnen 24 tot 36 uur.. want vanochtend nog es getest en de teststreep is nu zelfs een stuk donkerder dan de controlestreep. Snel aan de klus denk ik! Hoop eerlijk gezegd dat mijn cyclus nu ook op zo'n 30 dagen uitkomt..

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    De kruidvat ovulatietesten geven heel snel een positief resultaat terwijl het dan nog een week kan duren voordat je eisprong komt. Ook geven ze vaak heel lang positief.
    Echt betrouwbaar zijn deze testen dus niet!

MAAR, het kan ook zijn dat je wel gewoon nu je ei hebt, maar dat je een langer luteale fase hebt (periode tussen eisprong en ongi). Jij gaat nu uit van een gemiddelde luteale fase, maar de een wordt 10 dagen na haar eisprong al ongesteld en de ander pas 16 dagen erna.

Ik zou iig als ik jou was andere ovutesten gebruiken en/of je temperatuur erbij bijhouden voor meer zekerheid.

succes ermee!

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Bedankt! Wellicht dat dat zo kan zijn idd... Echter, ik heb sinds gisteren wel erge steken in mijn buik ... dus het zou echt zo kunnen zijn dat ik mijn eisprong heb!

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik zou even doortesten met die ovutesten.. bij mij gaven die testen altijd positief aan, zelfs al was ik ongesteld, en bij mijn vriend ook.. die testen staan erom bekend vd kruidvat :(

Share This Page