Okee machtelt dat is duidelijk... ik vloei nog dus wondvocht is haast niet te controleren.... en het stuk waar geen kraambloed bij komt is redelijk droog. Het ruikt niet gelukkig.... Ik spoel ook vaak met water, 2-3x daags douchekop erop en na elk toiletbezoek met de plantenspuit met gekookt water. succes alle dames met "knippen"!
Ben bijna 6 weken terug bevallen en heb ook nog steeds een open wond. Hechtingen gingen los door de megazwelling. Nu moet het dus vanzelf aan elkaar gaan groeien. Verlies nog steeds wondvocht en af en toe wat oud bloed, maar het wordt wel minder. Wel ruikt het onaangenaam. Ga morgen maar eens langs de huisarts om de boel te laten inspecteren. Vraag me af hoe lang het duurt voordat de boel aan elkaar gegroeid is.
Arja, wat erg he zo'n open wond daar beneden... Hoop voor jou dat het snel opknapt. Tegen mij zei de VK dat het een week of 4 zou gaan duren.... dus 6 wk is best lang hoor! Sterkte.
Kristel, hoe is het met je? Bij mij zaten er toch nog hechtingen in die irriteerden, er zijn er dus net nog 3 uitgehaald... Het heelt voorspoedig en heb er nog maar weinig last van. Het ziet er nog steeds wel "eng" uit.
Zal maar eens laten horen hoe het hier gaat Na een paar dagen geweekt te hebben in de badedas is de ontsteking helemaal weggegaan en de wond is daarna vrij snel dichtgegroeid. Ik heb er nu ook bijna geen last meer van! Op dit moment merk ik er alleen nog wat van in de zin van dat het trekt en een beetje strak aanvoelt, maar verder merk ik niks meer van de wond De spieren daarentegen is een ander verhaal, die voelen nog steeds heel 'doof', maar dat is ook logisch Hopelijk geneest t bij jullie allemaal ook zo voorspoedig!
Ook hier geknipt ivm vacuumverlossing. Ik had 6 hechtingen en een paar dagen na het verwijderen van de hechting is de wond bij mij "gesprongen". Wel direct VK gebeld, die gaf aan dat we het inderdaad alleen maar konden afwachten. Zij zei me om bijvoorbeeld met Arnica oid te smeren, wat ook goed werkt is die tepelklovenzalf.... ben even de naam kwijt. Die heb ik dus gebruikt. Maar heb er wel een kleine ontsteking bij gehad. Na een week of 6 was alles dicht. Het is nu na vier maanden alleen nog wat gevoelig.
Kristel, wat fijn dat het zo goed gaat! Ziet het er bij jou ook nog wel zo eng uit? Hoe groot was de wond bij jou ongeveer? Hopmarjanneke, bedoel jij bepanthen?
@Deelight: Nee, het ziet er helemaal niet eng meer uit, het ziet er best netjes uit allemaal (Ok, als je vergelijkt met voor de bevalling is het wel eng, maar in vergelijking met hoe het was ziet t er mooi uit ) De lengte van de knip bedoel je? 7 a 8 cm ofzo, best flink dus.. (of valt dat wel mee...? )
Kristel, ik denk dat dat best flink is... vond de mijne al aardig. vanaf de vaginaingang gemeten is ie ongeveer 5cm ofzo en staat 2cm open.... Hoe diep ie in mn vagina is weet ik natuurlijk niet... Maar dan is ie bij jou al best snel geheeld... hier zit het er echt nog uit als een open wond.... ongeveer 1cm diep ofzo..... (rilril)
ik vind het trouwens wel slordig van je vk. eerst zeggen nee kan echt niet. Kan gebeuren dat het wel gebeurd maar hoe ze reageren vind ik niet netjes. Ze kunnen op zijn minst even sorry zeggen want jij zit nu met de pijn. Ze hadden tch wat beter moeten kijken volgens mij voor ze ze eruit haalden.