Zoals gisteren al gepost heb ik vanaf gistermiddag bruinverlies. Ik moet zeggen dat het (tot nu toe) echt heel weinig is wat ik verlies. Maar vanaf vandaag heb ik best wel pijne onderrug erbij. Je weet wel, net zoals als je ongesteld wordt. En dit had ik bij mijn vorige mk'en ook... Alleen zette het bloeden meteen door in rood en was het nooit zo met bruinverlies zoals nu. Dus dat geeft mij weer hoop. Ben zo onzeker omdat ik niet weet of deze symptomen bij een "gewone" zwangerschap horen... Zijn mijn klachten nu van de zwangerschap of van een beginnende miskraam? Aahhh!! Die onzekerheid is soms echt killing!! Al moet ik zeggen dat ik er toch best kalm onder blijf en dat vooral het wachten op of het goed gaat of toch fout gaat mij nu nekt. En mijn man is werken, ik zit alleen thuis, dus wat doen we dan? Juist! Malen, malen en nog eens malen! Dus weer ff spammen met de tesjes op een rijtje. Wat denken jullie? En herkenden jullie, naast bruinverlies, ook lage rugpijn als een symptoom van een beginnende zwangerschap? Dank voor jullie reacties dames! En sorry voor mijn gespam en gezeur...
Vind het geen gezeur hoor meid ik snap je ongerustheid heel goed zou ik zelf ook hebben! Met bruinverlies tijdens zwangerschappen heb ik geen ervaring ( sorrie ) maar ze zeggen dat dat oud bloed is toch? Dus neem aan dat dat nog niet zorg wekkend is Lage rugpijn had ik ook en buikpijn ook in het begin van de zwangerschap dus dat kan erbij horen. Je testjes zien er heel mooi uit ze worden nog steeds donkerder. Dus eerlijk gezegt zou ik mij niet proberen druk te maken makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk! Probeer te genieten meid zolang je geen extreem bloedverlies hebt zit het wel goed volgens mij....
Ik herken je onzekerheid maar al te goed.. Hier 6 vroege miskramen gehad in de afgelopen 4 jaar. Oorzaak? Korte luteale fase, net als bij jou (al is t hier tussen 9-11 dagen). Ik moet ook utrogestan gebruiken vanaf 2-3 dagen na eisprong en dit doorgebruiken tot 12 weken zwangerschap als ik zwanger blijk te zijn. We zijn hier pas achtergekomen na 6 miskramen (onze oudste dochter is dan ook echt een wonder geweest dat deze zwangerschap zonder hulp van medicijnen goed gegaan is) en bij jongste dochter heb ik het dus gebruikt. In ieder geval; ja, de eerste weken zijn echt killing!!!! Ik kan dan ook nergens anders meer aan denken dan "als het maar goed gaat... gaat het nog goed? Oh shit, ik voel wat lopen... help! Hoop dat het geen bloed is..." (broekloeren is hier dan ook een vast ritueel bijna elk uur de eerste tijd...) En ik test ook altijd door tot aan de eerste echo (ik krijg standaard tussen 6-7 weken een echo) om te zien of de streepjes donkerder worden.. Enorm stressvol, maar een duidelijker streepje lucht echt enorm op!! (eventjes..) In ieder geval: Je testen worden zeker weten duidelijker! Ik las dat je de dosis utro hebt moeten verhogen van 200mg naar 400mg; 400mg is een standaard dosis die in eerste instantie voorgeschreven wordt. Ik vraag me dan ook af waarom jij met 200mg begonnen bent? Het bruinverlies kan iig komen doordat de dosis wellicht iets te laag was voor jou, maar het hoeft niet direct te betekenen dat het fout gaat! Dat de dosis nu verhoogd is is alleen maar goed! Better safe than sorry Lage rugpijn hoort hier overigens bij het zwanger zijn (ongeacht of het goed gaat of niet).. Bij allebei mn dochters heb ik er de hele zwangerschap last van gehad, de ene dag meer dan de andere dag (daarbij ook BI) het hoeft iig niks slechts te betekenen!
Dank je wel meiden! @Kristel: ik had eerst eigenlijk 100mg voorgeschreven gekregen, maar ik heb later naar de gyn gebeld dat ik er geen goed gevoel bij had. Mocht toen 200mg, dat was de standaard zei ze. Gisteren dus gebeld en mogen verhogen. Het liefst wil ik naar 600mg per dag, maar ik mag dat van mijn man niet uit mijzelf doen. Ga denk ik maandag, als het nog zo is, bellen naar de gyn om te vragen of ik aub mag verhogen. Ik vind het echt heel fijn te lezen dat jullie ook rugpijn hadden! Pffff, dat vind ik nu echt het meest spannende!
het rijtje dat je geplaatst hebt, wordt naar mijn mening idd donkerder. Sterkte meid, ik hoop dat het allemaal niks betekend.
Meis ze worden donkerder , hoe is de bruinverlies dan meis? word dat minder of erger? Anders even de gyn bellen maandag , en even vragen wat je er mee aan moet. Zij /hij kan je mis van de onzekerheid af helpen.
Het bruinverlies wordt erger. Net toen ik naar het toilet ging was het aanzienlijk meer dan een uurtje terug. Ik ben er bang voor meiden...:x
Hè bah wat een onzekerheid, echt zwaar balen dat je bruinverlies meer wordt. Ik vind de testjes wel donkerder worden, hopelijk zit het toch nog goed. Ik duim voor je!
Ik vind ze wel wat donkerder worden. Maar snap je onzekerheid volkomen. Bij was bruin nooit een goed teken. Ik ben nu met utrogestan inmiddels wel 28 weken zwanger. Hoop dat bij jou de utrogestan ook zal werken.
Ik wil met alle liefde je angst weg nemen , maar helaas gaat dat niet. Begrijp het heel erg goed . Zolang het niet helderrood word is het goed. Ik duim door voor je. Anders echt even bellen maandag lieverd dikke kus.
ik blijf ook duimen voor je!!! Ik sluit mij bij marnat aan, zolang het niet helderrood is gaat het nog goed volgens mij.
Die onzekerheid is echt zooo killing he Ik duim voor je dat het niks betekent en dat jullie kleintje veilig en wel blijft zitten de komende 8 maanden!
Dank je wel lieve meiden!! Het bruinverlies is weer afgenomen. Ook moet ik zeggen dat de rugpijn stukken minder is geworden en ik me beter voel. Heb net ff lekker op de bank gelegen. Zo lekker lasagna maken en mijn mannetje komt zo thuis van het werk! Heerlijk! Even mijn gedachten verzetten! Fingers crossed! Liefs!
pff nou voor nu weer even goed nieuws, hopelijk kun je je even op iets anders richten, ook al snap ik dat dit een soort van onmogelijk is..
Dat klinkt alweer beter. Gelukkig! Wat een onzekerheid en spanning. Mijn duimen draaien door! Maak er maar een gezellige en vooral relaxte avond van (voor zover dat kan ).
Testen worden zeker donkerder!!! En fijn om te lezen dat bruinverlies is af genomen! Hier ook bruinverlies gehad (toch redelijk wat) en zie banner!!