koemelkallergie vraagje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lilo77, Dec 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons dochtertje huilde vanaf haar geboorte (is nu bijna 3,5,nd) erg veel. de kinderarts dacht aan Koemelkallergie. we zijn begonnen met Friso allergie care met nutriton en na een maand konden we eindelijk zeggen dat het goed met haar ging. ze werd rustiger en huilde/kreunde minder.
    Toen moesten we van de kinderarts gaan provoceren om te kijken of ze echt kma heeft. we zijn gestart met kruitvat comfort. de eerste week leek dit goed te gaan. Geen kma dachten we dus!! na ongeveer een week begonnen de klachten weer terug te komen. heel veel huilen en vooral veel kreunen en last van haar buik. ze kronkelt echt in haar bedje. gister had ze echt letterlijk de hele nacht gehuild en zijn we weer naar de kinderarts geweest. die adviseerde toch weer terug te gaan naar de friso allergy care. het schijnt moeilijk vast te stellen te zijn of ze echt kma heeft....
    iemand ervaring dat het echt een week kan duren voordat ze op de normale voeding geageerd...
    ps de osteopaat heeft wel dmv test kma allergie vastgesteld maar is dit echt betrouwbaar? het kwam op mij nogal "zweverig"over. ik kreeg n klein flesje melk in mn navel en kreeg mn dochter op mn buik. toen moest ik zn hand wegdrukken en kon hij zien dat ze kma heeft.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dat osteopaatverhaal lijkt me nogal zweverig inderdaad haha.

Bloedtesten zijn nog niet betrouwbaar, hier hebben ze het getest met priktestjes in de huid met allergenen.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Jee dat klinkt idd wel heel wazig(osteopaat). Maar het provoceren lijkt mij wel duidelijk en betrouwbaar.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Beetje een vaag verhaal van de osteopaat ;)

Maar als antwoord op je vraag:
    Ja het kan soms wel even duren voordat er een reactie komt!

Hier bij de oudste ook gehad; ik gaf eerst borstvoeding en met 3 maanden uit wanhoop (van het vele gekrijs - tot wel 20 uur per dag) een pak Pepti gekocht.
    Hier werd t extreme huilen al meteen minder van, maar t was nog lang niet zoals t moest!
    Via HA Nutramigen gekregen en dit leek perfect te gaan!
    Totdat op dag 6 van het gebruik hiervan we weer terug bij af waren.. Extreem huilen, heel veel uitslag, etc..
    Toen meteen Neocate gekregen en sindsdien ging t super! Eindelijk hadden we een vrolijke baby die alleen maar huilde om de gewone babydingen als "honger" "krampje" "vermoeidheid" etc :)

(helaas heeft de jongste ook KMA (+ nog een hele rits aan andere allergieen) maar geef nu nog steeds borstvoeding en ben hiervoor op dieet.. Tijdje geleden per ongeluk koekje gegeten met melk erin verwerkt en toen kwam de reactie binnen 6 uur en is ze 3 dagen ziek geweest ervan :()

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Bij ons had ze wel meteen al diarree, maar het echte reageren wat wij merkten de onrust, slecht slapen en windjes enzo kwamen eigenlijk op dag 4 van het provoceren in alle hevigheid terug (wij moesten het per dag opbouwen) toen bijna alle hypoallergene voeding verangen was door standaard gebeurde het pas. Bij ons geloven zowel de huisarts als de cb arts niet dat ze kma heeft, behalve de dietiste die het overduidelijk vindt als je de klachten ziet. Het is nu algemeen bekend hier dat het ontzettend lastig is als je in zo'n situatie zit!

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Die test wat de osteopaat heeft gedaan, ken ik. Dit is vanuit kinesiologie. Mijn oude ha deed dit en heeft dat bij ons zoontje ook toegepast. Is een onbetrouwbare test omdat het dmv een tussenpersoon (jij) gebeurt.

Als je kindje pas na een week reactie kreeg kan het zijn dat het een intolerantie betreft ipv allergie. Meestal treedt bij intolerantie pas klachten op bij grote hoeveelheden.

7. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hier ook een test bij de ostheopaat die meteen zei dat mijn zoontje geen KMA had. Ik vermoedde dat al en hij heeft gelijk gekregen. Mij hielp het om mijn moedergevoel weer terug te krijgen en daar weer op te vertrouwen.
    Jesse had de tweede dag (wij moesten het in 4 dagen opbouwen) wat diarree, maar daarna eigenlijk geen klachten meer gehad.
    Maar het is inderdaad een zweverige test, hahaha. Mijn zoontje vond het vooral erg interessant allemaal, alsof hij dacht "mam waar heb je me nu weer mee naar toe gebracht"
    Als je dochter het nu goed doet op de friso allergy care en de arts heeft voorlopig een machteging uitgeschreven, dan zou ik het voorlopig zo houden. Als ze het op die voeding goed doet, niets meer aan veranderen.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    mijn dochters hadden ook later pas een reactie, uit de bloedtest bleek geen allergie maar zei de kinderallergoloog, dat betekent niet dat ze goed tegen koemelk kunnen. Een baby krijgt de hele dag door melk, daar konden ze niet tegen, en nu hebben we het heel langzaam opgebouwd. als ze niet teveel krijgen gaat het goed.

Share This Page