Ik ben zwanger, verschillende testen gedaan alleen ik voel me dus totaal niet zwanger! In het begin had ik wel last van wat krampen en mijn rug maar die krampen zijn nu over en de rugpijn voelt voor mij als rugpijn door het werk (teveel gedaan) ook heb ik regelmatig een opgeblazen gevoel, maar ook dat is niks nieuws voor mij omdat ik dat regelmatig heb! Ik ben niet misselijk, ik heb geen krampen, mijn borsten doen niet (meer) zeer en eigenlijk voel ik gewoon helemaal niks! Daar maak ik me best zorgen om want ik lees van veel verhalen dat ze bij week 5 enorm misselijk zijn, moeten overgeven enz. Dus nu twijfel ik heel erg of het allemaal wel goed zit of ik wel echt zwanger ben! (tja verschillende testen en al een tijdje over tijd wil natuurlijk wel wat zeggen) Heeft iemand hier ook maar weinig tot geen klachten? En kan dat een teken zijn dat het misschien niet goed zit? Ik heb net de verloskundige gebeld en die vrouw die ik aan de telefoon kreeg zei dat dat wel zou kunnen dat je niks voelt, iedere zwangerschap is volgens haar anders, maar ze zou de verloskundige mij terug laten bellen..... Grrrr zo frustrerend dit!
Ik ben ook 5 weken en voel ook niet heel veel, inderdaad opgeblazen buik. Misselijk ben ik ook niet echt. Wel een beetje een wee gevoel, maar niet braken. Ik heb een collega die bij 13 weken pas ontdekte dat ze zwanger was, ze had ook totaal geen kwalen. EN een andere collega die het wel al vroeg wist, heeft ook totaal geen kwalen gehad en nu een mooie baby. Het zegt echt niks!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het is echt niet nodig hoor Helaas kan je je lichaam (kwaaltjes dus) niet als maatstaf gebruiken. Net zo goed als dat je van je lichaam niet kan uitgaan als je denkt dat je zwanger bent, want je lichaam houd je vaak genoeg voor de gek. Probeer echt te genieten, hoe moeilijk het ook is, en lekker toch dat je niet misselijk bent? Dat is echt geen pretje hoor Hopelijk ben je gauw van de onzekerheid af!
Het zegt niks hoor of je kwaaltjes hebt of niet. En zoals Kristel al zei misselijkheid is ook niet alles. Ik ben de eerste maanden ziek geweest en ad die tijd graag overgeslagen. Kwaaltjes kunnen nog komen maar dat hoeft niet. Geniet er lekker van meid
Het enige waarbij je kwaaltjes als maatstaf kunt gebruiken is als je eerst heel misselijk bent bijvoorbeeld en dan opeens een week helemaal niet meer. Dan zou je een extra test kunnen doen. Door het HcG hormoon krijg je namelijk wat kwaaltjes, omdat je lichaam daar niet aan gewend is. Daarom neemt het later ook af, omdat je lichaam er aan went. Het verschilt per vrouw en per zwangerschap hoeveel last je er van hebt. Als je HcG niveau opeens daalt, kun je minder kwaaltjes krijgen. Dit kan komen door een miskraam. Dit gebeurd trouwens niet vaak (dat je dat door de kwaaltjes voelt), omdat er heel vaak nog gewoon HcG in je lichaam hebt tot (een poos) na een miskraam. Veel vrouwen testen dan ook nog zwanger. Dus, het zegt allemaal weinig op zichzelf. Lekker afwachten en gewoon blijven genieten!
Ja tuurlijk vind ik het niet erg dat ik niet misselijk ben maar dat ik helemaal niks voel dat vind ik wel erg, zelfs geen pijnlijke borsten meer en dat maakt me dan onzeker maar goed ik zal er maar vertrouwen op hebben dat het goed gaat komen.... Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben nu ongeveer 9 weken zwanger en heb nog steeds niks gevoeld. toen ik bij de VK kwam voelde ze of ze de rand van de baarmoeder al kon voelen - nee dus (is ook niet echt gebruikelijk nog volgens haar). Hartslag kindje durfde ze nog niet aan omdat hun apparatuur het pas met 11 weken echt kan oppikken. Ze stelde me gerust dat drie testen echt genoeg zijn om te bevestigen dat je zwanger bent maar ik kijk met smart uit naar de echo over twee weken - eindelijk echt bevestiging. Ik begrijp wat je doormaakt en voor je het weet kun je rustig ademhalen. Probeer echt ervoor ook gewoon te genieten, want een test is niet zomaar positief. Wat bij mij heel erg hielp was om een digitale test te doen. Streepjes zeiden me niet zoveel maar toen ik letterlijk 'zwanger' zag staan begon ik het al echt te geloven.
Kan me voorstellen dat het vragen bij je oproept en misschien wat onzekerheid ook....maar meis het is echt niet perse nodig dat je wat voelt. Bij mij begon het pas na de 6 wkn....en wat zou ik er VEEL voor over hebben om mezelf weer even 'normaal' te voelen Ik heb twee vriendinnen die ook niets hebben gevoeld tijdens hun zwangerschap, dus echt het komt voor! Probeer ervan te genieten...ook al begrijp ik je gevoel wel hoor op de een of andere manier zijn we zo bezig met vergelijken toch (logisch ook!), maar soms werkt dat niet, ieder mens is immers uniek! Net zoals iedere zwangerschap! Ik wens je een gezonde zwangerschap toe...met zo min mogelijk kwaaltjes!
Verloskundige heeft gebeld en ik moet me geen zorgen maken.... Ze zegt dat het normaal is dat niet iedereen zo snel misselijk wordt, sommige zelfs helemaal niet, ook pijnlijke borsten is niet direct nodig en dat ik vorige week krampen had en nu niet is ook normaal omdat vorige week mijn lichaam er nog helemaal aan moest wennen enz en het nu al wat meer gewend is waardoor de klachten minder kunnen worden... Ik moest nu vooral gaan genieten en dat ga ik dan ook maar proberen ze zegt: ja voor je het weet wordt je toch erg misselijk!
Je VK heeft helemaal gelijk meid (uiteraard) Geniet er lekker van dat je zo'n geluksvogel bent. Bij alletwee mijn zwangerschappen heb ik de eerste maanden helemaal geen kwaaltjes ofzo gehad, en ik heb nu bijna 2 kinderen, dus het zegt helemaal niks. Lekker genieten!
bij de eerste was ik alleen maar moe en kwam er pas met 8 weken achter dat ik zwanger was had ook totaal geen kwaaltjes en bij mijn zoontje was ik af en toe misselijk