hey meiden even het volgende: ik heb kraamzorg hier gehad, en die zei dat je het water nog moest koken, en dan moest laten afkoelen, zodat je dat kan gebruiken voor de voeding. een paar weken na de hand,was ik bij een vriendin op kraambezoek, en daar was toevallig nog de kraamzorg, en die zei weer, dat het helemaal niet nodig is, om afgekoeld (gekookt) water te gebruiken,en dat je dus gewoon warm kraanwater mag gebruiken. dit doe ik nu inmiddels al bijna 2 weken. wat denken jullie hiervan? en "mag" dat wel??
Ik heb ergens gelezen dat het niet mag dit ivm bacteriën die nog in warm kraanwater zitten. Maar mijn schoonzusje heeft het weer wel gedaan. Blijft voor mij dus ook vaag!
Hier zei de kraamzorg ook dat t kon, maar ik wilde het niet! Warm kraanwater zit vol met bacterieën en metalen, niet bepaald gezond dus Water koken en af laten koelen is ook weer zo'n gedoe. Wij gebruiken gewoon pakken Bar Le Duc, zijn helemaal niet duur (45 ct voor 2 liter ofzo) en warmen het dan op in de magnetron
Nee hoor, niks mis mee Alleen mijn meisje heeft ontzettend geïrriteerde darmen (ze heeft koemelkallergie weten we sinds kort) en dus geven we haar bronwater om zo haar darmen iets meer te ontlasten (en t geeft me een iets fijner gevoel, het kraanwater hier is niet bepaald lekker )
Hier ben ik 3,5 week bevallen van een 2ling. Onze kraamverzorgster adviseerde gewoon kraanwater te gebruiken. Dit mocht omdat het voor de baby's beter zou zijn. Ze bouwen dan meer afweerstoffen op. Hier doe ik het dus gewoon met kraanwater. Onze ukkies reageren er goed op.
ja het mag wel is dus sinds vorig jaar ingegaan... het best is om het flesje voor de helft te vullen met afgekookt warm water,en aan te vullen tot de goede warmte met koud kraanwater... mijn schoonzusje is in januarie dit jaar bevallen en haar kraamhulp legde dit dus uit..(ik vond het raar dus ging er tegenin)en liet ze me haar lesboek lezen... ik denk dat ikzelf als ik dadelijk een beeb heb gewoon op de ouderwetse manier doe hoor...gewoon afkoken hahaha... xxxcindy
ik doe altijd 2/3 kraanwater en 1/3 gekookt water je hebt dan eigenlijk gelijk precies de goede temperatuur. volgens de richtlijnen vd GGD (ik werk op een KDV) mag je wel warm kraanwater gebruiken, mits het verwarmd is via cv ketel of geiser. warm water uit de boiler mag niet ivm bacterien.
Hier gewoon koud kraanwater 40 sec in de magnetron. Altijd precies de goede temperatuur. Voeding erbij en klaar. Warm water uit de kraan zou ik ivm bacterien niet doen. Als je oude (loden) leidingen in huis hebt al helemaal niet ivm zware metalen.
hier gebruiken we gewoon warm vers water uit de kraan, doordat je het gelijk gebruikt hebben bacteriën weinig kans. als je gekookt water af laat koelen en weer over schenkt heb je meer kans op bacterien
Hier mag het ook volgens CB en kraamzorg. Ze zei er wel bij dat het er ook aan lag waar je woont. Wij hebben heel zacht water, amper kalk en dergelijke. Wij gebruiken ook kraanwater en ze doet het er al vanaf het begin aan goed erop..
Hier wordt het ook gedaan op advies van de kraamzorg. Zei raadde bar le duc enzo af omdat daar teveel zouten in konden zitten. Ik heb haar advies maar opgevolgd en onze kleine meid doet het er prima op
Wij mochten dit ook doen van de kraamzorg. Ligt er ook een beetje aan hoeveel kalk er in je woonplaats in zit. In sommige plaatsen mag het ook niet. Wij zijn er wel mee gestopt omdat ons zoontje slecht poepte en ik er geen fijn gevoel bij had. Maar het mag gewoon hoor!
Het gaat hier om water uit de warme kraan toch? Want daar zijn de meningen echt heel erg over verdeeld. Ik doe het niet vanwege het risico op bacteriën en metalen in de leidingen en in de ketel/bioler/geiser. Stilstaand water van een te hoge temperatuur is een bron voor bacteriën namelijk! Denk aan legionella. Koud kraanwater is geen probleem want dat is koel genoeg en in de meeste gebieden in NL van hoogwaardige kwaliteit. Ik laat altijd wel even de kraan doorlopen voor ik het water neem, dat doe ik ook als ik het zelf drink. Maar de meningen verschillen hoor, ook tussen kraambureaus en CB's onderling.
Ik gebruik ook gewoon kraanwater, op advies van de kraamzorg. Zelfs toen mijn zoontje spruw had, adviseerde de huisarts de flessen enz vaker uit te koken, maar wel proberen kraanwater te blijven gebruiken..zo bouwt hij weerstand op....
hoi dames ik gebruik dus bar le duc en nu lees ik dat er teveel zouten in konden zitten dus kan ik liever maar over stappen op de gekookte water dus want ben zelf nier patient dank je voor de tip trouwens
hier gebruik ik ook op advies van de kraamhulp en cb warm water uit de kraan. ik vond het ideaal met de nachtvoeding,ik zorgde dat ik het flesje en voeding boven had dan pakte ik het gewoon uit de badkamer en hoefde ik s'nachts niet meer naar beneden.
hey meiden heb het er gister nog met een vriend over gehad, want die werkt in de installatietechniek, en die zegt dat je gewoon warm water mag gebruiken, mits dat je een geiser hebt. een combiketel of een boiler, daar blijft het water in de leidingen staan, zodat de kans op legionella toeneemt... in een geiser is dit niet het geval, simpelweg omdat daar geen water in blijft staan
Hiet precies hetzelfde.. Wij hebben een vrij recente woning dus dat zit wel in orde. Ik zou geen bronwater geven omdat ik dat te steriel vind en je kindje moet juist een goede weerstand opbouwen..
Als het gaat om water in de leiding, dan blijft tussen de geiser en de kraan ook water in de leiding staan. Maar goed, even de kraan laten lopen en dan is dat water inclusief eventuele bacteriën weg.... Ik zou het gewoon niet doen, geiser, boiler of combi maar goed, ieder zijn ding. Ik maak weer voeding voor de hele nacht en dat doen anderen weer niet.